Borstverkleining en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder1985, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    4 Jaar geleden heb ik een borstverkleining ondergaan, van 75F naar 75C.
    De laatste jaren is er weer wat bijgekomen (als ik aankom is het als eerste daar) en ik zat voor mijn zwangerschap op een kleine 75D. Nu ben ik dus 9weken zwanger en het eerste wat begon te groeien waren mijn borsten. Ik gok dat ik nu op 75DD zit :x. Blauwe aderen heb ik niet echt op mijn borsten, wel de montgomery kliertjes waar wat talk uit komt, velletjes op mijn borsten, tepels worden groter en donkerder.
    Ik heb de ankermethode gehad, dus mijn pc zei toen al dat de kans klein is dat ik borstvoeding kan geven. Dit is ook niet prettig omdat de zenuwen rondom de tepel niet allemaal meer werken. Hierdoor voelt het af en toe alsof er allemaal naalden inprikken (als eraan gezeten wordt).

Nu vroeg ik me af wat is jullie ervaring hierin geweest. Is het nadien nog goed bijgetrokken, kon je uiteindelijk borstvoeding geven? Hebben jullie nog een borstverkleining ondergaan?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mbt de borstvoeding zou ik direct alvast een lactatiekundige inschakelen, even 1 zoeken via borstvoeding.com. Ook kan je daar wat meer info vinden.

Verder tsjah helaas groeien borsten nou eenmaal en na de zwangerschap worden ze slapper in ieder geval bij mij, ben nu van F naar G gegaan :(

3. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik kreeg als advies. Kon een borstverkleining krijgen vergoed en al door de verzekering. Dat het niet slim zou zijn het te doen voor een voltooide kinderwens. Nu heel erg blij net 6 weken waren ze al weer een cup maat groter en nu nog meer dat zelfs mijn vel te veel strak staat. Heel veel succes en meschien helpt het vettig te houden zodat je huid niet gaat uitdrogen.

Voor duidelijkheid had een 85 H voor ik af viel daar na een 70E. Puur voor het vel nu een 75 f/G

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.

Tegen mij was dat ook gezegd, dat ik het beste kon wachten totdat ik kinderen gekregen had. Alleen het probleem was dat ik niet meer kon functioneren op het laatste moment vanwege de rugklachten. Ik ben namelijk 157 en woog toen 48 kilo. Dus dat rugzakje aan de voorkant is gehalveerd en sindsdien nagenoeg geen rugklachten meer.

M.b.t. de borstvoeding, hier ligt niet mijn voorkeur dus dit ga ik niet proberen.

Goede tip met vethouden, ga ik zeker doen!

5. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik wouw graag borstvoeding geven en daar naast kreeg ik een pacemaker wie ze bij de borst geplaatst hebben anders was ik waarschijnlijk eigenwijs geweest.

Je heb ook biooile meschien help dat mijn moeder heeft een borstreconstructie anker litteken en gebruik dat als de littekens trekken.

6. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik heb ook een verkleinende operatie ondergaan, en ook via de ankermethode. Ondertussen een week moeder van de tweede en bij beide zwangerschappen zijn mijn borsten wel gegroeid, maar niet in die mate dat ik weer rugklachten heb. Mijn lichaam is en blijft in verhouding. Ik ben ondertussen bijna 20 jaar ouder dan tijdens de operatie, dus tja.. Eea is wel veranderd. ;)
    Bij beide zwangerschappen na de geboorte 2 dagen beetje stuwing gehad, maar nauwelijks noemenswaardig. Dus het kwam echt niet op gang en daar was/ben ik heel blij mee.
    Wacht het gewoon af, met een beetje mazzel komt het allemaal weer vanzelf goed na de bevalling. :)

Fijne zwangerschap toegewenst! :)

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Dankjewel, geniet van je kleintjes!

8. rums

rums Niet meer actief

Mijn borsten zijn gegroeid in de zwangerschap maar ook weer geslonken na de zwangerschap. En ik kon geen borstvoeding geven daardoor.

9. Fanysha

Fanysha Niet meer actief

Wat vervelend Vlinder... Hoop dat het indd nog bijtrekt. Hier zelf geen ervaring met een borstverkleining, maar wel van plan dit te laten doen. Ben zelf klein van stuk met mn 1.58 en had vroeger altijd een volle D cup. vanaf mn 22e flink wat aangekomen waardoor mn borsten weer van e naar f groeiden. Dit is mn eerste zwangerschap en merk ook nu dat ze weer wat gegroeid zijn :( Heb er dan ook bewust voor gekozen om in ieder geval te wachten met de operatie na ons eerste kindje omdat ik bang was dat ze door de zw weer zouden groeien (borstvoeding geven vind ik dan nog niet eens zo heel belangrijk meer). Maar denk dat ik indd beter kan wachten tot mn kinderwens vervult is zoals jullie...

Vervelend voor de meiden zoals vlinder die hier na de operatie weer last van hebben... Maar ben wel opgelucht dit te lezen moet ik eerlijk zeggen. Dacht dat ik de enige was met mn te grote vervelende pijnlijke borsten :(

Deel Deze Pagina