borstontsteking :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lisa333, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo meiden,

helaas heb ik sinds maandag een borstontsteking.
    de huisarts heeft dit bevestigd en ik had hierbij 40 gr koorts , enorme hoofdpijn, rillerig en enorm zweten.
    de borst was niet rood, en het aanleggen deed ook niet echt veel pijn. wel voel ik harde plekken in mijn rechterborst.

ik kreeg een ab kuur, 3 x daags 500 mg fluloxocilline
    maandagavond mee gestart. dinsdagavond voelde ik ook in mijn linkerborst harde plekken.
    woensdag zag ik op beide borsten ook rode vlekken. het zit bij beide aan de bovenkant.
    woensdag nog weinig verbetering en nog steeds 38.5 koorts
    na telefonisch overleg HA dosis AB verdubbeld en doorgaan met bv.
    ik masseer me erop los , warme kruiken, douche, vaak aanleggen maar het helpt allemaal niks
    wel is sinds vandaag de koorts gelukkig verdwenen en knap ik lichamelijk langzaam op, maar mijn borsten doen nog enorm pijn.

kan de ontsteking overgaan door middel van de ab zonder dat mijn dochter het los drinkt of ik het loskolf? want dit lijkt niet te gebeuren. ik heb op allerlei mogelijke manieren en houdingen gevoed, en niets lijkt te werken... ik voel me echt enorm radeloos en ben bang dat het niet meer overgaat of dat het abcessen worden.

Tips, ervaringen etc zijn welkom!
    bedankt meiden!

Groetjes, Lisa

2. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi Lisa,

Wat ellendig voor je! Ik heb ook al meermaals (dreigende) borstontstekingen gehad en het is zeer vervelend en pijnlijk. Het lijkt me dat je al het mogelijke er al aan doet. Het lijkt me wel noodzakelijk dat je blijft proberen om de harde plekken weg te krijgen middels kolven, voeden en masseren. Wat bij mij altijd het meest effectief is, is de borst een halfuur voorvervarmen met een kruik. Daarna de kruik opnieuw verwarmen en die op de borst houden tijdens het kolven. Tussendoor dan regelmatig de kruik eraf en masseren. Daarna laat ik mijn zoontje de borst dam helemaal leeg drinken.
    Misschien heb je er wat aan. Veel sterkte!

3. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Beterschap wat vervelend. Hier heeft een elektrische tandenborstel gewerkt voor het los masseren daarvoor deed ik er een elektrisch dekentje erop. Na de voedingen van dl kolfde ik mijn morsten "leeg" dit laatste beetje heeft. Bij mij gewerkt. Door de trillingen van de tandenborstel ging dit heel goed, gebruik de achterkant van tandenborstel. Succes!!!

Deel Deze Pagina