Ik ben op zoek naar een leuk en goed zelfhulp boek en hoop dat jullie goede tips hebben hierover wat een leuk en wat gemakkelijk boek is om te lezen. Soms voel ik me best wel onzeker of ben ik teveel bezig met wat anderen van mij vinden ipv van wat ik zelf eigenlijk vind. Ik zou wat meer vanuit mijzelf willen gaan leven en denken en me niet zo onzeker willen voelen soms. Dus wat is een leuk en goed boek waar je echt wat aan hebt? Heb al wat op internet gezocht, maar ben benieuwd naar ervaringen.
Ik lees even mee. Ik heb destijds (3 jaar terug ongeveer) wel bij een psycholoog gelopen en met behulp vanuit zo'n speciaal aangemaakte groep met mensen die allemaal een sociale angststoornis hadden wat me heel veel heeft geholpen! Misschien is dat een idee?
Het is niet echt een zelfhulp boek maar wat ik een goed boek vond om te lezen was: De kracht van kwetsbaarheid van de Amerikaanse Bréné Brown. Ik had vaak dat ik me niet kwetsbaar durfde op te stellen omdat ik het zag als een zwakte, maar door dit boek ben ik gaan inzien dat kwetsbaar opstellen geen zwakte hoeft te zijn. Ze heeft nog meer boeken geschreven, misschien kan je daarin iets vinden? De volgende titels heeft ze ook geschreven (waarvan ik het zeker weet): - De moed van imperfectie - Sterker dan ooit - Gelukkig ben ik niet de enige Het is wel geschreven door een Amerikaanse, dus soms had ik echt van nu mag het wel een tandje minder. Het werd soms wat overdreven neergezet maar over het algemeen vond ik het een heel erg fijn boek!
Ik begin komende week aan een cursus "voluit leven" via de huisartsen praktijk bij ons. Dat is 8 x een groeps cursus van anderhalf uur per keer. Er wordt gewerkt vanuit het boek "Voluit Leven" van Enst Bohlmeijer en M. Hulsbergen. Ik heb het boek vandaag gekregen en het is een boek met oa Mindfulness oefeningen erin en ook opdrachten waarin je naar jezelf "moet" "kijken". Ik ga deze cursus ook doen vanwege onzekerheid, negatief zelfbeeld etc en ben heel benieuwd of ik hier eat aan ga hebben....
Dank jullie voor de reacties! Sue87, heb je deze zelf ook gedaan? DeMoesjes, dat klinkt op zich goed. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden! Ga eens googelen op dat boek. Thepantom, dank je. Ik ga ze googelen.