Borstverkleining en borstlift?

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, Mar 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Aangezien ik een 80 F cup heb en hier behoorlijk last van heb wil ik graag een borstverkleining uit laten voeren over een tijdje.
    Ook hangen ze nu al aardig gaat die automatisch weg als je een borstverkleining laat doen? Want een borst lift gaat vaak met implantaten.
    Iemand ervaring hier? En deed de verzekering moeilijk?

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb een borstverkleining laten doen en ze zorgen er voor dat het hangende ook weg gaat. Maar je krijgt alleen een vergoeding als je via de huisarts naar plastichirurg gaat en die hebben kijken dan of het nodig is. Zij vragen dit dan aan bij de verzekering. Je krijgt het alleen vergoedt als je lichamelijke klachten heb.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Ik heb inderdaad erg last van mijn rug, en in de zomer smet eronder. M´n hele huid gaat dan kapot.
    De huisarts zal niet moeilijk doen..

4. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ik heb ook een borstverkleining gehad. Nu ongeveer 4 jaar geleden. Ik ja een 75 F ook erg groot en had er ook echt last van. Je moet inderdaad wel doorverwijzing aanvragen via de huisarts maar voorzie verder geen problemen voor je qua vergoeding, gewoon goed aangeven dat je er echt pijnklachten van hebt en dergelijke. Ik had na de operatie 75 D, geen hangborsten meer en is me enorm goed bevallen! :) het enige nadeel ervan vind ik dat ik waarschijnlijk geen borstvoeding meer kan geven als ik straks een kindje krijg maar voor de rest zou ik het zeker aanraden!

5. oudjaarsvlinder

borstvoeding kan bij sommige nog wel, ik had gevraagd of ze mijn tepels aan de klieren vast willen laten zitten. Vaak snijden ze deze helemaal los. Na mijn bevalling begonnen ze melk te lekken. Omdat je niet kunt weten of je nog voldoende produceert en soms moet bijvoeden heb ik gekozen om geen borstvoeding te geven.

ik heb trouwens twee keer een borstverkleining laten doen en ben van 70G naar 70D gegaan.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,250
    36,053
    113
    Ik lees mee, heb 75F/G en als mijn jongste is gestopt met de bv wil ik het ook laten doen. Ik zit bij FBTO en die schijnen wel heel moeilijkt te zijn, moet je sowieso minimaal 2 jaar aanvullend verzekerd zijn, dus volgend jaar ga ik overstappen.

7. oudjaarsvlinder

Als jullie vragen hebben over hoe de operatie ging en daarna of specifieke vragen dan jullie mij ook een pb sturen.

8. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb vorig jaar een verkleining laten doen.
    Werd ook gelift inderdaad.

Beste keuze ooit!!!:)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh, zoiets heb ik ook wel overwogen, maar krijg je er erg lelijke littekens van of niet?
    Rugklachten heb ik wel, heb syndroom van Tietze (soort ontstekingen tussen je ribben en ruggenwervels) en dan staat er extra druk op door grote borsten, mijn tante heeft hetzelfde en ook een verkleining om die reden gehad, werd ook vergoed.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik blijf even meelezen!! Ik heb ook cup G/F, omvang 80/85.

Ik wil nog zwanger worden én borstvoeding geven, dus voorlopig moet ik het nog maar uithouden, ze zijn wel zwaar, maar het is nog wel te doen. ;)

Maar, maar maar, waar ik altijd zo 'bang' voor ben... het is niet zo dat je heel erg veel littekens krijgt? (vergelijk met vergroting is één litteken in de 'onderrand'. ). En dat je tepels 'weg' zullen zijn, of praat ik nu echt onzin? :p

Liefs,

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,250
    36,053
    113
    Volgens mij heb je best grote littekens idd, maar voor mij persoonlijk zullen die wel gaan opwegen tegen de pijn die ik er nu door heb. Volgens heb je ook een methode met minder littekens, maar die is niet altijd geschikt.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Foto`s van Borstvergroting / Borstlift / Borstverkleining - Aesthetic Beauty Clinics Hier staan mooie duidelijke foto's.

13. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Je krijgt wel grote littekens, vooral in het begin zijn ze goed zichtbaar maar die trekken, vooral bij een lichte/normale huidskleur heel mooi weg. Bij mij zie je ze zo goed als niet, alleen als je het weet of heel goed kijkt van dichtbij. Ik zag het niet al reden om het niet te doen :)

14. oudjaarsvlinder

Je tepels zijn niet weg, die verplaatsen ze. Eventueel verkleinen ze ook je tepelhoven. Soms kan je nog steeds borstvoeding geven.

Ik heb veel littekens, maar ze zijn aardig bijgekleurd en zitten onder de bh rand, mensen van buitenaf die mij niet lang kennen weten het vaak ook niet en zien het niet. Mijn vriend heeft mij een paar maanden na mijn verkleiningen leren kennen en ik heb hem nog nooit horen klagen over mijn litekens. Nu klaagt hij dat ze nog wel groter mogen, echt een man :D

Waar je rekening mee moet houden is dat je 6 weken niet zwaar mag tillen en dat je de eerste jaar na de operatie niet zwanger mag worden.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hoi, mijn moeder heeft lang fysiotherapie gehad i.v.m. nek- en rugklachten.
    De therapeut zei toen dat de klachten veroorzaakt werden door haar grote borsten. Ze is naar de huisarts gegaan met deze info en de huisarts heeft haar doorverwezen naar het ziekenhuis voor een borstverkleining.
    omdat het miedisch van aard was en niet cosmetisch heeft ze niks hoeven betalen, alles werd vergoed.

Ze vond het erg spannend, maar nu is ze superblij dat ze het gedaan heeft. De klachten zijn weg!!!
    Wel deed het herstel een beetje pijn en haar rechterborst bleef wekenlang erg hard (??!), maar volgens de dokter niks aan de hand.

Nu gaat alles weer goed en ze zou het zo weer doen!
    en oh ja, niks meer te zien van eventuele hechtingen ofzo. Haar tepels waren er namelijk afgehaald en later weer opgehecht, maar op een iets hogere plek ofzo?

16. rums

rums Niet meer actief

Ik heb ook een borstverkleining gehad, ik had een F cup. Veel klachten en doordaat je zoveel klachten hebt is de toestemming niet heel moeilijk.
    Na de operatie hypertrofische littekens gehad maar nu zijn mijn littekens heel slecht zichtbaar.
    Toen ik het heb laten doen had ik nog geen relatie dus kinderen en borstvoeding was nog ver weg. Wel over nagedacht maar ik had zoveel last dat kleinere borsten me fijner leken dan misschien ooit borstvoeding geven.
    En ik ben zo blij met de bvk!!! Gelukkig geen mensen die meer met mijn borsten praten maar tegen mij.
    Twee weken geleden bevallen en helaas is de borstvoeding niet gelukt. Maar daar had ik ook al wel rekening mee gehouden.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Welke cup heb je nu?

18. rums

rums Niet meer actief

@FleurSylvano,

Begonnen met een D maar nu een E. Dat klinkt als dat ze al weer bijna in oude staat zijn maar dat is dus absoluut niet zo.
    De verkoopster en de plastisch chirurg zeiden ook dat je die letters echt los moet laten.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Ik heb dus F maar wil max naar een D wil niet helemaal naar heel klein:p en vooral dat hangen vindt ik foeilelijk.

20. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Dan zou ik het je echt aanraden! Ik ben ook van f naar D gegaan, echt ideaal! :) nog geen seconde spijt van gehad!

Share This Page