ik heb zelf een borstverkleining gehad en vraag me af hoe dat daalijk gaat met borstvoeding of je dat nog kan geven.. de chirurg was hier niet heel duidelijk over en zei dat het soms wel en soms niet kan.. vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen, zijn er mensen die ook een borstverkleining hebben gehad, en lukte het daarna nog om borstvoeding te geven??
Ja ik kon borstvoeding geven! Aanleggen ging niet goed (lach niet aan de verkleining) dus heb gekolfd. Vanaf 30 weken (schat ik) kwam er melk uit als ik erin kneep dus zo wist ik dat ik borstvoeding kon geven.
bij mij kon het wel maar er zat niet genoeg voeding in, ik heb wel snel opgegeven dus misschien was het anders wel gelukt als ik meer doorgezet zou hebben. toevoer werkte prima ook na stoppen erg stuwing gehad, Ik had er eigenlijk niet aan moeten beginnen omdat ik borstvoeding niet echt zag zitten, maar gewoon deed omdat het goed is. Dat is natuurlijk wel zo maar ben van mening dat er wel 100% inzet voor nodig is.
Dat is zeker zo! was dat kolven al snel zat en de toevoer werd ook minder, denk mede daardoor. Bij de volgende ga ik het niet meer proberen, voelde me er niet happy onder
Bij Louise is het niet gelukt (door verschillende redenen) en ik ga er nu vol voor! Ik hoop dus dat het dit keer wel goed gaat lukken want er komt nu al meer melk uit dan ik met Louise bij elkaar gekolfd kreeg! Wanneer ben je uitgerekend?
Ik wilde het heel graag en het lukte op zich ook wel, maar ik had te weinig voeding, platte tepels en Noor kon niet goed zuigen. Dus gekolfd en gekolfd, gevoed met een lepeltje. Omdat Noor erg zwak werd en ziekjes omdat ze zoveel afviel hebben we haar eerst 3 dagen een flesje gegeven en toen knapte ze zo goed op dat we daar mee zijn doorgegaan. Maar bij een evt. 2e kindje zou ik het graag weer proberen. Gelukkig had ik een prima verloskundige die ook lactatiekundige is, dus veel steun en advies gehad van haar.
thnx voor jullie reacties het valt me echt mee dat het bij jullie wel kon allemaal. dan heb ik nog best veel kans dat ik het ook gewoon kan geven dus bij mijn vorige heb ik maar 1,5 maand borstvoeding gegeven. hierna gestopt omdat er niet genoeg kwam, mijn dochter lag in het ziekenhuis en was de hele dag bezig met kolven op gegeven moment toen ben ik ermee gestopt... maar deze keer wil ik het zeker weer gaan proberen en vroeg me af of het wel zou kunnen.... ik heb verder sinds de operatie ook helemaal geen gevoel in mijn tepels hebben jullie dit ook?
ik heb wel gevoel in mijn tepels operatie is al wel 4 jaar geleden en heb er heel lang geen gevoel in gehad.