Nachtvoeding 10 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MenM93, 5 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MenM93

MenM93 Lid

7 jan 2023
    46
    51
    18
    Vrouw
    Lieve (borstvoedende) mama's,

Mijn dochter is 10 maanden en sinds 6 maanden heeft ze ongeveer 1 nachtvoeding. Rond de 8 maanden heeft ze hier en daar een paar nachten doorgeslapen. Maar nu sinds twee weken komt ze weer 2 of 3x per nacht. Na het melk drinken valt ze dan meestal wel weer lekker in slaap. Zijn er mama's met een herkenbaar verloop? En hebben jullie het toen gewoon geaccepteerd en is je kindje vanzelf gaan doorslapen (succesverhalen gewenst:p). Of een andere aanpak?

2. MenM93

MenM93 Lid

7 jan 2023
    46
    51
    18
    Vrouw
    Oja, ze eet en drinkt overdag voldoende! (Pap, fruit, boterham, tussendoortje, avondeten) en dan nog ongeveer 4 voedingen exclusief de nachten en wat slokjes water hier en daar over de dag verdeeld.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier geen borstvoeding, maar ook geen structurele doorslapen, inmiddels is ze 16 maanden.
    Wij hebben er altijd aan toe gegeven. Wel rond de 1 jaar over gegaan van melk naar water, vond ik een stuk makkelijker en accepteerde ze ook. :roflmao:
    Wij geven 100cc water in de fles, ze drinkt m zelf leeg, pakt d'r speen weer en slaapt verder.
    Rond de 10-12 maanden kon dit echt nog wel 3x per nacht zijn (van 20.00-7.00 zeg maar). Inmiddels wordt het langzaamaan steeds wat minder. Soms slaapt ze door, soms komt ze nog 1x, enkele keer 2x..maar de fles is ook gewoon een troostmiddel geworden.
    Wel wordt ze hier echt wakker van de honger als ze overdag te weinig op heeft, maar dan blijft ze gillen na een flesje water dus dat was snel duidelijk voor ons.
    De oudste 2 zijn ook vanzelf door gaan slapen, de 1 met 18mnd, de andere met 3 jaar nadat we de fles weg hadden gedaan. Had bij haar wel een medische oorzaak, maar toen werd drinken s nachts teveel moeite (rechtop zitten, beker pakken, slok nemen etc.) dus toen was het snel gedaan.
    Voor ons is het nu zo prima vol te houden, dus heb nog de hoop dat ze er zelf mee stopt op termijn.

MenM93 vindt dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Ik heb er bij alle kinderen aan toegegeven en lang nachtvoedingen gegeven. We slapen samen, dus het is even wakker worden, aan de borst drinken, weer in slaap vallen en dan ik ook.

MenM93 vindt dit leuk.
  5. Patty91

Patty91 Actief lid

3 jan 2021
    271
    482
    63
    Vrouw
    Mijn oudste 2 hebben ook lang nachtvoedingen gehad en wij gaven hier gewoon aan toe (eerste kreeg na 11 weken de fles, middelste heeft 16 maanden BV gehad). De eerste sliep na 1,5 jaar door en de middelste na 1 jaar. De jongste nu sliep met 4 weken al door.

Het heeft dus echt met het kind te maken wanneer het doorslapen begint want heb het bij alle 3 hetzelfde aangepakt. ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen wat voor jou/jullie werkt.

MenM93 vindt dit leuk.
  6. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier bijna een identiek verhaal, met als enige verschillen dat ik een zoon van 9 mnd heb. Hij heeft ook een tijd doorgeslapen, maar nu weer regelmatig nachtvoedingen. Ik kreeg van het consultatiebureau het advies om te doen wat goed voelt. Zolang ik die nachtvoedingen zelf nog prima trek, gewoon mee door gaan. Wanneer ik merk dat het teveel wordt kan ik het af kan bouwen/ermee stoppen. Wellicht heb je er niet zoveel aan, maar het advies was dus; volg je gevoel, er is geen goed of fout.

MenM93 en JupitR vinden dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Wat een fijn advies!

zegenwens, Trirani en MenM93 vinden dit leuk.
  8. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Is dat serieus of sarcastisch bedoeld? Enerzijds vond ik het namelijk een fijn advies en anderzijds kon ik er ook zo weinig mee, juist vanwege m’n twijfels waar ik nou goed aan deed…

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik denk serieus.
    Ik vind het ook een goed advies
    Op deze leeftijd is het niet meer nodig puur gekeken naar voeding en haalt baby in principe voldoende
    uit de voedingen overdag, stel je geeft er nog 4
    Maar om zoveel andere redenen die vooral ook met ontwikkeling te maken hebben kan het nog wel nodig zijn.
    Je kan dan inderdaad zelf een afweging maken. Er zelf half aan onderdoor gaan is ook niet de bedoeling.

Nylla vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Serieus! Fijn dat ze je niet vertelde wat volgens haar beter was. Ik denk dat je gevoel volgen heel vaak werkt.

Nylla vindt dit leuk.
  11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Mijn zoontje is 17 maanden en drinkt vaak ook nog zo'n 2-3 keer per nacht. Vaak korte slokjes en merk dat het meer is als hij een onrustige dag heeft gehad. We slapen samen en ik heb een stretch hemd aan 's nachts die hij tegenwoordig zelf naar beneden trekt en zichzelf aanlegt:roflmao:

12. MenM93

MenM93 Lid

7 jan 2023
    46
    51
    18
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!
    Ik heb besloten maar te doen zoals ik altijd heb gedaan, mijn kindje volgen en vetrouwen houden dat het beter wordt. Nu 2 nachten "slechts" 1 voeding, hopelijk zet deze trend zich voort! Scheelt al een hele hoop. De tanden schieten ook als paddenstoelen uit de grond. Zal vast ook wel meespelen!

Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina