Na 9 maanden pijn bij voeden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Poohbear82, Oct 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hallo, ik heb wat advies nodig.
    Zoonlief is nu 9 maanden en drinkt nog 4 a 5 keer per 24 uur aan de borst.
    De start was wat moeilijk, het aanhappen wou niet goed lukken/hij was te ongeduldig. Daarbij kreg ik rechts borstontsteking, met als gevolg een lagere productie en minder gevoel in die borst. Maar toen hij ruim 2 maanden was lukte het aanhappen ineens wel goed en sindsdien gaat het geven van bv zonder problemenen.

Nu zijn we op dit moment op vakantie en komt zoonlief s nachts 1 keer extra. Geen probleem, maar sinds een paar dagen doet het voeden links veel pijn.
    Hij heeft in de afgelopen 5 weken wel 4 tandjes gekregen, maar ik heb niet het idee dat er nu nog een aankomt en dat hlj daarom bijt. De oorzaakvan de pijn is me dus niet duidelijk.
    Wel valt het me op dat als ik eerst rechts geef en dan zoonlief doorschuif naar links, het minder pijn doet als wanneer ik hem omdraai of start inde madonnahouding links.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en heo kan ik de pijn verminderen of helemaal verhelpen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe is het nu? ben je er achter gekomen wat de oorzaak was en is de pijn nu weg of nog steeds aanwezig?
    Over bijten schreef ik dit:
    Help: mijn kind bijt! | Borstgevoed.nl
    misschien niet helemaal relevant voor je, maar het kan soms een hint geven wat er aan de hand is/was.
    Over aanleggen kan ik niet zoveel zinnigs zeggen zo, dan zou iemand even met je mee kunnen kijken?

Succes!

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hallo Heidi,

De pijn is er helaas nog steeds. Wel ben ik er achter dat er een ontstoken talgkliertje lijkt te zitten die de pijn veroorzaakt. Ik heb hem al uitgeknepen en dat scheelt heel iets in de pijn.
    Ik las op internet dat ik er antibacteriele zalf op zou kunnen doen en dat dit voor de voeding verder geen probleem hoeft te zijn. Morgen vlieg ik naar huis, dan zal ik het bij de apotheek navragen. Hopelijk helpt het snel, want voeden is geen pretje zo.
    Heb jij hier ervaring mee en tips?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    tijdelijk een tepelhoedje gebruiken?

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hallo Heidi,
    Inmiddels zijn we weer thuis van vakantie en ik heb idd het tepelhoedje erbij gepakt (had ik nog van de moeilijke start) maar meneer weigert die pertinent. Ik heb nu ook maar even contact opgenomen met de lactatiekundige die destijds mij heeft bijgestaan toen de voeding niet wou lukken en verder voor nu besloten dat m'n man 2 a 3 flesjes geeft en ik kolf alles behalve de laatste voeding.

Share This Page