Zwanger en afscheiding uit de borst

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Josien, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste dames,

Zoals jullie zien aan mijn banner ben ik bijna 18 weken zwanger. Sinds een paar dagen valt het me op dat ik steeds witte plekjes op mijn tepel heb, die ik er ook met mijn vingers af kan halen. Er vallen dus steeds hardere witte stukjes vanaf (ik hoop dat ik het goed omschrijf). Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, hoop ik van jullie te horen of dit 'normaal' is.

Mijn tepel wordt verder vaak gedeeltelijk erg paarskleurig en doet dan ook erg pijn. Is dat normaal? Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik het wat koud heb. Stiekem maak ik me er wel zorgen over omdat ik maar niet hoop dat ik straks veel last van mijn tepels heb als ik de kleine borstvoeding wil gaan geven. Nu kan ik namelijk bijna niet aan mijn tepels komen, zo pijnlijk is het dan als ze zo paarskleurig zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
    Josien

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

Mar 30, 2009
    234
    0
    0
    Hai Josien,

klinkt alsof je borsten begonnen zijn met de aanmaak van de allereerste melk, begint vaak halverwege de zwangerschap.

Als je tepels heel gevoelig zijn voor kou kan dat gewoon komen door de zwangerschap, sommige vrouwen hebben er in de borstvoedingstijd ook last van. Warmte toepassen kan dan verlichting geven, lekker warme kamer, je tepels dus goed warm houden : )

groetjes
    Kirsten

Share This Page