vis

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cat2, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

welke vis mag je nu wel eten? Ik vind alleen wat niet mag maar heb geen goed idee welke vissoorten nu wel mogen. Heb vandaag vissticks op. Dat zal toch wel; mogen dacht ik.

2. logo

logo Niet meer actief

Kijk even op de site van het voedingscentrum. Daar staat het precies.

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
  4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Voedingscentrum idd.

De roofvissen niet; teveel slechte stoffen en vitamine a

5. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Hier dezelfde vraag; ben ruim 6 weken zwanger en werd vandaag gewezen op de site van het voedingscentrum, wat zie ik daar: dat ik geen tonijn en makreel mag.
    Afgelopen weken best wat tonijnsalade gegeten (uit zo'n bakje) en gisteren makreel uit de koeling. Moet ik me nu zorgen gaan maken?

6. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik heb in mn laatste trimester iedere week makreel op omdat er werd gezegd dat deze vol zitten met goede vetten.

En mijn dochter is gezond geboren.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tonijn mag je best eten, gaat meer om de verse moot die je moet bakken dan die blikjes.

Eigenlijk mag je alles eten dat je bakt! Rauw is net als veel andere dingen niet oké

8. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ahh ok..

Vind het namelijk best verwarrend, gezouten haring is mijns inziens ook rauw, maar mag dan weer wel aangezien dat weer gezond is.

Soms vind je door alle bomen het bos niet meer ;)

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    je mag, verse rauwe vis! MAAR dan moet je ook echt wel heel zeker weten dat t heel vers is. Die gok neem ik zelf dus niet.

Ik ga dus ook niet aan de sushi, niet van de supermarkt, niet van de wok niks. Gerookte zalm pak ik ook niet.

Maar alles wat ik in de pan kan gooien eet ik en bak ik goed. (uiteraard met maten, als je elke dag tonijnmoten gaat eten is dat uiteraard niet goed, maar dat is voor niemand niet goed)

10. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Even een toevoeging op de tonijn (en andere roofvissen): de reden waarom je geen moot tonijn 'mag' eten is omdat hier kwik en dioxines inzitten en dat kan schadelijk zijn voor je ongeboren kind.

Tonijn uit blik mag wel omdat deze schadelijke dingen hier niet inzitten (vanwege speciaal gekweekt enzo)

Die stoffen haal je er met het bakken dus niet uit - even ter info

11. cat2

cat2 Niet meer actief

ik heb nog een voedingvraag. Ik eet normaal altijd kwark en kaas van optimel en milner. Op de verpakking zelf kan ik niet zien dat het gepasteuriseerd is. Maar op internet lees ik weer dat kwark/yoghurt en kaas uit supermarkt veilig zijn. Weet iemand hier meer van hoe dit zit? Alvast bedankt.

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja kun je gewoon eten!

Het gaat over van die zachte lopende kazen, vaak in franse winkels. Brie kun je ook gewoon eten (die van de bekende merken)

Deel Deze Pagina