Hoi allemaal, Mijn zoontje is bijna 8 maanden. Als hij naar de opvang gaat krijgt hij afgekolfde melk mee. Ik vraag me af hoeveel melk hij per fles mee moet/drinken moet. Hoeveel doen jullie? Ik kan het bij hem niet testen, hij drinkt altijd de fles leeg, eet al zijn eten op, ongeacht de hoeveelheid. Ik ben benieuwd. Ik Hoe steeds 200 ml per fles aan. Maar dit doe ik al maanden.
Ik werk op een kdv en meestal is het gewoon 180 cc. Ik denk als hij maar door eet en drinkt je zelf ergens een grens moet trekken. Maar 200 cc is ook prima hoor. Hou gewoon aan wat hij thuis ook eet en drinkt.
Ik vind 200 wel heel erg veel. Er is een berekening van la leche league maar die zou ik even moeten zoeken. 180-200ml is echt zo'n kv hoeveelheid die gebasseerd is op zoveel mogelijk voeding in zo weinig mogelijk voedingen per dag. Alleen is het terugdraaien lastig omdat de maag nu al opgerekt is. Mijn dl van 8,5 maand krijgt max 140ml in een flesje.
Bedankt voor jullie reacties! We hadden 180 ml in de fles. Het kdv gaf aan dat hij daarna nog honger had, vandaar dat we naar 200 ml zijn gegaan. Het is een flinke baby, gewicht en lengte wel naar verhouding. Hij krijgt nog 5x borstvoeding per dag. Dan weet ik in ieder geval dat er niet meer in de fles hoeft .
Meer dan 200 lijkt me ook echt wat veel (wel knap dat je het gekolfd krijgt!). Als hij meer honger heeft kunnen ze hem op deze leeftijd toch ook wat extra bijvoeding of water aanbieden?
Mijn zoontje van nagenoeg 9 maanden krijgt op het kdv 2x een fles van 160 cc afgekolfde melk. Daarnaast drinkt hij bij het fruit en brood ook nog 50 cc afgekolfde melk uit een bekertje.
Mijn dochter zat op die leeftijd op 6 voedingen, 4x een gekolfde voeding van 120cc en 2 live-voedingen. Mijn dochter heeft nooit veel meer als 120cc gedronken, ooit 130cc maar gemiddeld eigenlijk altijd 120cc. (Nu nog en ze is nu 13maanden)
Mijn dochter dronk tot 6 maanden nooit meer dan 125ml, nu zit ze op 150/160ml. Een enkele keer heeft ze daarna nog honger en krijgt ze nog een beetje bij, maar nooit meer dan 180 eigenlijk.
Jeetje... en ik maar denken dat er meer in de fles moet. Vandaar dat ik dit topic geopend heb. Ik kolf ook altijd te weinig. Ik kolf op de momenten dat hij een fles krijgt op het kdv, en daarbij nog elke avond. Maar vaak nog te weinig, nu begrijp ik waarom. Hoe wisten/weten jullie dat het aantal ml genoeg is voor jullie baby? Wat zouden jullie doen, wel met 200 ml doorgaan?
Wat drinken jullie kindjes weinig...! Hier momenteel aan het zoeken hoeveel onze dochter drinkt, maar die tankt zo 130 cc weg met dr 8 weken. Half uur later kwam ik terug ( ze was even bij opa en oma) en wilde ze nog aan de borst. Ik vind 200 cc dus niet zo gek klinken..
Hoeveel flessen krijgt hij? Ik geef mijn dochter liever een keer vaker een kleinere fles, dan van die grote flessen. Geen idee waarom eigenlijk, vooral gevoelsmatig vermoed ik
Je moet ook rekening houden dat een baby van 8 maanden ook groente, fruit en boterhammen krijgt en daarbij ook ander vloeistof. 500 cc is genoeg op die leeftijd. En een baby van 8 weken heeft ook een veel grotere zuigbehoefte.
O ja daar had ik natuurlijk niet over nagedacht . Slimpie haha! Zo zie je hoeveel ervaring ik heb als mama
Mijn dochter krijgt nog een droomfles van 200 ml hoor, gaat er zonder moeite in. Echter wil ze overdag geen fles meer al een tijdje dus op die fles na en 200 ml pap 's morgens krijgt ze helemaal geen melk meer.
Hier sinds hij 5 maanden is 1 flesje van 150 cc meegegeven en ben 6,5 uur van huis, voordat hij naar de oppas ging kreeg hij nog voeding en zodra ik thuis ben ook weer en met 8 maanden 6 voedingen en sinds kort naar 5 voedingen gegaan, zoontje drinkt sinds kort ook ander drinken. Vind het wel knap dat je zoveel gekolfd krijgt. Hier altijd extra moeten kolven voor een voeding.
Onze dochter krijgt flessen van 150cc mee naar de oppas. Altijd erg tevreden geweest, op deze hoeveelheid zit ze nu al vanaf het moment dat ik ben gaan werken. Zolang ze daar tevreden mee is, krijgt ze dat gewoon mee. Per kolfbeurt heb ik nu meestal 90/100 cc opbrengst, dus 3x kolven is 2 voedingen. Gelukkig heb ik een goede voorraad in de vriezer
Hier bij de oudste 2 ook flessen van 200 ml gegeven hoor. Rond de 8-9 maanden wel overgegaan op maar 1 fles bij het kdv ipv 2. En water uit beker om te oefenen bij het fruit. Ik kolfde ook altijd die hoeveelheden die ik (of eigenlijk mijn zoontje) nodig had.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kolf niet genoeg voor een voeding, kolf er twee keer voor. In overleg zijn we nu begonnen om hem meer vast voedsel te laten eten. En één borstvoeding tevoren vallen. Bieden hem nu tussendoor water aan. Voelt heel tegenstrijdig, tot nu toe altijd op verzoek gevoed.
De meeste kindjes kunnen meer drinken omdat het drinken aan dé fles weinig moeite kost en ze zuigbehoefte hebben dus blijven ze zuigen ( en slikken). Maar in feite hebben ze veel eerder al genoeg gehad. Het beste is om eerst zo min mogelijk aan te bieden ( gebaseerd op een bv schema en niet op een kv schema) en kijken of ze daar genoeg aan hebben. Je kunt je kind makkelijk overvoeden aan de fles. Ook als er moedermelk in die fles zit. Aan de borst werkt dit anders. Kinderen kunnen aan de borst zuigen zonder dat er melk komt. Dus kunnen ze hun zuigbehoefte bevredigen zonder zich te overeten/drinken.