Ik ben 13 dec bevallen van een prachtige zoon! De borstvoeding ging heel erg goed. Morris drinkt erg snel en met 10 minuten is hij klaar. Ook heeft hij aan 1 borst genoeg. Nu kreeg ik vorige week koorts en steken in me borst, hij stond op knappen. Rode pijnlijke plekken, een borstontsteking. Nu rook de voeding ook niet meer zoet, er zat pus bij. Morris mocht er van de dokter niet meer uit drinken en moest ik het afkolven en weg gooien. Dit heb ik 5 dagen gedaan. Al die dagen kreeg Morris eerst mijn goede borst en 3 uur laten nutrilon 120 cc. Dit ging heel goed. Ik heb nu mijn antibiotaka kuur afgerond maar er zit nog steeds een harde plek diep in mijn borst. Hij doet niet zeer en is ook niet rood. Maar krijg het er voor geen mogelijkheid uit|! Niet met kolven masseren goed warm maken en dan aanleggen niks. Maak me hier een beetje zorgen over. Lees ook wat over een abces, zal dit het kunnen zijn? Morris drinkt nu weer uit mijn borst maar krijg er niet meer uit als 50 / 60 cc. Dus voed hem nog bij met een flesje. Nu wil ik zo graag weer volledig borstvoeding gaan geven! een uur na het voeden van deze borst kolf ik nog 5 minuten (komt niks meer uit dan) maar ik dacht dan stimuleer ik de boel weer om meer melk aan te maken. Ik hoop dat jij hier antwoord op weet , wat die harde bonk nog kan zijn en of ik zo mijn borst goed genoeg stimuleer voor meer melk. Alvast bedankt! Groetjes Anoek.
Hallo Anouk, Jeetje, zit je ineens met een borstontsteking. Ik zou proberen om alleen aan te leggen dan maar iets vaker maar dan probeer je wel die borst zo goed mogelijk te legen en meer vraag - meer aanbod. Ik zou dus niet direct een flesje gaan bijgeven want daarmee creeer je minder vraag en zal je productie alleen maar afnemen. Dat de melk anders wordt door een otnsteking is bekend. Hij wordt zouter maar nog steeds drinkbaar.......jusit doordat hij zouter is drinken kindjes vaker en dat is precies wat je wilt met een BO. Veel en vaak aanleggen juist aan de ontstoken borst......ook met een AB kuur. Jammer dat de huisarts daar anders over dacht maar goed dat is gedaan. Als je harde plek blijft zou ik er wel evne naar laten kijken. Beter een keer teveel als straks met een abces zitten. Daar zit je niet iop te wachten. In principe vaak aanleggen en meemasseren is de juiste weg. Evt ook licht meemasseren tijdens het voeden. Na een BO is de productie in de aangedane borst altijd lager maar dat komt bij voldoende vraag wel weer goed. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je antwoord. Je zal het er wel druk mee hebben naast je werk alles goed te kunnen beantwoorden! Heb vandaag gelijk de dokter gebeld voor de harde bonken. Ze zegt dat het niks is, maar goed in de gaten moet houden voor wel eventueel weer een ontsteking. Maar nu hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. Groetjes Anoek.
Anouk, dat is fijn. Blijf inderdaad de plekken in de gaten houden! Succes en hopelijk blijft het hierbij Ilse