Hallo, Sinds 4,5 weken (dag na laatste start menstruatie) proberen we actief zwanger te worden, althans we gebruiken geen anticonceptie meer. Nu heb ik al ca. 1,5 weken zwaar gevoel in de onderbuik. Soms wat druk, soms wat steken. Afgelopen zondag een enorme steek. Mijn onderbuik doet echt pijn af en toe. Ik ben bij vlagen misselijk, maar kan wel gewoon eten. Het is meer een soort brok in de keel, waardoor het lijkt alsof ik misselijk ben. Ook vorige week een opgezwollen buik en moeilijkere stoelgang als normaal. Ben ook duizelig zeer regelmatig. Verder begin ik me nu alles in te beelden lijkt het. Vanochtend een test gedaan, maar die was negatief. Ben natuurlijk teleurgesteld, want deze dingen heb ik niet als ik ongesteld moet worden. Hoopte toch dat het in een keer gelukt is. Laatste cyclus duurde 42 dagen. Misschien wel te vroeg gedaan (vandaag 32 dagen). Moet er bij zeggen dat ik wel een lichte beroerte heb gehad, toen ook al duizelingen. Ben ik nu te hoopvol en te voorbarig? Mieppie
Het lijkt er toch heel sterk op dat je aan het ontpillen bent, meis Velen hebben daar last van. Een hele vervelende bijwerking van pil gebuik. Het blijft toch ff afwachten. Liefs, Gerrina
Ik ben sinds 8 augustus al van de pil af. Al twee keer gemenstrueerd, maar die "klachten" niet gehad. Dus het is vreemd, maar ik blijf maar afwachten. Na vanochtend ook wel een bepaalde rust terug gekregen. We zien wel, zijn net bezig. Thanks!
Ontpillen kan wel tot 6 maanden of langer duren. Ook omdat je nu 2 lange cycli's hebt gehad denk ik toch dat je nog steeds aan het ontpillen bent. Je hormoonhuishouding is waarschijnlijk nog een beetje een rommeltje. Vandaar ook waarschijnlijk al die kwaaltjes. Kan er allemaal mee te maken hebben. Ik kan me zo voorstellen dat het verwarrend is allemaal omdat sommige kwaaltjes ook sterk op symptomen lijken. Vervelend allemaal. Hoop dat alles snel weer op orde is. Liefs, Gerrina
Wat is dat ontpillen dan precies? Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord. Kan dat dan ook pas na een tijdje beginnen dan? Overigens, hopen blijf je altijd wel, aangezien de "klachten" die ik heb, sommige zwangeren ook hebben. Mijn moeder had hetzelfde. In ieder geval heb ik er nu vrede mee en als ik op mijn NOD dag nog niet gemenstueerd heb, zal ik nogmaals testen. Maarre, bedankt, en graag meer info over dat ontpillen....
Wanneer je met de pil stopt, kan je lichaam best van slag zijn. Dat kan wel 6 maanden duren voor je lichaam weer de oude is. De hormonen die in de pil zitten komen niet meer binnen en je lichaam moet het weer met je eigen hoeveelheid hormonen doen. Daar kun je dus onregelmatig bloedverlies van krijgen. Pijnlijke borsten en een zeurende pijn in je baarmoeder is vaak ook hormonaal en hoort er dus ook gewoon bij. En eigenlijk is het dus ook heel normaal dat je lichaam zich vreemd gedraagt, het moet weer wennen aan de nieuwe situatie, net als jij. Dit stukje heb ik uit een ander topic van iemand die ook pas gestopt was met de pil en dit was het antwoord van de vk.
ik ben een half jaar niet ongesteld geweest als gevolg van pil stop, was toen ook wel eens duizelig, dus het kan idd gewoon ontpillen zijn. Als je het echt zeker wilt weten zou ik gewoon testen na je langste cyclus van 42 dagen. Succes! liefs Swiggy
Dankjewel allemaal. Ik ben vandaag er alweer kalm onder. Alleen gisteravond ging ik echt kapot van de buikpijn. Nog nooit zo heftig gehad. Je maakt je dan wel wat zorgen. Overigens, ik heb altijd al een heel lange cyclus gehad, ook voordat ik aan de pil begon. Dus ik vind het niet vreemd. Wel die pijnen, want die heb ik nooit gehad. Ik heb me wel voorgenomen dat als het zo door gaat, ik naar de dokter ga, zeker als mijn NOD-dag er aan komt. Ook als het niets is, maar dan heb ik van hem ook meer duidelijkheid. ThanX again!