Borstschild kolven medela

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maud1995, 16 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Weer een vraagje van mijn kant. Sinds twee weken weer aan het werk en dan kolf ik op het werk.
    Daarvoor kolfde ik af en toe een flesje af, maar dus niet perse meerdere malen per dag.
    Nu soms dus 5/6 keer op een dag.

Ik heb toch nu wel gevoelige tepels. Daarnaast is de productie niet heel erg hoog.

Ik heb het idee dat het borstschild misschien toch te groot is, omdat het stuk om mijn tepel heen wat zeer doet , alleen, is degene die ik gebruik van Medela, al de kleinste (21 mm). Anderen hier ervaring mee toevallig?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Oeh over de maat is dat lastig te zeggen zo. Persoonlijk had ik altijd een beetje last me kolven, mij hielp het om tepel zalf aan te brengen voor het kolven. voor de juiste maat kun je even op hun site kijken. Zouden ze juist niet te klein zijn? Maar goed, nogmaals lastig zo om te bepalen.
    kolf je niet te hard? Hou je na een minuut of 5 even pauze om de bosten te masseren? Gebruik je borst compressie en massage tijden het kolven. Zo even wat dingen om de opbrengst verhogen. En je kunt misschien vaker kort ipv weinig en lang kolven

3. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    820
    800
    93
    Vrouw
    Zou eerst goed (laten) bepalen of de maat van je borstschild wel de juiste is. Ik zou je adviseren om een lactatiedeskundige daarin even met je mee te laten kijken, dan weet je het zeker! Dat kan zowel pijnklachten voorkomen als je productie optimaliseren. Verder kun je lanoline zalf aanbrengen, dat kun je laten zitten tijdens het voeden en kolven en kan echt helpen :).

Deel Deze Pagina