Borstprobleempje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Peachy, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Hallo,

Sinds vorige week produceer ik ineens melk als ik bijvoorbeeld in de douche sta of in bed lig en mijn borst ergens tegenaan duwt... Op zich geen probleem, het hoort erbij en hopelijk wordt het niet erger :)

Maar daarnaast heb ik sinds vandaag droge tepels, met veel kleine witte velletjes. Ook jeukt het een beetje en lijken er wat lichtroze kleine scheurtjes in de donkere huis te zitten. Is er misschien iets wat hiertegen helpt?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Door de verandering in de hormoonhuishouding kan het zo zijn dat je ineens last krijgt van jeukende tepels. Wat wel wil helpen is je borsten insmeren met een vettige crème. Bijvoorbeeld Bepanthen. Indien dit niet helpt en de jeuk en de schilferige huid van de tepel verdwijnt niet, dan is het raadzaam om langs de huisarts te gaan. Het kan namelijk ook tepeleczeem zijn en dit moet adequaat bshandeld worden. Maar ik zou je aanraden eerst de vette crème te proberen. Soms is dit al genoeg om van je klachten af te zijn. Succes!

Groetjes Monique

3. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Hoi Monique,

Hartstikke bedankt voor je reactie!
    Ik ga smeren en kijken of het werkt :)

Groetjes!

Deel Deze Pagina