Regeldagen

Discussion in 'Borstvoeding' started by brigitte22, Oct 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Ik zit nu in de periode dat de tweede regeldag er aan gaat komen. Ik vraag me alleen af hoe ik het nou precies moet herkennen. Sinds korte tijd slaapt ze wat beter maar ze heeft iedere dag wel een blok tussen de voedingen dat ze erg onrustig is en veel wakker en dus regelmatig huilt. Wanneer moet ik haar dan aanleggen tijdens een regeldag?

Vaak valt ze normaal na 10-15 minuutjes huilen weer in slaap. Moet ik die tijd afwachten en als ze niet in slaap valt haar aanleggen? Ik vind het lastig om dit in te schatten.
    Ik ben inmiddels zelf erg vermoeid door de borstvoeding en de minder makkelijke start van onze dochter dus wil ook niet dagen en dagen ieder uur voeden want dat red ik gewoon niet op dit moment

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

Sep 17, 2007
    167
    0
    0
    Op zich is het heel normaal dat een kind een bepaalde tijd per dag onrustiger- huilerig is. vaak zie je dit iedere dag rond dezelfde tijd terug komen.
    regeldagen zijn niet precies te zeggen sommige moeders zeggen dat ze nooit geen regeldagen hebben gehad. Je merkt het vaak dat een kind echt uit zijn dagelijkse ritme is. een kind kan zo'n dag veel meer huilen, ontroostbaar zijn. wanneer je een kind dat 1 a 2 dagen op verzoek aanlegt. zie je dat je voeding toeneemt, aanpast aan de behoefte van het kind op dat moment en na deze dagen valt het kind meestal weer terug in het oude ritme van slapen en tevredenheid.

Probeer anders gewoon eens lekker bij te komen door je eens op een dag wanneer je partner thuis is lekker te laten verwennen en niets in het huishouden te doen wat niet echt noodzakelijk is.

Share This Page