Laatste avondvoeding laten vervallen, hoe gaat dat in z'n werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LillyC, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LillyC

LillyC Nieuw lid

2 jul 2013
    1
    0
    0
    Op zoek naar een leuke baan in de randstad
    Hoi,

Ik ben voor het eerst aangemeld op deze website dus ik heb nog geen idee hoe alles werkt. Wel heb ik een vraag.

Mijn dochter is nu ruim 7 maanden en slaapt (bijna altijd) de klokje rond 's nachts. Ze weegt 8 kilo, dus komt ook niets tekort als ze 12 uur achter elkaar slaapt.

Ik geef nog borstvoeding, maar heb een paar maanden geleden de voeding van 7 uur 's avonds al afgebouwd. Deze voeding viel mij heel zwaar aan het eind van de dag.

Tot nu toe kolf ik nog elke avond braaf om 23.00 uur, maar in feite zou dit niet meer hoeven omdat mijn dochter doorslaapt. Maar hoe kan ik het beste deze voeding afbouwen. Ik geef namelijk om 15.00 uur de laatste borstvoeding. Kan mijn lichaam zo lang zonder aanleggen? Wat gebeurt er met mijn productie? Ik kan hier geen concrete informatie over vinden. Wellicht weten jullie raad.

Alvast bedankt,

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Lilly,
    Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je kindje!

De voeding van 23.00 kun je laten vallen door steeds iets minder te kolven. Je kunt ook proberen dit kolfmoment helemaal over te slaan. Mogelijk krijg je last van stuwing. Je kunt dan de (ergste) spanning afkolven. Omdat dit precies voor de nacht is, zou je je wekker kunnen zetten om te controleren of je niet te veel spanning opbouwt 's nachts. Mogelijk heb je hier helemaal geen problemen mee omdat je al 7 maanden aan het voeden bent.

Na een aantal dagen zul je merken dat je borsten zich minder vullen voor dit kolfmoment. Wanneer je zonder problemen de kolfbeurt kunt overslaan heb je deze voeding afgebouwd.

Het is altijd een gok om te zien bij welke voeding afbouwen het omslagpunt komt dat je lichaam het niet meer bijbeent. Nogmaals: ik denk dat het los loopt, je voedt al 7 maanden zonder problemen.
    Ik zou het gewoon even aankijken. Mogelijk gaat je kindje bijregelen overdag, de kans bestaat ook dat ze ' snachts nog eens komt. Hoeveel voedingen geef je nog overdag zonder de laatste voeding?

Je kunt ook overwegen wanneer je merkt dat je productie echt keldert het kolfmoment ipv 23;00 zo rond 20:00 in te bouwen?

Best wat opties dus, bekijk even wat bij je past.

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina