Borstverkleining - spijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een borstverkleining gehad?

1. Nee

2. Ja, maar ik heb er spijt van

3. Ja, en geen spijt

4. Ja, en alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik kende één meisje die het heeft laten doen. Ze had dagelijks last van haar nek en bovenrug. Na de BVK niet meer, en ze heeft er nooit spijt van gehad. Ze was er heel blij mee: geen pijn meer, borsten zaten 'hoger' en ze droeg nu ook strakkere kleding.

Zelf zit ik op een prima maat, C75 meestal. Dus geen persoonlijke ervaring.

2. rums

rums Niet meer actief

Ik heb een bvk gehad en heb daar absoluut geen spijt van!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Alle vrouwen uit mn moeders familie hebben het laten doen! Zelfs mijn oma😄 ze zijn er allemaal nog heel erg blij mee. Geloof dat ik niet alles uit die familie heb gekregen...

Succes!

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb het op mijn 17e laten doen en heb er nooit spijt van gehad. Slank postuur, cup E dus het viel nogal op.... Veel last van mijn rug en hele grote borsten en sportief zijn matchen niet.

Littekens vallen bij mij mee (anker), wanneer ik een bikini aan heb zie je er bijvoorbeeld niets van.

Mijn zusje heeft het 5 jaar geleden ook laten doen en heeft er ook absoluut geen spijt van. Ze kunnen nu trouwens wel veel meer qua operatie, narcose en littekens dan tijdens mijn operatie. Ik moest bv. 3 dagen in het ziekenhuis blijven, terwijl mijn zusje nog dezelfde dag naar huis mocht.

Hou er rekening mee dat je de 1e week niet veel kan (aankleden) en dat je 6 weken niet mag tillen.

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoi,

Hier een bvk gehad 12 jaar geleden op mijn 18e ;)
    Nooit spijt gehad.
    Destijds een vrij nieuwe methode...weet niet of die nu standaard gebruikt wordt, maar heb geen ankermethode gekregen maar alleen tepel verplaatsen en verticaal een litteken.
    Je ziet er bijna niets meer van.

Na de operatie was ik ingetaped en dit moest wel even blijven zitten. De drains heb ik ook gehad, maar die mochten er vrij snel weer af.
    Geen complicaties gehad en nooit een seconde spijt!
    Geen last meer (bij fietsen over hobbels, gymnastieklessen waren een hel, rennen deed pijn, etc)

Hier ook de vrije tepel techniek gehad. Borstvoeding geven kans was nihil zeiden ze en gevoel in tepel zou ook minder zijn.
    Naar mijn idee is dit juist meer ;):p
    En met bv is het even afwachten wat er nu bij de tweede gebeurd , maar ik ben positief!

6. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik heb ook het syndroom van Tietze het is wel verbeterd door de borstverkleing maar helaas niet helemaal weg !

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik heb het 2 jaar geleden laten doen en geen spijt hoor ben juist blij dat ik na veel nadenken wel en niet doen weer nadenken het eindelijk toch gedaan heb!
    Enige minpuntje vind ik dat zijn de littekens rond de tepel die wit zijn dus ik wil heel graag over die littekens laten tatoeëren
    Van dat andere litteken van tepel naar beneden en onder de borst zie je haast niets meer

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zijn die later wit geworden, of waren ze gelijk al wit?

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik wil ooit wel een borstverkleining maar dan wel met implantaat erin voor de vorm. Mijn borsten zijn groot en slap, maar wil zeker nog 1 kindje die borstvoeding gaat krijgen dus tot die tijd daarna wacht ik. Ik wil liever niet dat mijn tepel verplaatst wordt en anders mooi opgevuld, ik vindt borsten na een borstverkleining echt niet mooi meer maar met klachten moet je natuurlijk wel en zal je er zeker van op knappen !

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113

Nou die van mij zijn er anders flink van opgeknapt ;)

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Nou ja moeilijk uit te leggen als de wond genezen is krijg je litteken weefsel en dan is natuurlijk een andere structuur maar bij mij dus ook iets lichter van kleur ga nou niet zeggen dat het echt wit wit is
    Ik weet natuurlijk dat dit er allemaal bij hoor maar goed misschien trek het nog bij ik merk wel dat bio oil de littekens soepeler en minder maakt!

12. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.781
    212
    63
    Huh hoezo niet mooi meer? Littekens trekken hartstikke goed weg en de vorm trekt ook weer mooi bij.
    En je kunt gewoon borstvoeding geven hoor na operatie, mits tepel niet is losgeweest.
    Ik heb zoon 13 maand gevoed en voed nu ook al bijna 8 maand

Maar zwangerschap kan je borsten wel veranderen dus als je nog een kindje wil, kan ik me voorstellen dat je de operatie nog even afwacht.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    T gaat niet altijd makkelijk na een borstverkleining dus wil geen enkel risico lopen. De borsten die ik heb gezien die een verkleoning hebben gehad (en dat zijn er aardig wat sauna werk ik) lijktde tepel op een rare plek terug te zijn gezet.

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Heb t in 2002 laten doen. Had zeer veel last van rug en nek. Borstvoeding bij de oudste lukteniet doordat mn borsten toen nóg groter werden en ik daardoor niet meer voor mn dochter kon zorgen Door mn rug. Dan is de keus snel gemaakt: bv of de zorg voor je eerste uit handen geven...
    Heb bij de tweede nog geprobeerd bv te geven maar die kreeg niet genoeg. Terwijl ik bij de eerste qua productie wel drie kinderen had kunnen voeden.
    Gevoel in tepels is nooit meer terug gekomen en ook de onderkant van mn borsten is gevoelloos. Maar desondanks totaal geen spijt.

15. Ik ben vandaag bij de anesthesist geweest. De datum komt voor mij nu wel heel dichtbij (16 februari). Ik ben wel heel erg nerveus inmiddels, maar vandaag wel een fijn gesprek gehad, dus dat scheelt wel :D

Als jullie het goed vinden wil ik hier een beetje van me af blijven schrijven de komende weken en eventueel wat vragen neerzetten als dat nog nodig is.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af: welke BH hadden jullie gekocht voor na de operatie? En zou je die aanraden?

16. Islah

Islah Niet meer actief

Spannend zeg! Het komt steeds dichterbij nu!

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nou, dat is hier niet het geval. :D

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Bolkje ik heb op advies vd arts een sportbh gehad. Deze zaten prima zijn vooral stevig! Ben bij een speciaalzaak geweest en ookmgewoon gezegd waar t voor was en toen hebben zij deze geadviseerd. Ik had er met voorsluiting en zonder beugels zodat ik ze ook zonder rekken achterlangs zelf goed aan en uit kon doen.

Ik heb nu zon 5 jaar gekeden een bvk laten doen, na mijn 2 zwangerschappen en na d voedingsperiodes. Nar jarelnlang last van schouder en rugpijn kan ik na de herstelperiode weer veel dingen pijnveij! Heerlijk dus ik zou tmeteen weer laten doen. Eerder niet omdat ik mijn kids zelf wilde kunnen voeden daarom dus ook gewacht tot toen.
    Maar ik kan nu mijn huishouden ( dweilen, stofzuigen etc) zonder pijn doen wat nooit lukte. Ook kan ik nu een hoop dingen met de kids die eerder door pijn niet gelukt zouden zijn, bv lange wandelingen in bos/ bergen met een rugzak op. Dat is me het dus heel erg waard geweest! Ofwel gewoon doen!!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kreeg er een van de kliniek. Was een Anita sportBH. Superfijn! Maar wel duur als je hem zelf aan moet schaffen.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier zitten ze gewoon op een normale plaats, hoor... Maar ik denk dat je bij de borstverkleiningen, die wel normaal hersteld zijn, het überhaupt niet eens meer kunt zien. Tenzij je ze van dichtbij gaat bestuderen misschien, maar ik neem aan dat je dat niet doet op je werk? ;)

Deel Deze Pagina