Hallo, ik geef mijn zoontje van ruim 10 maanden voor ontbijt (tussen 6 en 7 zo ongeveer) nog steeds alleen borstvoeding, daarna tussen 9 en 10 wat fruit. Heeft hij voldoende aan alleen BV als ontbijt of is het beter er (ook) pap of een boterham of zo bij te geven? alvast bedankt!
Nou, hij krijgt verder op de dag natuurlijk ook nog wel meer hoor! 7.00 BV 9.30 fruit, 12.00 2 sneeen brood, BV 15.00 soepstengel/liga met diksap, 18.00 warm eten evt yoghurt, 19.30 BV en naar bed. en tussendoor nog wat diksap of water naar behoefte. Maar moet ik dan 's morgens echt eerst gaan kolven en dan pap er van maken? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iedereen dit doet... maar ben wel erg benieuwd hoe iedereen dit dan wél doet? Naast de BV nog pap geven? Of een boterham?
Ik zie dat je kind al brood eet, dus pap heeft dan geen enkele functie. Je kan net zo goed 's ochtends een boterhammetje erbij geven. Ik deed ook 's ochtend vroeg rond die tijd de eerste bv , dan even aankleden,naar beneden, en dan een boterhammetje en als toetje nog even de borst.
Mijn zoontje is nu ook ruim 10 mnd en ik ben laatst ook begonnen met 's ochtends een boterham. Eerst had hij er geen zin in, nu is het binnen no time op. Werkwijze: net als bij jingels.
Bij ons eerst borstvoeding, na anderhalf uur of zo een boterham. En ik heb op het bijvoedingsforum gelezen dat borstvoeding in principe nog een prima ontbijt is hoor, dus geen zorgen als hij niet zo'n zin heeft in een boterham.
Hier het eerste jaar bv als ontbijt, na het eerste jaar is het meestal rond 6u bv en dan rond 7.15 bammetjes.
dank jullie wel! Vanmorgen om 6 uur bv, daarna om 8 uur een boterhammetje, ging goed! nog even een ander vraagje; op het KDV zeiden ze dat hij de melk in de middag vaak niet helemaal opdrinkt (100 ml). Het kost me veel moeite om dat te kolven, dus dat vind ik erg zonde! Ik ga nu denk ik maar 75 ml meegeven. Maar ik merk ook dat hij na de boterham eogenlijk zelf niet echt meer vraagt om de borst. Zou ik die voeding ook gewoon kunnen laten vervallen? Dus het schema van hierboven, min de BV van 12 uur plus een boterham in de ochtend?
Ik denk dat je kindje wel wat behoefte heeft aan drinken, hoewel er in fruit natuurlijk ook vocht zit. Als je nou eens een flesje van 75 ml voor de boterham geeft? Of een half uurtje/uurtje na de boterham van 12.00 uur, ze moet toch iets drinken?
Ja, hij moet idd iets drinken, maar ik heb het idee dat hij de melk 's middags gewoon niet zo lekker vindt. Als hij maar kort aan de borst wil geef ik hem met dit warme weer maar wat extra water en dat gaat er wel in als koek!
Water kan natuurlijk ook. Kan ook een fase zijn, dat had die van mij ook wel eens. De oma's mochten van mij op die leeftijd geen ander drinken geven dan de bv. Hij kwam toen 's nachts extra bij mij drinken, een paar weken. Na een week of 2 dronk hij gewoon weer de normale hvh bv uit een flesje. Daarna zijn de oma's ook weer water af en toe gaan geven, en dat dronk hij er opeens naast. Probeer maar wat, je kindje geeft het idd zelf aan wat hij wil. Maar ik zou voor de zekerheid toch een flesje meegeven als is het maar 50 ml, je weet maar nooit.
doe ik jingels! Ik kijk het wel even een paar daagjes aan, maar blijf het wel aanbieden. Merk dan vanzelf wel of hij écht niet meer wil.
Ik geef al een boterham vanaf een maand of 7. met stroop, jam of boter. Begonnen met kleine stukjes maar inmiddels houdt hij zelf een boterham in zijn handjes en hapt eruit.
Een boterham vanaf 7-8 maand. Een broodkorstje mag vanaf 6-7 maand. Toen hij het korstje eenmaal goed at , begon ik daarna eerst met een week of 2 alleen maar roomboter op het broodje. Daarna, appelstroop en notenpasta of geprakte banaan. Dat heb ik zeker tot maand 11 als enige aangeboden.
Ik vind het nu wel makkelijk alleen bv als ontbijt. En zolang hij het makkelijk trekt tot zijn volgende hapje - fruithap omstreeks 10.00 / 11.00 uur - houd ik het maar even zo.
Ik geef rond 06.00 uur bv omdat Marijn dan wakker is. Als we rond 07.15 dan gaat eten krijgt hij een boterham. Soms gaat die op maar vaak is het meer spelen als eten.