Mijn dochter is 9.5 maand en ik kolf sinds een paar maanden enkel. De borst drinkt ze niet meer. Nu ik weer opnieuw zwanger ben loopt het echter gigantisch snel terug. Van 500 ml per dag ben ik naar op het moment een krappe 240 gegaan. Een week geleden was dit nog 300. Heeft het zin dit nog proberen op te krikken door een week lang elke 2 uur aan het kolfapparaat te gaan hangen of is het een hormoonkwestie en is het aflopende zaak?
Voor zover ik heb begrepen, is het inderdaad lastig om je productie op te voeren, echt een hormoon kwestie. Waar de een gewoon blijft produceren (want dat lees je hier ook regelmatig), loopt het bij een ander terug. Hier was dat helaas ook het geval, ik raakte zwanger toen jongste dochter 8 maanden was. En het liep ook snel terug. Jammer, ik had best willen tandemen. Je leest ook wel eens dat sommige kindertjes soort van droog drinken tot de baby er is, maar dat is met kolven ook lastig. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Ja echt jammer..Zeker omdat jongste dochter zelf nog maar zo'n ukkie was. Maar ik was de eerste periode zo ontzettend moe (en de hele zwangerschap misselijk), ik geloof dat mijn lijf het gewoon niet op kon brengen of zo. Ik moet wel zeggen dat het vooruitzicht van een nieuw bibbeke aan de borst wel een soort van berusting gaf.
Ja dat heb ik ook wel Ik mag het straks gewoon allemaal nog een keer doen! Wel jammer omdat mijn dochter inderdaad nog zo jong is. Had het jaar graag vol willen maken
Je kunt helaas je productie niet opkrikken tijdens je zwangerschap. Dit heeft met hormonen te maken. Ik viel ook bijna droog maar mijn dochter ( toen al ouder dan jouw kindje) hield stug vol en daardoor tandem ik nu al 8 mnd.