De enige creme die bij mij goed werk en waar ik ook geen rode plekken of zo van krijg is de dagcreme van nivea: aqua sensation Ik neem de variant voor een gemengde huid. Die voor droge huid is te vettig. Heb een droge huid maar daar krijg ik een onregelmatige huid van. Nachtcreme is bij mij ook een no-no. En niet teveel mee doen. Ik was het met wat water, draag geen make-up op mijn huid ( alleen ogen). Merk dat hoe minder ik aan mijn huid zit hoe beter het is.
Bedankt ik ga morgen even naar de drogist. Ik moet helaas wel make up dragen, want anders durf ik niet naar buiten verder douche ik idd niet te heet en te vaak.
Mijn dochter heeft, net als ik, een droge huid.. De schilfers vliegen er soms af.. Ik smeer haar in met Zwitsal droog huidje en veeg daarna mijn handen aan mijn eigen gezicht af Werkt wel en ruikt lekker!!
Oh misschien heb ik dat nog wel, ga ff rommelen in m'n Zwitsal voorraad, Stomme vraag maar wat is koelzalf?
Mijn dochter heeft een erg droge huid die jeukt en bij het cb adviseerden ze ons om driemaal daags te smeren met koelzalf. Dit kun je halen bij de apotheek en kost nog geen vijf euro. Ik heb mijn dochter nu twee keer ingesmeerd en ze slaapt als een roosje!
Koelzalf is trouwens een vette zalf. De vetste heet simplex nogwat.. Groninger badolie moet ook helpen!
Dank, ik moet morgen toch ook naar de apotheek dus ik vraag t gelijk even, het jeukt ook weer die stomme rosacea grr
Ik heb geen vellen hangen, maar lijk wel een witgepoederd schaap van de droge huid, vooral als ik net gedoucht heb. Smeer nu kokosolie en dat lijkt goed te helpen. Gebruik dat ook voor eczeem op m'n armen en dat is na 2 maandjes gebruiken sterk verminderd.
Geen zwitsal gebruiken, dat is alleen geschikt voor babies. Vraag advies bij apotheek of de impuls-k van philoderm, deze helpt juist tegen rosacea. Succes