broccolli...

Discussion in 'De lounge' started by lamama, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lamama

lamama Lid

Sep 16, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu heb ik de aardappelen geschilt en al in de pan met water zitten, ik heb de broccoli in roosjes gesneden en in water staan en het gehakt voor een gehaktbal staat te ontdooien... maar...
    ik heb helemaal geen zin in broccolli en aardapelen met een gehaktbal... iemand hier een idee hoe ik dit simpel kan upgraden naar iets wat smakelijker en minder afgezaagd is?

2. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Ovenschotel?

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ovenschotel
    gehakt rul bakken met ui en knoflook op bodem
    broccoli koken beetgaar, roerbakken heel even met bakje roomkaas met kruiden erdoor,
    dit op t gehakt
    aardappels puree van maken, erboven op, kaas paneermeel erop in oven tot kaas bruin is, smakelijk!

4. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Ovenschotel van maken?

groetjes kim

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja ovenschotel...lekker met provenciaalse kruiden, wat tomatenpurree, chillipoeder, knoflook en lekker geraspte kaas...mss heb je nog ui en paprika ofzo in huis voor erbij

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Idd een ovenschotel..

Tomaatjes erbij, knoflook, prei of uitje, beetje kruiden die handel, geraspte kaas erover en klaar.. Heerlijk!

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat grappig, mijn man had precies hetzelfde gisteren, alleen met een vegaburger ipv gehakt. Hij belde me op werk om me er over door te zagen. Is het anti brocolli met piepers week ofzo? :D

Hij heeft uiteindelijk een recept van AH gebruikt met tijm en mozzarella. Werd een heerlijke vegetarische ovenschotel! Gewoon aardappels in schijfjes, brocolli in roosjes, koken tot beetgaar maar zeker niet slap, in laagjes in de oven, een hele zooi mozzarella erbij, tijm erover, en bedekt onder aluminiumfolie iets van 25 min in de oven. Was niet spectaculair maar wel een leuke upgrade van een saai aardappel-groente... diner.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heb hetzelfde klaarstaan op het aanrecht :D

9. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. lamama

lamama Lid

Sep 16, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga maar eens voor de ovenschotel met kruidenkaas variatie. Thanks meiden, indd nationale anti-broccoli-op-zijn-hollands-dag! haha

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik bouw vandaag ook een broccoli-overschotel :D

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik had hetzelfde afgelopen maandag. Maar heb het toch maar zo gegeten, ik had zelf ook even geen inspiratie.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik ook. :D

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

jum, die klinkt goed!

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahahaha, het is echt Inspiratieloze Brocolli met Aardappels week. Er zijn heelveel lekkere ovenschotels mee te verzinnen, zeker als je iets meer in huis hebt (eieren, zure room, feta, noten, tomaatjes).

16. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik vind het sowieso een inspiratieloze week...:( Als ik naar buiten kijk zie ik donkere wolken, het regent en is koud. Lijkt meer op herfst/winter en dus stamppot, aardappels/vlees/groenten enz.. Toch zit ik met de lente kriebels en neig ik meer naar wat frissere maaltijden.. pff :p:D

17. SuusW

SuusW Actief lid

May 5, 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is broccoli-pesto-pasta het favoriete recept van de oudste. Heb je dus wel pasta nodig ipv aardappels, maar het is idd zo lekker dat je op deze manier regelmatig broccoli kunt eten zonder dat het je tegen gaat staan qua saaiheid. Hier komt het recept:

pasta
    broccoli
    potje groene pesto
    1 x monchou
    gerookte kipfilet
    pijnboompitjes

Pasta en broccoli koken. Monchou smelten in de pan met 100 ml water. 4 eetlepels pesto erdoorheen (dit is de saus). Gerookte kipfilet wat kleiner snijden en aan de saus toevoegen. Pijnboompitjes roosteren. Saus, broccoli, pasta en pijnboompitjes apart serveren. Echt een succesrecept en in 10/15 min klaar!

18. fafje

fafje Niet meer actief

lekker deze ga ik een x maken!

Share This Page