Regeldag met 5 weken bij baby van 3 weken en 2 dagen ?

Discussion in 'Borstvoeding' started by appelappel, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Mijn zoontje Luuk is nu 3 weken en 2 dagen oud. Met 2 dagen oud kon hij zijn hoofd al omhoog houden en sinds 2 dagen kan hij ook al lachen. Het lijkt alsof de 2 weken die ik overtijd ben, meetellen in wat hij nu allemaal al kan: dus hij kan nu dingen die normaal een baby'tje van 5 weken pas kan. Ik heb gehoord dat dat wel kan. Is dat ook zo?

Ik heb namelijk het gevoel dat hij vannacht en vandaag een regeldag heeft, terwijl die rond de 5 weken zou zijn meestal? Hij is de hele dag al heel hangerig, ik mag geen seconde uit zijn gezichtsveld, en gisteren heeft hij 100 CC meer op dan hij normaal gesproken wil (maar er wel een hoop uitgegooid weer). Hij heeft vanaf half 7 vanochtend ongeveer 2 uurtjes geslapen, verder is hij continue wakker geweest (wel heel makkelijk te troosten door op te pakken, knuffelen, of wiegen in zijn schommelstoel). Normaal gesproken is hij juist heel erg makkelijk.

Wat denken jullie?

Liefs,
    NN

edit moderator: verplaatst naar borstvoeding

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik weet niet waar je die info van 5 weken haalt, maar ik heb altijd geweten dat er regeldagen zijn bij 3 weken, 6 weken, 3 maanden,...
    Dus volgens mij zit je dus middenin de regeldagen ;)
    Het eerste sprongetje volgt bij 5 weken (vanaf de voorziene geboortedag)... Dus als je kindje 2 weken overtijd geboren is, zit die nu ook in een mogelijk sprongetje. Maar dat hoeft dus niet noodzakelijk zo te zijn, vele baby's hebben daar helemal geen last van. Ik zou me daar dus niet teveel op vastpinnen en gewoon aan de behoeftes van je kindje toegeven.
    Veel succes met je kleintje!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij kunnen regeldagen in elke week/maand voor komen. Het is gewoon het op elkaar afstemmen van vraag en aanbod. Dus de kleine gewoon aanleggen wanneer die erom vraagt, des te eerder is alles weer afgestemd en prima. En of dat nou met 4, 5, 6, 7, of 8 ;) weken is, dat maakt niet uit toch? Maar gewoon geven waar je kindje om vraagt. En regeldagen is niet perse 1 dag, dit kunnen ook 2, 3, 4 dagen zijn.
    Succes! Liefs, Hanneke!

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Regeldagen gaat alleen om de voeding, dan moet dat weer even worden afgestemd. Het wil nog wel eens samenvallen met een sprongetje in de ontwikkeling, dan zijn de hersenen ineens weer toe aan iets nieuws en kan je kindje weer nieuwe dingen leren. Omdat de wereld voor je kindje dan ineens ingrijpend verandert, zijn ze vaak hangerig, willen alleen maar mama, slapen slechter, eten soms slechter, enzovoort.
    Regeldagen kunnen altijd, maar sprongetjes zijn op vaste momenten vanaf de uitgerekende datum.

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Misschien ook goed om weten dat een baby ook meestal meer en vaker wil drinken als ie ziek is of ziek gaat worden, om meer antistoffen op te bouwen en zichzelf dus te beschermen... 'Regeldagen' kunnen dus inderdaad altijd voorkomen.

Share This Page