Yep! Het allerleukste vind ik dat het me uitdaagt en ik écht soms een beetje kan bijdragen aan een "beetje beter"! Eigenlijk baal ik in mijn huidige werk nergens van. Hooguit van het feit dat alles uiteindelijk om geld draait. (En dat mn salaris om te janken is..)
Hier ook 1! Ik vind het bijzonder dat ik de verantwoordelijkheid over mensen levens heb. Tegelijkertijd is dat ook mijn angst. Gek hè. Ik twijfel ook zeer over overstap naar apothekersassistent.
O en ik baal enorm van het eeuwige gezeur over feestdagen, avonden, nachten en weekenden werken. Ik word doodmoe van die onregelmatigheid en wil ook gewoon elk jaar feestdagen kunnen vieren met familie en vrienden. Ik wil mij ook niet elke x bezwaard voelen om me ziek te melden en ook wil ik gewoon vrij kunnen krijgen voor een begrafenis van niet alleen 1ste graad familie. Of als in de toekomst mijn kind ziek is wil ik ook kgewoon vrij kunnen nemen.
Present! Leuk: ik werk een zeer diverse afdeling en heb letterlijk soms met leven of dood te maken. Veel verantwoordelijkheid Balen: de asociale, soms agressieve, egoïstische samenleving waarbij sommige mensen met een te grote mond door angst te veel voor elkaar krijgen. En jij @Narcisje ?
Logisch met alle avond-, nacht- en weekenddiensten. Vond het wel grappig dat juist dit topic gewoon doorgaat, ongeacht het tijdstip
Ik sta op t punt om naar mn werk te gaan nu, ook zo'n lekker tijdstip @tessa321 Ik vind het leuk om zoveel met mensen bezig te zijn en niet de hele dag naar een computerscherm te hoeven staren. Al wordt de administratie wel steeds meer en groter maar dat is gewoon zoals het is. Ook vind ik de diversiteit leuk (ik werk niet voor vast op 1 afdeling). Minder leuk is het vroege opstaan ook de werkdruk vind ik wel een ding, weinig tijd om met patiënten een gesprekje te hebben.. Ik hoop echt dat er over een paar jaar wat gedaan is aan dat grote personeelstekort al vrees ik van niet..
Ik baal van de weekenden werken... moet zo vertrekken. Als er zieken zijn geen flex werkers die in kunnen vallen dus vaak hulpvragen. Vaak niet kunnen helpen ivm gezin en planning en je dan schuldig voelen. Die eindeloze lijstjes die we moet invullen. Indien iemand geen pijn heeft vul je in geen pijn en vervolgens toch nog een vasscore in moeten vullen... als de vpk nu eens dit had mogen verzinnen... Mijn salaris kan ik overigens niet over klagen. Verdien een mooi bedrag met mijn 24 uur werken. Het is een mooi vak waar je mensen op alle vlakken helpt. Geen enkele dag is hetzelfde. Het woord vervelen ken ik niet in mijn werk.
Dit zeker! Gukkig hebben wij geen nachtdiensten die vind ik drama. Wij draaien met zijn 6 en een thuiszorg team en als er iemand ziek is dan is het aanpoten. Qua onregelmatigheid baal ik enorm en achteraf had ik deze keuze ook niet moeten maken. Ik vind het best een inbreuk op het gezinsleven. Ik hou het vol omdat het zo dankbaar werk is. Door mij de client thuis kaneonen en zelfs sterven. Mijn salaris vind ik ook prima eigenlijk ( mag altijd meer natuurlijk maar het is oke )
Hier ook een pleeg De werkdruk gaat me steeds meer tegen staan. En de opkomende agressie van patiënten en hun familie. Dat vind ik ook nogal een dingetje.
Ja present! Wat ik leuk vind is de diversiteit, afwisseling, verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Ook komt er steeds meer complexe zorg. Nadeel vind ik dat de zorg steeds zwaarder wordt, kortdurende complexe heftige zorg, complexe zorg waar familie niet op 1 lijn zit en het personeelstekort. De administratie vind ik leuk, zeker omdat we in de thuiszorg minder nutteloze lijstjes in hoeven te vullen.
Hiero nu wel lekker met verlof en daar geniet ik ook wel heeeel erg van. Ik werk in de thuiszorg. Mooiste vind ik de laatste weken zorg geven bij iemand, helemaal meegaan tot het einde. De verschillen in zorg bij ons. Van wondzorg tot stomazorg tot puur begeleiding. Nadeel is: salaris mag echt hoger voor wat we doen, altijd te kort in personeel waardoor ik me bijvoorbeeld in de zwangerschap echt schuldig voelde dat ik een stap terug moest doen. Weekenden en feestdagen vind ik niet heel erg maar misschien word dat anders straks met kinderen.
Ik ben IC verpleegkundige. Het leuke van mn werk vind ik de acute situaties, de samenwerking en dat je echt met leven en dood te maken hebt. De mindere kanten vind ik de weekenden werken.
Hier een ig'er Voordelen: Soms het verschil kunnen maken, kunnen helpen. Afwisselend Mooi vak als de randvoorwaarden geregeld zijn. Nadelen: Werkdruk Onnodige administratie Personeel te kort "Niks is goed "mentaliteit" En ook ik merk dat waar ik 17jr geleden geen probleem zag in de onregelmatigheid ik nu toch af en toe wel baal dat ik niet bij mijn gezin ben op zondag en feestdagen en mits je zelf geen vakantie opneemt je juist extra werkt in de kinder vakantie' s.
Omdat ik de onregelmatigheid zat was en ik de verantwoordelijkheid (te) groot vond, ben ik "beneden mijn niveau"gaan werken. Ik heb er geen dag spijt van gehad en zit nu helemaal op mijn plek. Nadeel blijft natuurlijk de nachten/ weekenden/ feestdagen en het salaris......tja
Nou precies dit. Wat ik ook echt verschrikkelijk vind is dat de mensen steeds langer thuis moeten wonen. Daardoor geraken oudere mensen in het ziekenhuis waar wij ze beter maken maar hierna tussen wal en schip vallen omdat ze eigenlijk niet naar huis kunnen maar de wachtlijsten voor een verpleeghuisplekje enorm lang zijn. Daardoor houden ze een bed langer bezet dan normaal. Regelmatig ook nog op een 1-persoonskamer ivm dementie.