Borstvoeding opkrikken nog zin nieuwe zwangerschap?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Divarg, Mar 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Mijn dochter is 9.5 maand en ik kolf sinds een paar maanden enkel. De borst drinkt ze niet meer. Nu ik weer opnieuw zwanger ben loopt het echter gigantisch snel terug. Van 500 ml per dag ben ik naar op het moment een krappe 240 gegaan. Een week geleden was dit nog 300.
    Heeft het zin dit nog proberen op te krikken door een week lang elke 2 uur aan het kolfapparaat te gaan hangen of is het een hormoonkwestie en is het aflopende zaak?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    Voor zover ik heb begrepen, is het inderdaad lastig om je productie op te voeren, echt een hormoon kwestie.
    Waar de een gewoon blijft produceren (want dat lees je hier ook regelmatig), loopt het bij een ander terug.
    Hier was dat helaas ook het geval, ik raakte zwanger toen jongste dochter 8 maanden was. En het liep ook snel terug.
    Jammer, ik had best willen tandemen.
    Je leest ook wel eens dat sommige kindertjes soort van droog drinken tot de baby er is, maar dat is met kolven ook lastig.

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Dank je wel! Dus jij hebt ook noodgedwongen moeten stoppen? Vind het wel erg jammer.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    Ja echt jammer..Zeker omdat jongste dochter zelf nog maar zo'n ukkie was.
    Maar ik was de eerste periode zo ontzettend moe (en de hele zwangerschap misselijk), ik geloof dat mijn lijf het gewoon niet op kon brengen of zo.
    Ik moet wel zeggen dat het vooruitzicht van een nieuw bibbeke aan de borst wel
    een soort van berusting gaf.:)

5. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Ja dat heb ik ook wel :) Ik mag het straks gewoon allemaal nog een keer doen! Wel jammer omdat mijn dochter inderdaad nog zo jong is. Had het jaar graag vol willen maken :(

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je kunt helaas je productie niet opkrikken tijdens je zwangerschap. Dit heeft met hormonen te maken.

Ik viel ook bijna droog maar mijn dochter ( toen al ouder dan jouw kindje) hield stug vol en daardoor tandem ik nu al 8 mnd.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier ook niet gelukt

Share This Page