De twee vingers..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AlmostMummy, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    hoi dames,

k moest die ene keer naar het ziekenhuis omdat k snachts hevige steken had in me rechterzij kreeg geen lucht meer..eemaal in het ziekenhuis aangekomen kreeg k eerst een gesprek daarna een echo..maar toen zei die gyn k kom zo terug dan gaan we een paar onderzoekjes doen..ik d8 okee..en daarna was k met haar op een kamertje ze zei doe je broek en onderbroek maar uit :rolleyes: en doe je benen in die haken k weet nie hoe ze heten..en toen zei ze k ga ff voelen ik zei wat bedoel je..toen trok ze een hanschoen aan deed wat gel op twee vingers en stopte het erin.. :confused: :confused: :confused: k schrok me dood het deed gwoon pijn! en het voelde so vreemd daarna zegt ze ja je moet wel ontspannen he anders lukt het niet,stomme trut..daarna lukte het wel en me baarmoeder was dus een beetje open..nou daarna zei ze ff een inwendige echo maken die vond k ook verschrikkelijk maar deed geen pijn daarna kwam ze met een lange wattenstaafje en die stopte ze er ook in en draaide rondjes..sorry hoor maar k vond het echt verschrikkelijkkkkk..toen ik klaar was stond k echt te trillen op me benen so erg dat k ff moest gaan zitten ik had gwoon een trauma :oops: dagen kon ik het niet vergeten nu gelukkig wle maar het was zo erg en daardoor ben ik zo bang gworden voor alles wat nog moet komen, die gyn was echt chago..heeft iemand van jullie dit ook zo ervaren..

sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt..

groetjes

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat vind ik wel schandalig hoe ze met jou om zijn gegaan.ik zou minimaal een klacht indienen in het ziekenhuis, weet je bijv de naam van de gyn.

een zwangerschap hoort een leuke tijd te zijn en als het niet gaat zoals verwacht ben je toch al gespanne en dan ok nog is z'n behandeling nou sorry hoor. gelukkig kun je het een beetje achter je laten want zo hoort het echt niet te gaan hoor.

veel succes verder in de zwangerschap en waarschijnlijk gaan de volgende onderzoeken stukken beter

3. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    klacht indienen meid! Zo ga je niet met mensen om hoor! Echt schandalig vind ik het. ik kan me je gevoel heel goed voorstellen..Ik zou het er niet bij laten!
    Succes.. Is er inmiddels ook wat uitgekomen uit dat onderzoek?
    Annette

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

jeetje zeg nou ik denk dat ik even een trap had gegeven als ze zo bij mij gedaan zou hebben ze mag zo niet met jou omgaan ze hoort op een rustige normale manier te vertellen wat ze van plan is en waarom zodat jij je daarop kunt voorbereiden deze manier mag echt niet dus zou idd gewoon een klacht indienen

groetjes nathalie ;)

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    vreselijk! zou dit niet goedkeuren! ik heb ook inwendig gehad maar nee had een hele lieve gyn!

6. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    ja de uitslag: ze konden niet achterhalen waar die steken vandaan kwamen,maar ze hebben ontdekt dat me baarmoeder klein beetje opnstaat..dus ik moest weken rust houden..en nu heb ik geen pijn meer gelukkig..maar ik had ook last van harde buiken beetje stress aan me kop daarom,maar nu vergeet ik alles me kind is het allerbelangrijkste..

een klacht ja ik ben het nu vergeten maar dat heeft me wel een paar weken gekost en ik laat het liever achter me

7. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Wat vreselijk onbeschoft zeg! Kan me voorstellen dat je daar een trauma aan overhoudt! Sommige gyneacologen kunnen echt horken zijn hoor!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Beetje horkerig misschien maar verder deed ze wel alles wat ze moest doen, je moest onderzocht worden.
    Al kan dat wel wat vriendelijker natuurlijk.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit was jou gedachte neem ik aan, dit heeft niet de gynaecoloog gezecht! Zo ja, dan had ik echt een klacht ingedient. Maar verder, ook niet echt een goede communicatie vanaf de gynaecoloog zijn/haar zeide zoals ik het hier lees. Inwendige onderzoeken zijn nooit een pretje, altijd gevoellig (bij mij tenminste) Maar het scheelt een stuk als je goed ben voorgelicht en wanneer er verteld word wat ze/hij gaat doen. En natuurlijk al helemaal wanneer je nog nooit een inwendig onderzoek hebt gehad, of het je eerste kindje is! Ik zou dus echt niet meer terug gaan naar deze gyn.

10. Niet meer actief

diezelfde pijn had ik bij 36 weken zwangerschap,het was vreselijk,net of imand me in mijn ribben geschopt had,ik had koorts,moest overgeven,idd naar huisartsenpost,ziekenhuis,en ben naar huis gestuurd met een doos paracetamol zetpillen van 1000 mg...die hielpen niet t is uiteindelijk na 4 dagen overgegaan...en wat betreft dat inwendige onderzoek,...het is heel vervelend,maar stel eens voor dat je ligt te bevallen en de dokter moet voelen hoeveel ontsluiting je hebt,dan doet ie dat ook.dus hoe vervelend het ook is...t is wel ff doorbijten meis..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, ik denk dat iedereen er anders mee omgaat. Ik heb nooit problemen gehad met inwendige onderzoeken en inwendige echo's, wat moet dat moet.
    Ik heb ook een uitstrijkje gehad, was eerste afspraak bij de gyn en hij zei ook niet wat hij ging doen, toen ik achteraf vroeg wat hij had gedaan bleek het dus een uitstrijkje te zijn. Beetje lompe manier van handelen misschien, maar voor mij geen reden om er een probleem van te maken.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je je eerste baby krijgt, weet je natuurlijk nergens van, en komt het misschien ook niet in je op om het te vragen. Maar voor een gyn. is een inwendig onderzoek heel normaal, dus is ze het waarschijnlijk van te voren vergeten te zeggen wat ze precies ging doen. Dan was je waarschijnlijk niet bang geweest, had je beter kunnen ontspannen en had je niet zo'n naar gevoel overgehouden.
    Ik weet nog goed dat bij mijn eerste zwangerschap de verloskundige ook zei dat ze inwendig onderzoek ging doen. Ik was ook angstig en vroeg: wat houdt dat precies in? Toen vertelde ze me heel rustig dat ze met één of twee vingers even moest aftasten hoe het daar binnen aanvoelde. Ze zei dat het best een beetje pijn kon doen, maar dat het er gewoon bij hoorde. Toen was ik gerustgesteld en ik vond het super meevallen. Je moet gewoon eventjes proberen de knop om te draaien, het is best raar (vooral bij de eerste keer) dat mensen je zomaar op zo'n gevoelige plaats bekijken en betasten, toch? Zo graag gaat niemand met de billen bloot. :rolleyes:

Jammer dat je er nu zo van geschrokken bent.
    Maar ik denk dat het gewoon even moest.
    En weet je: volgende keer als er weer iets gebeuren moet wat je nog niet kent, en je bent onzeker, gewoon even aangeven dat het je eerste keer is en dat je graag van te voren even weten wilt wat er gaat gebeuren. Wedden dat ze je dan graag uitleg geven?

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja een niet erg leuke gyn, ik ken er ook eentje gelukkig heeft die uiteindelijk niet de ks gedaan ;)

Maar geloof me als je gaat bevallen wordt het allemaal nog leuker.... ;)
    Dat met die vingers noemen ze toucheren (dan ken je de term) en als je dat woord dus in de toekomst hoort dan kan je je ff voorbereiden.

De gyn die mijn gelande ks deed (naja was op zondag onverwachts begonnen en ik was bijna klaar met de natuurlijke bevalling) die kwam binnen gerend en keek even en duwde toen uit het niets haar hele hand naar binnen :pale:
    dan schrik je ook ff hoor ook al heb je 3 uur ween achter de rug, dat is trouwens ook het enige wat me echt is bij gebleven dus ik begrijp je volkomen als zoiets onverwachts gebeurt is dat ff een schock!

Volgende keer bij de gyn dus aangeven dat je graag van te voren wilt weten of je getoucheerd gaat worden! Voorkomt je een hoop spanning erna.

14. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb precies het zelfde gehad met mijn bbz, ik kwam binnen op de verloskamers omdat ik vloeide en een zeer positieve test had. Ik vroeg nog naar mijn eigen gyn maar die was niet in huis. Ik kreeg toen twee co-ass. en die deden precies het zelfde als bij jou. Ze riepen er toen een gyn bij en die vroeg doodleuk, heb je wel eens een blindedarmoperatie gehad, nou ik zei gelijk dat ze mijn medisch dosier die op tafel lag maar eens moesten lezen dan konden ze zien dat ik geen dikke darm, endeldarm en anus meer heb. Ik was toen zo pist dat ik er gelijk iets van gezegd heb, ik zat natuurlijk ook bom vol hormonen. Naderhand dacht ik nog ik had ook wel wat vriendelijker mogen zijn. Na twee dagen moest ik terug komen bij mijn eigen gyn en deed mijn verhaal, hij gaaf mij groot gelijk dat ik het gelijk gezegd heb en dat hij het tegen hun zou zeggen dat ze vriendelijker tegen een patient moeten zijn als ze op de verloskamers binnen komen.

15. Niet meer actief

almostmommy....

hoe is t inmiddels en hoe kijk je er nu tegenaan...

Deel Deze Pagina