Beginnen met kolven en fles na 3 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnnaBNL83, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is bijna 3 maanden en heeft nog nooit uit een flesje gedronken. In het begin heb ik wel gekolfd, maar heb dat met een spuitje aan hem gegeven.

Ik wil nu langzamerhand toch eens gaan beginnen een voorraad op te bouwen, omdat ik ook wel eens een avondje wat wil drinken en even een dagje weg wil.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan opbouwen? Welke momenten van de dag kan ik het best kolven? Hoeveel zal mijn zoontje drinken per voeding? Welke flesjes zijn het handigst? etc...

Heel erg bedankt alvast!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Een voorraadje kolven kun je doen door in de ochtend na te kolven. Alle beetjes sparen voor een voeding eigenlijk.
    Het drinken uit een fles kan echt even wennen zijn voor je kindje. Een fles dienst vanzelf loopt is prettig. Vooral steeds oefenen met een klein beetje melk. Neem er de tijd voor. Kijk qua speen ook even naar je tepels. Het kan helpen als de vorm iets overeenkomt. Zoals breede tepel een bredere speen. Kleine smalle tepel een kleinere speen.
    Hoop je zo wat op weg geholpen te hebben.

3. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gaan kolven een uur na de ochtendvoeding. Kreeg er dan steeds maar 50cc uit, maar ben dat gaan opsparen en zodoende toch een voorraad weten aan te leggen. Ik gebruik zakjes voor ijsblokjes om het in te vriezen -bespaart kosten en ruimte ipv alle dure en grote flesjes. En daarbij kan je makkelijker doseren wanneer je (een beetje) voeding nodig hebt. Bij m'n medela kolf zat een calma fles en die geprobeerd en ging gelijk goed. Eerste keer 10cc ofzo gegeven nadat ik m eerst wat aan de borst had laten drinken zodat hij niet al te hongerig (en dus misschien gefrustreerd) zou zijn. Mn zoontje maakt t echter allemaal niets uit -makkelijke baby :) succes ermee!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Inderdaad een beetje nakolven na de ochtendvoeding. 50cc is dan eigenlijk best veel!

De eerste keer heeft ml maar 50cc gegeven. Zelf ben ik toen even rond haar "voedingstijd" de stad in gegaan (met gsm standby ;) en op nog geen 2km afstand). Ml heeft toen die 50cc gegeven met de medela fles en dat ging meteen goed.

Mijn tip;
    - mama moet even weg
    - kies een moment met honger maar niet de grootste voeding
    - kies een newborn speen, waar zo min mogelijk uitkomt. Voor de borst moeten ze ook hard werken.

Deel Deze Pagina