Hi, Vorig jaar toch maar eens een operatie ondergaan om mijn, weer aangegroeide, keelamandelen te verwijderen. Ik was min. 10x per jaar goed ziek ervan en had zo'n 3-4x pj antibiotica nodig. Wat ik me afvraag of iemand dit gevoel herkent? Ik heb het idee dat ik op sommige momenten toch nog een lichte ontsteking heb? Zo'n gevoel van ja als ik nog mijn amandelen had dan waren ze weer superdik geweest. Herkent iemand dat? Of is t misschien dat ze niet goed zijn weggehaald ofzo?
Ja herkenbaar, de mijne zijn eruit gegaan toen ik 19 was, heb dat gevoel ook soms wel, maar ben niet meer zo vaak en zo erg ziek als voorheen.
ja hier hoor ik het om mij heen ook. zelf geen ervaring mee. Ml heeft ze vroeger al laten verwijderen (met een jaar of 7) en die heeft nog steeds regelmatig last van zijn keel maar niet zo heftig als vroeger. Zijn keelamandelen zitten er overigens deels wel weer. En bij een kennisje van mij is het precies hetzelfde. Zij heeft ze 3 jaar geleden laten verwijderen en haar keel is nog steeds een "zwakke" plek maar geen heftige ontstekingen meer. Maar dus wel in mindere mate last van.
Ja hier ook inderdaad regelmatig, vanaf de herfst sowieso. Helaas. Maar zo erg als het was gelukkig niet meer.
Ik heb 6 jaar geleden mijn keelamandelen laten verwijderen, wat een genot! Nooit meer keelontsteking gehad Maar als ik ziek ben, zwellen mijn lymfeklieren wel wat op.. en je hebt ook een tongamandel, die kan natuurlijk ook wat ontsteken. Dat geeft dan een brok-in-de-keel gevoel. Weet niet of je dat bedoelt?
bij mij is aan 1 kant minder goed weggehaald dan andere kant en heb daar meer last van. blijft zwakke plek. minder weerstand = keelontsteking bij mij. maar geen ab-kuur meer nodig gelukkig
Bij mij zijn ze verwijderd toen ik 16 was. Ik bleef daarna ook klachten hebben. Mijn kno-arts zei toen dat het wel 5 jaar kon duren voor alle klachten weg waren.