Dag Dames! Ik heb altijd kleine borsten gehad (a cup). Met kleren aan een een flinke push-up ziet het er prima uit. Maar ik blijf onzeker in jurkjes en zwemkleding. Ik denk eraan om mijn borsten te laten vergroten. Niet te veel, want ik ben slank en ik vind dat het bij mijn lichaam moet passen....dus waarschijnlijk een mooie b-cup. Een paar vragen: -Wie heeft een borstvergroting ondergaan? -Waar? -Moet je om de 10/15 jaar "nieuwe" laten plaatsen? -Hoe was de pijn achteraf? -Blij met het resultaat of spijt? info: ik heb 2 kinderen en ben 39 jaar
Heb het ook wel eens overwogen maar heb het geld er niet voor over. Dus wat ervaring betreft kan ik je niet helpen. Heb wel een vriendin die een borstlift heeft gedaan bij Boerhaave kliniek in Amsterdam. Ze was heel erg tevreden met de kliniek. Misschien kun je eens googlen.
Ik heb het gedaan, nu 10 jaar geleden. Was er heel blij mee, was omdat ik het heb laten doen voordat ik kinderen kreeg. En nu drie kids later is het weer heel hard nodig! Ik ben er dus weer voor aan het sparen. Heb het toen laten doen bij Janssen kliniek, en daar ook goede ervaring mee. Pijn viel geloof ik wel mee, denk een kleine week. Maar daarna wel wat langer niet tillen. Succes met je keuze!
Ik ken iemand die veel gezondheidsklachten kreeg van - waarschijnlijk - de protheses, ze heeft ze weer laten verwijderen daardoor. Omdat er over dit soort gevolgen eigenlijk heel weinig bekend is, zou ik het niet doen.
Ik ken twee meiden die een borstvergroting hebben laten doen om dezelfde reden als die van jou. De eerste week flinke pijn, deze weken erna nam de pijn snel af. Maar wat zijn ze er blij mee Tip: koop een goede stevige sportbh voor na de operatie. Dit advies zul je ook van de chirurg krijgen. Shock absorber sport bh's zijn erg fijn.
Ik heb het ruim 4 en halfjaar geleden laten doen in Amstelveen, was alleen net 9 weken bevallen. De pijn viel me mee, maar ben zo ziek geweest van de narcose... mijn lichaam was ook nog zo zwak van de narcose. Heb er zeker geen spijt van gehad. Ik weet niet of ze om de 10/15 jaar persé vervangen moeten worden, ze raden het wel aan maar het is belangrijk zelf goed op te letten op vervormingen of klachten.
Ik zou het zonde vinden! Ik heb ook cup A en zou het juist zo fijn vinden als wij kleinborstige vrouwen net zo blij kunnen zijn met onze borsten als de vrouwen met grotere borsten. Het een is niet beter of mooier dan het ander vind ik. Maargoed, ieder zijn ding dus als jij er echt gelukkig van wordt moet je het doen natuurlijk. Succes met je keuze!
Tja ik snap het echt heel goed.... Je word er iedere dag mee geconfronteerd, soms zelfs wel meerdere keren per dag Ik heb ook kleine borsten... en zijn alleen maar kleiner en slapper geworden na 3 kinderen... het ziet er gewoon niet uit...(bij mij dan he )
Hoezo word je ermee geconfronteerd dan? Ik word er eigenlijk nooit mee geconfronteerd. Of bedoel je door jezelf als je in de spiegel kijkt? Want dan zou ik persoonlijk aan mijn zelfbeeld willen werken en niet aan mijn lichaam.
Ik heb het laten doen. Zo'n 3 jaar geleden. Ik ben van maat 80a naar 80f. Klinkt enorm, maar valt in de praktijk mee. Ik heb heel veel gehad aan deze site: https://www.borstenforum.com Nooit gedacht dat ik het zou doen, maar na 2 zwangerschappen had ik niet alleen een a cup maar ook nog theezakjes! Ik was al nooit echt gelukkig met mijn borsten (geen mooie vorm, niet goed gevuld en totaal niet in proportie met mijn lichaamsbouw). Uiteindelijk heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt en ben op onderzoek gegaan naar de risico's en de verschillende werkwijzen en heb een consult aangevraagd bij een chirurg waarvan ik dacht dat hij mijn wensen kon waarmaken. Ik heb ze voor de spier laten plaatsen en heb protheses die 85% gevuld zijn. Daardoor staan ze niet zo erg overeind als je gaat liggen. Je moet echt 2 keer kijken voordat je ziet dat ik protheses heb. Ze hebben een redelijk natuurlijke hang. -Waar? OLVG Amsterdam, dr Nio -Moet je om de 10/15 jaar "nieuwe" laten plaatsen? Nee, tenzij er klachten ontstaan -Hoe was de pijn achteraf? Pijn was 2 dagen behoorlijk, daarna ging het snel beter. Na 3 weken geen pijn meer maar mocht wel 6 weken niet tillen. -Blij met het resultaat of spijt? Heel blij met het resultaat! Is maat 80f maar ziet eruit als 80d. Ik ben nu 40 jaar.
Mijn zusje heeft het in België laten doen, een jaar of 6 geleden. ZE is zelf erg tevreden maar ik vind dat je goed kan zien dat het protheses zijn. ZE is van een a cup naar een d cup gegaan ( op advies van de chirurg) maar ik vind ze veel te groot voor haar lichaam. De ergste pijn was bij haar na 2 dagen over maar ze mocht de eerste weken niet tillen en heeft dus vakantie op moeten nemen van haar werk omdat ze nogal fysiek werk doet. Ook zij is niet van plan om ze perse te laten vervangen over 10 jaar.
Ja ik. Heb ze nu bijna 20 jaar (was er vroeg bij haha, was toen 18) en ben er nog steeds blij mee. Ik heb ze in het ziekenhuis gekregen en ze hoeven (bij geen klachten) dus niet elke 10-15 jaar vervangen te worden. Ik vermoed dat ze bij mij ook nog wel veel jaren kunnen blijven zitten Qua pijn kan ik me nog herinneren dat het in het begin een paar dagen pijn deed, maar dat dit snel weer over was
Wat jij zegt, zeg ik ook tegen me zelf Daarom ben ik 39 en heb ik het nog nooit gedaan......en eerlijk.....ik vind ze mooi Maar schaam me in badkleding Ik zie eruit als een jongen.
https://www.bodyfashion.nl/nl/blog/artikel/welk-badpak-of-welke-bikini-past-bij-mij/ Zoals de eerste 2 foto's.
Mee eens hoor. Mn man is blij met ze en ik heb me er ook altijd bij neergelegd. Met een goede bh kun je best wat volume creëren. Daarbij komt dat kleinere borsten heel mooi kunnen zijn, als het in verhouding is met de rest. Dan zou ik het ook zonde vinden. Alleen... bij mij bijvoorbeeld, is na 2 zwangerschappen dat kleine beetje nog minder gaan worden. Als je niet blij bent met je lijf kun je veel doen.. sporten, voeding, enz. Alleen bij kleine borsten is eigenlijk alleen een borstvergroting een optie. En als je wat dat betreft niet goed in je vel zit, snap ik het helemaal. Ik vind t persoonlijk het geld niet waard maar als ik een dikke bankrekening had, had ik het ook gedaan denk ik. Een klein cupje erbij, kan er voor zorgen dat je je vrouwelijker voelt.