drinkmomenten baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door maartje25, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter is net een week oud en drinkg vanaf het begin al super goed! Omdat mijn melkproductie nogal hoog id kolf ik eerst 5 minuten voorsat ik ga voeden... als ik dit niet doe is de hoeveelheid die er als eerste uit komt te heftig voor haar en krijgt ze daar last van... nu mijn vraag:

Ze drinkt momenteel overdag tussen de 3.5 a 4 uur en snachts zit daar ook weleens 5 uur tussen.. als ze eerder komt mag ze natuurlijk ook maar dit gebeurd eigenlijk nooit. Tot nu toe maak ik haar ook nog wakker anders slaapt ze gewoon door.
    Is dit wel oke? Of moet ik haar vaker wakker gaan maken? (als ik dat doe is het vaak lastig om haar wakker te houden waardoor ze slechter drinkt)
    Ze groeit verder wel heel goed (na 5 dagen was ze al op geboortegwicht)

Hopelijk kan u mijn vragen beantwoorden

Groetjes maartje

2. maartje25

Ow ja... als ik haar aanleg pakt ze mn tepel en laat dan weer los...dit doet ze een paar keer achter elkaar...waarom doet ze dat? En hoe kan ik het voorkomen? Voor mn tepel is dit niet echt heel fijn

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik vind het prima klinken hoor, zoals je doet. Je hoeft haar niet extra te wekken.
    Je kindje is nog jong, is nog een ritme aan het zoeken. Wanneer jij een ritme aanbiedt is het maar de vraag of ze dit zal blijven volgen. Dat geeft niets, dit zijn jullie afstem weken!
    Ik denk dat je ruim produceert. Ik zou niet alle voedingen vijf minuten voorkolven, daarmee houd je het grote aanbod in stand. Kijk of je kunt kolven tot eerste spanning er af is, dat kan 2, 3, 4 of 5 minuten zijn. De borst hoeft niet heel soepel te zijn.

Het aanhappen en loslaten is ws dat ze niet goed heeft gepakt. Sluit uit dat er spruw in het spel is, en let even goed op het aanleggen. Probeer evt. de rugby houding of biological nursing uit!

Veel succes!

4. maartje25

Ik heb het ook met een lactatiekundige erover gehad die bij me is langsgeweest ivm het aanhappen en loslaten... omdat er zon grote hoeveelheid aan melj is en mn borsten erg gespannen zijn als ik ga voeden kan ze niet goed aangappen. Daarom moet ik , om de voeding te starten, een tepelhoedje gebruiken... zodra ze loslaat en verder wil drinken kan ze dit zonder tepelgoedje. Ook moet ik 1 borst aanbieden ipv 2. De borst die niet leeggedronken word moet ik afkolven totdat de spanning ervanaf is en ik het kan volhouden tot de volgende voeding

Omdat ze nog zo klein is (geb gewicht 2992gram) mag ik haar max 4 uur laten slapen. Is dat oke??

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kindje is nog zo klein, beter om live te overleggen met een lactatiekundige of verpleegkundige. Succes!

Deel Deze Pagina