Hallo, 3 weken geleden een borstontsteking gehad, veel gekolfd en dacht dat deze uiteindelijk weg is gegaan. Echter paar dagen later weer een knobbel in mijn borst die steeds groter werd. Leegkolven, masseren niks hielp. Huisarts zei dat dit een abces was en werd doorgestuurd naar eerste hulp om daar verder te beoordelen. Zij gaven aan dat het een borstontsteking is, heb hiervoor antibiotica gekregen. Vandaag laatste dag, echter is de koorts en tepelkloven weg. De bult blijft helaas en de zeurende stekende pijn. Ik kolf fulltime. Deze slierten komen uit mijn borst. Wat kan dit zijn? En duurde het bij jullie ook lang voordat de bult weg was of zal het toch een abces zijn of heeft het meer tijd nodig?
Dit is heel normaal na een borstontsteking. Ik heb er helaas inmiddels een stuk of 7 gehad en altijd last gehad van sliertjes nadertijd. Van een abces ben je echt heel ziek dus dat vermoed ik niet. De bult kan best lang nog blijven maar zolang je geen koorts hebt is het goed. Is je kindje aanleggen ook mogelijk? Dat helpt hier het best. Mocht dat niet lukken dan gewoon normaal ritme kolven, daarna koelen, ibuprofen + paracetamol en verder afblijven, niet knijpen/masseren/extra kolven want dan stimuleer je het alleen maar meer en kun je mogelijk ook blijvend je weefsel beschadigen.
Hey, bedankt voor je reactie. Ben doorgestuurd voor een echo in het ziekenhuis en bleek toch een abces te zijn helaas..
Oh nee Ja hier bij de jongste ging het ook op deze manier helaas Echt niet fijn Wat wel belangrijk is, ik ben niet gestopt met voeden aan die kant. Maar wel met hulp van mijn lactatiekundige Dus wellicht kan je die van jou even een belletje geven. Verder bleef deze borst de “mindere” tijdens de borstvoedingperiode van oudste Bij haar zus en broer merkte ik er niks meer van