hoi, ik krijg soms zonder reden (kindje is niet aan de borst,huilt niet ) een toeschiet reflex het lekt dan heel erg ook heb ik met name de nacht en ochtend supervolle harde borsten het lijkt wel stuwing, dat ik moet kolven omdat ik het anders niet verdraag en mijn kindje gewoon niet goed kan aanhappen ook niet met de "hamburger"techniek, ik voed op verzoek en s'nacht 's slaapt ze 1 keer 4 of 5 uur van 9 tot 00:00/01:00 en overdag zo om de 2 a 3 uur dat ze echt goed een borst leeg drinkt ik leg haar ook aan als ze even troost wil ( dan neemt ze 2 slokken en doezelt weg) wat is betekent of is dit ?
toeschietreflex wordt in werking gezet door hormoon oxytocine. Ook wanneer je borsten gestuwd zijn kan het zijn dat door wrijving bijvoorbeeld je melk blijft druppen: dit is soms het geval wanneer je vochtige zoogcompressen lang in houdt: door de warmte en de bewegingen die je nu eenmaal maakt kan het zijn dat je een soort kolvende werking krijgt. Wanneer het echt om het toeschieten gaat: (kortstondige prikkel)kun je dit toeschieten stoppen door met de muis van de duim je tepels licht in te duwen: dit maakt dat het toeschieten in ieder geval stopt. Uiteindelijk zal je lichaam het op gaan pakken. Dit afstemmen van vraag en aanbod kan tot 4-6 weken duren.