bobbeltje in borst en vraag over kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door AnnaC78, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Beste dames,

Ik heb wederom een paar vragen. En het gaat ook weer over mn linkerborst. Daar had ik hier ook een vraag over

In de buurt bij mijn tepel is een bobbel ontstaan, ik heb het gevoel dat deze na het drinken minder groot is en denk dat het een ontsteken melkklier is. Vanochtend heb ik de borst leeg gekolft (wanneer weet je zeker dat deze leeg is, er kwam nog wel iets uit, maar met moeite). De bobbel was niet weg. Verder is deze borst een beetje pijnlijk, maar drinken eraan wil wel, al laat ze deze borst vanaf het begin af aan heel vaak los en lijkt ze soms wat gefrustreerder. Is het verstandig om een lactatiekundige te laten kijken of ik haar wel goed aanleg? Of kan de bobbel ook door iets anders komen?

Dan mijn volgende vraag, wanneer kunnen we afgekolfde melk in een flesje gaan geven. Onze dochter is 10 juni geboren.

Bedankt alvast voor jullie antwoord

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Anna,

Het bobbeltje kan meerdere dingen zijn: verstopte plek ligt voor de hand. Ik zou je willen aanraden contact te zoeken met een lactatiekundige in de buurt. Het is nu eenmaal makkelijker voor onderzoek wanneer iemand met je meekijkt. Ook kun je dan je vraag voorleggen over het aanleggen.

Wanneer weet je dat je 'leeg' bent gekolfd: inderdaad: als er eigenlijk niet veel meer komt. Je voelt dan vaak dat de borst soepeler is dan voorheen!

Jullie kunnen best starten met een flesje wanneer het aanhappen en drinken aan de borst goed gaat. Wanneer je je kindje iedere keer nog corrigeert en het aanhappen gaat nog niet als vanzelf, dan nog even wachten. (in dat geval zou ik zeker ook dat voorleggen aan de lactatiekundige)
    Om te oefenen met een flesje kun je zo'n 30-40 cc in een flesje geven. Doe dit minimaal 2 x per week, of bijvoorbeeld om de dag. Blijf dit doen, zodat ze niet vergeet hoe het gaat.

Gaat het goed, dan kun je eens je voeding afkolven en een hele voeding geven.

Veel succes,
    zoek even iemand in jouw buurt! je vind lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding
    groetjes Heidi

3. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Bedankt wederom voor het antwoord, ik ga op zoek naar iemand in de buurt :)

Deel Deze Pagina