Op naar de derde!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 17 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Hallo,

Ik las in het zwanger worden lijstje een topic 'op naar de tweede'.
    Ik ben benieuwd of er ook dames zijn die net als ik zwanger willen worden van de derde en het leuk vinden om hier gezellig samen over te kletsen. Ik ben zelf mama van twee meiden, van 4 en 1,5.

Groetjes Milla

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo, dit wordt onze vierde zwangerschap maar het derde kindje die we (hoop ik) bij ons mogen houden.
    Ben benieuwd of er veel dames zijn die voor een derde kindje gaan.

Groetjes Miranda.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi
    wij zijn ook bezig voor een 3e kindje ;)
    nu zitten we in de 4e maand

4. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd of er veel dames zijn die voor een derde gaan, het landelijk gemiddelde ligt op 1,8 kind per gezin, dus een derde komt minder vaak voor.

Spannend Marlboro, vooral omdat het om een cryo gaat, ik wens je veel succes!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    thanks meid
    tja cryo heeft een laag slagingspercentage
    maar toch hopen we erop!
    aangezien mijn laatste kind ook een cryo was ;)

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoe gaat het met jullie meiden?

7. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Jaaa, wij gaan ook voor een derde!
    Sinds mei dit jaar, tweede ronde waren we al zwanger, maar helaas in september een miskraam gehad. Nu in de derde ronde na de MK en ik heb een heel goed gevoel over deze ronde (haha en mijn eisprong moet nog komen).
    We hebben een zoontje van 3 en een dochtertje van 1,5.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wens3: jij ook heel veel succes meid!
    Hopelijk is het voor ons allemaal snel raak
    Op naar een vruchtbaar 2008! ;)

9. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hier gaat het goed hoor.
    Eigenlijk duurt mij het allemaal te lang, ik wil zo graag weer zwanger zijn.
    Ook onze meiden willen graag een broertje of zusje.
    Ze keken er zo naar uit om een baby in huis te hebben, dat het niet zo is gelopen konden ze moeilijk begrijpen.
    Ook voor hun hoop ik dat het snel raak is.

Hoeveel leeftijds verschil komt er bij jullie, als alles goed gaat?
    Onze meiden zijn in iedere geval al 6 en 4 mocht er een baby komen.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meid
    Moeilijk is dat he ook voor de kids.
    die kijken er ook naar uit en dan gaat het niet door :(

onze bengel word over 1 maand 5 jaar
    dus hopelijk nog een brusje voordat ze 6 word ;)

wij wilden graag niet te veel tijd ertussen maar ondertussen zijn we al 3.5 jaar bezig en nog steeds geen "levend" broertje of zusje voor dr.

en ik vind het toch steeds moeilijker worden, om hoop te blijven houden en door te gaan.

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Tussen de eerste 2 meiden zit iets meer dan 2 jaar.
    Dat ging prima, maar wilde dat niet nog een keer zo snel na elkaar.
    Toen ik januari zwanger bleek, was ik ook super blij.
    De meiden waren dan ruim 5 en 3 jaar.
    Nu komt er ongewild veel meer ruimte tussen.
    Aan de ene kant wel mooi hoor, ze kunnen zich behoorlijk zelfstandig redden.

Maar we zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen.

Jij ook veel sterkte en succes.

Liefs Miranda.

12. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Het blijkt maar weer, een zwangerschap kun je zeker niet plannen!

Als ik nu snel zwanger zou zijn, dan zou de oudste bijna vier zijn en de jongste ruim 2 als de baby wordt geboren.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Het is of ik mijzelf terug lees hier! Ik heb geen miskraam gehad, maar we hebben ook in februari besloten te stoppen met de pil en op dat moment was mijn zoontje net 3 geworden en m'n dochter 5. Inmiddels is ze net 6 geworden vorige maand en wordt mijn zoontje in januari alweer 4. Van beide kids was ik direct zwanger en nu zitten we alweer ruim een half jaar te wachten op een derde. Ik hoop wel dat het snel lukt, want het verschil begint nou wel erg groot te worden.
    Iedereen succes met het krijgen van een derde!
    Liefs Tezzz

14. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi meiden,

Als ik 'snel' zwanger word zijn de anderen kinderen bijna 5 en 2,5 en zit er 2 x 2,5 jaar tussen, ik vind dit persoonlijk een ideaal leeftijdsverschil, maar wanneer ik zwanger wordt heb ik (helaas) niet voor het zeggen, dus het kan ook een groter verschil worden.

2 is tegenwoordig heel standaard als ik in mijn omgeving kijk, mijn man en ik hebben ook goed afgewogen of dat we het bijvoorbeeld financieel wel zouden aankunnen en ook op andere gebieden, zijn jullie op dat gebied daar ook bewuster mee bezig geweest?

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ja. Juist omdat tussen onze kids maar 2 jaar en een paar maand zit, wilden we met deze derde even wachten. Ten eerste omdat je met twee van die druktemakers de handen al vol hebt. Ten tweede denk ik dat ik van een eventuele derde veel meer kan genieten van de babytijd omdat de oudste twee dan al op school zitten. Ten derde omdat je als je later met schoolgeld e.d. te maken krijgt, je ten minste nog een paar jaar ertussen hebt om weer wat te sparen. Natuurlijk kosten kids altijd een hoop geld (welke leeftijd ze ook hebben), maar zo hopen we het nog wat te 'spreiden'.
    En wat ruimte betreft: heb van het zomer eindelijk de rommelzolder uitgemest en er een mooi kamertje voor mijn dochter van gemaakt. We hebben dus op dit moment 1 kamer over (nou ja..over...staat nog vol met speelgoed!). Dit soort zaken hebben we idd al besproken voor we besloten ervoor te gaan. En bij de eerste twee hebben we dat nooit gedaan (pas nadat ik zwanger was!).

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Wij zijn ook al heel erg met de praktische kant bezig geweest.
    Toen wij januari wisten dat ik weer zwanger was, hebben we inn maart een andere auto gekocht (ruimere).
    Ook zijn onze meiden bij elkaar op de kamer komen slapen, we hebben maar 3 slaapkamers.
    De babykamer hadden we ook al weer helemaal klaar, je verwacht eerlijk gezegd ook niet dat je zwangerschap na 28 weken nog fout loopt.

Het is wel moeilijk allemaal, maar ik blijf hopen dat we het ergens voor hebben gedaan.

17. Milla

Milla Niet meer actief

Nee daar ga je niet vanuit! Vreselijk om je kindje te verliezen! Ik heb veel respect voor jullie dames die opnieuw een zwangerschap aan gaan! Dat is nooit meer onbezorgd en leuk natuurlijk :(

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik denk ook dat een volgende zwangerschap behoorlijk zwaar gaat worden, maar ik heb het er heel graag voor over.
    De wens naar een baby is gewoon nog heel sterk, misschien zelfs sterker.
    Vanuit het ziekenhuis hebben ze gezegd dat ik elke 2 weken voor controle en echo moet komen, meer kunnen ze niet doen.

Maar we zullen wel zien wat de toekomst ons brengt.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja dat herken ik heel goed
    wij zijn ook weer heel bang voor als er straks een nieuwe zwangerschap komt
    maar we hebben het er voor over onze wens is ook nog te sterk
    we zijn nog niet "klaar"
    maar we hopen het nooit meer mee te hoeven maken
    dan is het wel afgelopen met onze kinderwens
    mijn man wil het nog 1 keer proberen maar.. mocht het nog eens zo laat fout gaan, dan is het voor hem over, hij trekt dat niet nog een keer zegt hij, en ik trouwens ook niet.

eerst 1 van 2ling verliezen en weken daarna alsnog het 2e kindje :cry:

maar ben blij dat ik hier op het forum er zo over kan praten en met de steun van de meiden hier! ;)

20. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Mooi dat de wens voor nog een kindje dan toch sterker is dan de angst dat het weer mis zal gaan. Het zal altijd extra spannend zijn als je al eens een kindje hebt verloren, je staat er gewoon niet meer onbevangen in.

Hier leek het ons juist praktisch als de kinderen nog niet naar school zouden gaan, dan hoef je je baby niet heen en weer te slepen met halen en brengen (hier moet dat helaas met de auto) was ons idee. Toen ik zwanger was kwam dat heel mooi ui: de oudste hoefde pas naar school als de baby 6 mnd was, dus het eerst half jaar lekker slapen en voeden op verzoek. Maar helaas, na 12 wkn mocht het niet zo zijn...
    Ach, en wat we als 'probleem' zagen lossen we wel weer op. Er zitten voor- en nadelen aan elk leeftijdsverschil!

Deel Deze Pagina