hoop dat iemand mij kan helpen??!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by aylins, Jul 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aylins

aylins Actief lid

Jan 5, 2009
    262
    0
    0
    hai..

ik heb al eerder gepost maar niet veel ontvangen en ben nu zo bang en kan niet veel vinden erover..
    de groeiecho van 36 weken waren de benen 32 weken is dit nou een dwerg?
    op internet heb ik wel wat gevonden maar dat was iemand met 22 weken die zwanger was van een lilliputter...
    ik maak me zoveel zorgen,de verloskundige zegt de een heeft korte benen en de ander lange....
    hoop dat iemand wat weet....

liefs

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    sorry meid, ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen idee. wat je vk zegt lijkt me logisch

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhm.. ik denk niet dat je een dwerg gaat baren hoor.;)
    Ik vind het eigenlijk wel logisch klinken wat je vk erover zegt.
    Ook denk ik als dit iets 'ernstigs' was geweest dat ze daar wel iets over hadden gezegd tijdens/na je groeiecho.
    Groetjes

4. sweetty

sweetty Lid

Dec 11, 2009
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken hoor, anders had de verloskundige wel anders gereageerd en had ze je wel doorgestuurt.

5. aylins

aylins Actief lid

Jan 5, 2009
    262
    0
    0
    maar 4 weken verschil is dat niet heel veel? hoe zit dat bij jullie?

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    hier ook zoiets gehad met de zwangerschap van mijn dochtertje, die had met 30weken de groei curve van een baby van 34weken met de benen en was verder gewoon 29-30weken. Ik heb me hier heel druk om gemaakt stel dat de benen veel te lang zouden zijn voor het lijfje enz. maar op het laatst zie je het vaker dat het een iets sneller groeid als het andere en bij mijn dochtertje was met 36weken alles weer netjes op 1 lijn gegroeid zeg maar.
    Jij bent dan wel 36weken maar als je kindje een groeispurt gaat maken met de beentjes dan trekt dat vast voor de bevalling wel weer bij en anders wel als de baby is geboren ik denk dat het niet heel erg veel verschil zal maken. En ze kunnen het ook flink mis hebben hoor met die groei echo´s want mijn zoontje zou teklein zijn en is geboren met een geboorte gewicht van 4150gram terwijl ze hem hadden geschat op ongeveer 2900gram dus niet teveel van aan trekken hoor dan maak je jezelf alleen maar gek.
    Lekker genieten van die laatste paar weken en anders een second opinion aanvragen zodat ze nog even extra kijken.
    Succes en niet te druk maken hoor! is zonde van je energie.

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    het komt voor bij 1 op de 25000 tot 40000 geboortes, dus die kans is wel heel erg klein dat het bij jou zo is. Heb je een 20 weken echo laten doen? Volgens mij hebben kinderen met deze groei ook veel meer kans op een waterhoofd en afwijkingen van de wervelkolom. Ik denk dat ze dan wel meer moeten zien dan alleen maar wat beentjes aan de korte kant. Denk dat de kans al met al meeeega klein is hoor, zeker als het in jullie families niet voorkomt.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heeft ze meerdere keren gemeten of niet? Want hier zat van de week ook iets verschil tussen en toen ging ze opnieuw meten tot de waarde normaler was. Niet heel erg betrouwbaar dus!

4 weken verschil is wel veel vind ik eigenlijk! Hoe was het bij de 20 weken echo? Geen andere groeiecho`s gehad?

9. Dreamtheatre

Aug 6, 2009
    62
    0
    0
    Nou bij ons kleintje werd bij de 36 weken echo de beenlengte geschat op 32 weken, de buik op 34 en hoofd ook... enfin.. we kregen een ventje met lange benen... met gewicht 3545.. Zat er naast dus (en ik had me zorgen gemaakt om niets..:)). Het meten van de beenlengte is niet makkelijk en zit er al snel wat naast! Geniet van je zwangerschap, de rest komt vanzelf!

10. aylins

aylins Actief lid

Jan 5, 2009
    262
    0
    0
    nee alleen de 20 weken echo toen heb ik er niks over gehoord,nu alleen dan en is 1 keer gemeten.
    ik maak me zo druk erom,wat zouden jullie doen ben nog een keer langs gegaan en weer t zelfde antwoordt ze zegt ook we kijken vaak na de ouders we zijn beide 1.76 dus dat is ook niet gek klein.
    ben nu bij een andere vk voor de laatste controles omdat ik bij me moeder ga bevallen,daarom ben je dan weer wat banger dat ze ervan af willen ofzo?!
    ga dinsdag na de nieuwe vk en mijn verhaal maar doen en hopen dat hun willen kijken wat moet ik anders?

Share This Page