onzeker over bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by krumfrum, Jun 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

Sep 11, 2011
    455
    0
    0
    mijn 1e heb ik 8 mnd bv gegeven zonder me druk te maken om iets.
    nu met de 2e twijfel ik veel.

kwartier na geboorte dronk ze krachtig bij mij. ze had al snel overgangsontlasting en mijn melk was erg geel. overgeven (dus echt met een boogje) en spugen deed ze erg veel, maar desondanks dronk ze goed en krachtig. de 3e dag mochten we uit het zkh naar huis en daar dronkze ook goed. tot ze op de 6e dag na aangekomen te zijn weer afviel (het overgeven was toen weg en spugen ging redelijk). ze dronk op dat moment ook slecht en viel binnen enkele minutenin slaap aan de borst en was nauwelijks te stimuleren verder te drinken.
    de 7e dag op advies van vk 12 uur de voedingen gekolfd om te zien wat ze binnen kreeg. met gemak kolfde ik 120 cc per borst en dronk zij daar 70 cc van. na die 12 uur bleek ze gegroeid in gewicht. dus weer gewoon zo voeden.
    maar nu blijft ze dus diverse voedingen heel slecht drinken waardoor ze soms wel om het uur honger heeft. drinkt ze wel goed dan kan ze er rustig 3 tot 4 en soms zelfs 5 uur tegen zonder dorst/honger te krijgen. als ik nu kolf, komt er met veel moeite slecht een beetje uit.
    hoe weet ik of ze wel genoeg krijgt? hoe kan ik haar stimuleren om goed te drinken?
    ze laat ook zelf bijna nooit los als ze klaar is. in haar slaap zuigt ze dan om de zoveel tijd een keertje nog wat melk...

maak me behoorlijk druk, zeker ook omdat het bij de 1e zo super goed ging en is blijven gaan (op enkele borstontstekingen na).

hoop op tips, adviezen e.d. wegen heb ik na dag 10 (einde kraamzorg) niet meer gedaan (geen baby weegschaal). ze was toen weer aangekomen tov dag 9.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Vervelend voor je dat je je onzeker voelt.

Kijk naar je kindje. Ze moet 6 natte luiers per dag hebben en regelmatig poepen. Is ze tussentijds alert? Dan hoef je ook niet te wegen.

Rond de 10e dag heb je vaak regeldagen, dan wilt ze vaker drinken om je productie op natuurlijke wijze te verhogen. Het kan dan best zo zijn dat ze ieder uur wilt drinken. Misschien is dat nu bij jou.

Het spugen:
    Heeft ze misschien last van reflux? Dit kan je even met je huisarts overleggen.

Stimuleren:
    Je kan tussendoor haar luier verschonen, een koude hand op haar rug leggen of haar van haar rug naar een zit houding brengen en weer terug. Ze kan haar ook van de ene zij, naar de andere draaien en weer terug. Misschien wordt ze hier wakkerder van.

Blijf je je zorgen maken om het drinken van je dochter, maak dan een extra afspraak op het consultatiebureau of bij je huisarts.

Groetjes Saskia

3. krumfrum

krumfrum Actief lid

Sep 11, 2011
    455
    0
    0
    dankje voor je reactie. zijn inmiddels al wat wijzer geworden doordat we weten dat ze reflux heeft (krijgt nu medicijnen) en er is een vermoeden dat haar darmen niet helemaal goed werken (veel kramp, dagen geen ontlasting en dan ineens diverse keren enorme hoeveelheden waterdunne ontlasting en dan ineens weer groene ontlasting ipv geel en heel erg veel windjes laten waar ze veel moeite voor moet doen).

ze is vandaag extra gewogen en woog bijna 3800 gram. ze is nu 4 wkn oud en geboortegewicht was bijna 3400 gram. de vrouw zei dat het prima was qua gewicht.

nogmaals bedankt.

Share This Page