borstontwikkeling op 8 jarige leeftijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Angel1980, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Inderdaad ;)

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had dit ook met 8 jaar. Ik heb hormonen ghad om het vertragen. Ik werd in groep 7 ongesteld, als eerste van mijn klas. Ik weet het nog goed.
    Je bent er wel op tijd bij, dat scheelt een stuk.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kwam net dit artikel tegen:

Wanneer spreek je van 'vervroegde puberteit'?|Kinderen| Telegraaf.nl

Volgens een kinderencrinoloog dus niet te vroeg, maar wel inderdaad vroeg.

Hopelijk blijft het stabiel verder voor nu. Hormonenremmers zou ook wel heftig zijn zeg. Al snap ik het ergens wel. Heb zelf echter alleen negatieve ervaringen gehoord (van echt dichtbij) daarover dus zou voor ons vrij onbespreekbaar zijn.

Heb trouwens foto van mijzelf teruggezien als kind: kreeg op mijn 9e beginnende borsten, was echt erg lang voor mijn leeftijd 165, had al in groep 4 mijn eerste pukkeltjes en kreeg al snel ook meer vet op mijn heupen etc, maar werd pas op mijn ruime 14e ongesteld. Kan dus ook nog relatief lang uitblijven.

Houd het topic in de gaten de komende tijd. Fijn weekend!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helder artikel.
    Hier ook meisje die op haar 9de verjaardag vertelde dat het pijn deed bij haar borsten.
    Maak me er geen zorgen over maar hoop wel dat ze voorlopig niet ongesteld zal worden.
    Vind ik zo'n belasting voor een kind op die leeftijd.
    Ik zou ook niet zo snel naar hormoonremmers grijpen en daar zijn ze tegenwoordig ook terughoudender in dan 20 jaar geleden omdat er ook neveneffecten zijn.

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik had ook al jong lichte borstvorming (pijnlijke schijfjes achter mijn tepels)...maar...uiteindelijk zette alles pas heeeeel laat door, in de brugklas was ik nog steeds vrijwel plat en ik werd pas ongesteld op mijn (!) 17e...
    Terwijl de huisarts op jonge leeftijd zei dat ik wel jong alles door zou maken, nou mis hoor!
    Dus wie weet valt het mee voor je dochter!

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

@Abri: Dank je wel voor de link! Inderdaad een duidelijk artikel. Vanavond nog gekeken naar haargroei en ze heeft wel donshaar op haar vagina, maar dat heeft ze echt al tijden.. ( ze had zich een keer versproken en zei toen dat ze 'bonthaar' had ;) ) Maar nu twijfel ik ook aan of dat wel goed is. Maar ze heeft altijd wel veel donshaartjes gehad over haar hele lichaam, maar ik dacht meer dat het genetisch was ( haar vader is ook erg behaard zullen we maar zeggen :) )

Ze is verder ook nog niet zo groot ( gemiddeld) met 1.35 cm en 27 kilo. Wat was jouw ervaring trouwens met de hormoonremmers?

@Anoek: de belasting is herkenbaar. Dochterlief was vanavond lichtelijk overstuur toen ik begon over haar donshaartjes en wilde absoluut niet eerder (dan de afgesproken 4 weken) naar de huisarts..

@Ahava: fijn om ook de andere kant van de medaille eens te horen! Rare en persoonlijke vraag, maar had je ook al last van andere 'klachten' zoals haargroei, vet haar etc...?

@Paarse80: dankjewel wel bericht. Hoe was het voor jou om hormoonremmers te krijgen?

Deel Deze Pagina