borstvergroting overwegen

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ja, hij is niet echt bescheiden in zijn advies voor de grootte. Maar blij dat ik geluisterd heb!

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja wie ben ik om in huidige situatie er iets over te zeggen, maar misschien goed om te overwegen.
    Bij mij is een maand geleden borstkanker gevonden, wel te behandelen maar lange weg. Ik zou er alles voor doen om gezonde borsten te hebben, hoe klein dan ook.
    Waarschijnlijk zal ik ook nieuwe krijgen, omdat ik geen risico wil lopen het nogmaals te krijgen.

Ik snap je goed hoor, zou er anders naar kijken misschien als dit me niet overkomen was. Maar nu denk ik, wees blij met wat je hebt en dat ze gezond zijn vooral

ButterflyPassion, Jo79, Sifra en 17 anderen vinden dit leuk.
  3. Ansji

Ansji Niet meer actief

Wat erg! Heel veel sterkte.

In jou geval vind ik het ook wel weer fijn dat de mogelijkheid tot reconstructie bestaat mocht je daarvoor kiezen.

Soms voelt het ook zo, ik ben gezegend met gezonde borsten en dan doe ik er protheses in. Klinkt zo tegenstrijdig. Maar ook ik heb ze voor mijn gevoel laten reconstrueren, ze waren redelijk misvormd. Niet alleen klein.

Me26 vindt dit leuk.
  4. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb 1 nepborst, nu 18 jaar oud. Vorig jaar is de prothese onderzocht maar hij is in orde, dus vervangen hoeft niet.
    Mijn borsten zijn door een aangeboren afwijking verminkt en ik zou graag een reconstructie willen met twee protheses. Deze gaan levenslang mee en geven voor zover bekend weinig risico. Huidige prothese heb ik nooit last van gehad en na plaatsen ook weinig pijn.
    Helaas omdat het geen medische noodzaak is en de oorzaak (gelukkig) geen kanker, wordt het niet vergoed.
    Ik zou het doen to, maar zoek zorgvuldig een chirurg uit!

Me26 vindt dit leuk.
  5. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    Dat is idd heel naar @Me26 , heel veel sterkte..

Maar het is wel bewezen dat vrouwen met “nepborsten” een minder groot risico op borstkanker hebben, omdat ze over het algemeen minder eigen borstweefsel hebben..

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Er is (nog) geen verband gelegd tussen de grootte van borsten en het ontstaan van borstkanker. Het maakt voor de kans op borstkanker niet uit hoe groot je borsten zijn. Borstkanker ontstaat meestal uit klierweefsel, niet uit vetweefsel.
    Zwaarlijvigheid geeft wel een vergrote kans op borstkanker, ivm de aanmaak van oestrogeen. Die vrouwen hebben inderdaad vaak ook grotere borsten.

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hoe herkenbaar...voor mij waren mijn borsten ook altijd te klein, niet echt mooi. Toch bewust nooit wat aan laten doen. Tot ik ook vorig jaar erbij zat, borstkanker en daarom amputatie. Nu dus een nepper, siliconen om de lege borst op te vullen.
    Ik snap je goed hoor ts, ik wil het echt niet bagetaliseren, maar aan de andere kant....

Me26 vindt dit leuk.
  8. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat heftig :(
    Ik wil je heel veel sterkte toewensen.

Liefss

Me26 vindt dit leuk.
  9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nee dat klopt. In mijn geval is dat ook niet zo, geen overgewicht en geen grote borsten.
    Wat zei zegt is wel zo. Als je borsten nep zijn dan is de kans op borstkanker een stuk minder. Vandaar mijn overweging om ze straks beide te reconstrueren met eigen weefsel. Ik ben dan ook nog eens gendrager. Dus wil risico op nog een keer zoveel mogelijk vermijden. Ik heb niet de kans gehad preventief te handelen, want het zat er al bij eerste screening. Weet pas 2 maanden dat ik gendrager ben.

Maar goed, dit doet niet af aan dat TS zich niet prettig voelt bij hoe het nu is en ze zeker de keus moet maken die het beste is voor haar

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja, maar na de operatie blijft er bij jou geen klierweefsel meer over. Dus dan is de kans dat je borstkanker kunt krijgen nihil. Sterkte met alles!

Met het tweede deel ben ik het zeker eens. Er zijn vrouwen die hun borsten laten verkleinen ivm lichamelijke klachten. Dat is algemeen geaccepteerd. Vrouwen kunnen psychisch ook last hebben van kleine borsten, maar dat wordt toch wel gebagitaliseerd.
    Maar ik heb vrij grote borsten. Niet supergroot, maar flink. Ik vind het erg lastig om shirtjes te kopen omdat ik vaak een maat groter nodig heb ivm mijn borsten en dan klopt de rest niet. Bloesjes zijn helemaal niet te doen. Wat dat betreft ljjkt mij een wat kleinere maat juist veel fijner..

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat het gewoon makkelijk zeggen is dat je tevreden moet zijn. Ik heb zelf mooie borsten, dus ik kan me inderdaad niet voorstellen dat die borsten nou zo een ding is voor jezelf. Maar aan de andere kant ook weer wel, want ik vind mijn buik dermate lelijk dat ik daar wat aan wil laten doen. Dus vanuit daar geredeneerd snap ik het zeker weten!

En ook al snap je het niet. Als iemand zegt, ik vind het zo erg niet mooi dat ik er last van heb. Kun je dat ook gewoon aannemen toch.

Wat ik zelf wel vaak lelijk vind, is dat sommige dames wennen aan de grotere borsten. En als de kick van de eerste operatie dan is uitgewerkt, willen ze nog grotere. En die zijn dan vaak niet mooi meer. Maar omdat ze een verstoord zelfbeeld hebben, zien ze dat zelf niet. Bij ingrepen aan het gezicht zie je dat ook vaak. Het begint mooi en natuurlijk. Op den duur is het steeds meer, meer, meer. En op een gegeven moment word het gewoon te lelijk. Maar dat dan zelf niet door hebben.

Jo79, Vitamientjuh, Treez en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik zou het ook doen. Ben ook zeker niet tevreden dus hier word ook hard gespaard.

Heb gelijk even de naam van de arts opgeschreven.

13. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik heb ook een borstvergroting gehad 6 weken geleden nu. Ik heb 2 kindjes van 2.5 en 6. Ik kan alleen maar zeggen doen als je er zelf volledig achter staat. Ik ben bij praktijk gabriels geweest. Ik had ook een kleine a en kom nu op e uit dit klinkt groot maar om te zien valt dit echt mee. Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb en volledig tevreden met het resultaat. De pijn viel echt mee natuurlijk de eerste week is echt het rotst en daarna voel je je steeds beter maar goed dit is wel voor iedereen anders natuurlijk.

14. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

Voor de acceptatie helpt het mij vaak om goed te ‘vergelijken’ bij de sauna of bij het sporten. Dan kom ik tot de conclusie dat vrijwel niets is wat het lijkt. :p En degene die perfect lijken, ben ik bijna van overtuigd dat het protheses zijn.

dds vindt dit leuk.
  15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zo doe ik het ook (geen saunabezoeker) op het strand. Kijk ik heb kleine borsten maar zij heeft........(vul maar in)
    Het is best triest hoor dat ik lichamen vergelijk:|

16. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

Vind ik niets triest aan hoor. Het is toch veel realistischer om je te spiegelen aan ‘echte’ mensen.

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nou dat denk ik niet hoor. Denk dat genoeg borsten echt zijn en mooi. Grote kans dat ik die van jullie ook mooi vind, dus het is ook maar net hoe je er naar kijkt.
    En nep, tja soms kan je niet anders. Ik zou liever die van mij behouden, maar het risico is gewoon veel te groot vind ik. En zo zijn er velen met mij

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat laatste vind ik van niet. Ik denk dat elke vrouw wel iets heeft waarmee zij zich vergelijkt met andere vrouwen. Dat is niet triest, dat is gewoon iets wat mensen doen. Als je er de hele dag om zit te kniezen dan is het triest.

19. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Vanochtend stond ik in een shirtje zonder bh en keek zijwaarts in de spiegel en kon wel huilen.
    Heb qua kleding maat 44/46 en qua cupmaat net een b. Voor de zwangerschap een grote a maar die stonden gezellig omhoog. Nu hangt mn b triest naar beneden.

Ik ga nu werken aan mijn kledingmaat door gezond eten en meer bewegen. Zodra de kleine 4 of 5 is, ga ik voor een paar maatjes grotere borsten.

Las net hierboven van grote borsten die niet in shirts passen, ik heb het omgekeerde. Zodra mn buik erin past dan is er veeeel ruimte over (errug blij met gevulde push-ups).

Voor de dames met borstkanker: heel veel sterkte!!!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vind het best apart dat blijkbaar zoveel vrouwen naar een veel grotere cup gaan. Van een A naar E, is dat normaal of... ik dacht altijd dat de meesten voor een iets bescheidener cupje gingen, juist om het niet nep te laten lijken.

Verder geen ervaring mee, maar als je je er echt ongelukkig door voelt zou ik ook zeggen doen.

Deel Deze Pagina