Ik heb mn vraag ook al gesteld aan de lactatiedeskundige, maar ik wil ook graag jullie ervaringen/tips horen. Ik geef nu 9 dagen borstvoeding aan de kleine. Mn linkertepel was in het begin al wat problematisch, was een vlakke tepel en ik kreeg een beetje kloofjes, gelukkig gaat het steeds beter, het kost gewoon wat meer tijd met aanleggen. Sinds vanmorgen doet mn linkerborst zeer, aan de onderkant en mn tepelhof, ik ben bang voor een borstontsteking, de pijn straalt ook een beetje door naar mn linkerarm. Wat kan ik nu het beste doen?
ik had dit gister na mijn stuwing, heb met de kraamverzorgster gekolved en de melk uit die plek weggemaseerd... denk eraan dat de rugby hoding als je van die plek last hebt beter is... je baby masseerd dan die kant met zijn kin
- Wel gewoon of misschien zelfs iets vaker aanleggen aan de borst waar je de ontsteking vermoedt. - De plek masseren tijdens het voeden, of dit door iemand anders laten doen. - De borst onder de douche masseren.
heb jullie advies opgevolgd, zo dat deed pijn zeg dat masseren! Ik ga denk ik maandag toch voor een kolf kijken want mn linkerborst lekt ook veel erger dan de rechter, misschien kan ze er ook minder melk uit krijgen. Nog advies voor een goede kolf?
ik heb zelf de handkolf van Avent en vind hem super. Ik kolf natuurlijk geen hele voedingen. alleen soms voor t aanleggen
hmmm o.k. ja ik wil strakes wel hele voedingen gaan kolven als ik weer moet gaan werken. Ik hoorde dat juist elektrisch aan te raden is... misschien ff advies vragen bij cb ofzow
Als het een borstontsteking is merk je het heus ik denk dat dit een voorbode is. Harde plekken na het voeden eruit masseren en eventueel tijdens het aanleggen al. De kleine eerst aan die borst aanleggen en verschillende manieren van aanleggen gebruiken zodat de borst goed gemasseerd wordt. Voor het voeden kun je een warmtecompres nemen zodat de kanalen goed open staan en de melk makkelijk toe schiet. succes
Ik heb een borstontsteking gehad (ai ai dat merk je zekerrrr! Ik had koorts en mijn borst was heet, hard en rood) en omdat ik geen AB wilde (dan kan de bv teruglopen) heb ik mijn zoontje zoveel mogelijk aangelegd. Ik had het geluk dat hij net in zijn regeldagen zat en ik in 5 dagen me wat beter voelde. Maar gottegot, dat deed zeer zeg. De tranen sprongen in mijn ogen elke keer als hij uit die borst dronk. Maar ben zo blij dat ik heb doorgezet. En kolven is idd een heel goed idee. Ik zou voor een elektrische kolf gaan. Die had ik gehuurd bij de thuiszorg en was echt perfect. De handkolf doet het bij mij niet zo goed.
ik heb nu een kolf gehuurd en ga em morgen terugbrengen, ik heb de pijnlijke borst dan in totaal 4x ''geleegd''. Moet zeggen, het voelt al veel beter aan, geen pijn meer onder mn oksel.... ook mijn kleine komt nu om het uur dus veel aanleggen en ik ga snel zelf een kolf kopen. Bedankt voor alle tips!