Borstverkleining...twijfel twijfel

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook grote borsten en enorme rugklachten, echt heel vervelend.
    Maar ik wacht ook tot we klaar zijn met kindjes, dus dat kan misschien nog wel jaren duren. Aan de ene kant heel vervelend want wil er NU vanaf, maar goed wil niet een operatie doen en vervolgens door een zwangerschap weer met hetzelfde probleem te zitten.

Dus we bijten nog even door en dan hopelijk ooit een verkleining.

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Toen onze oudste 9 maand was heb ik een bvk ondergaan. Had toen een flinke G/H cup en zeer veel klachten aan rug en nek. Na de geboorte van nr. 1 gaf ik bv. Geen week volgehouden, omdat het voor rug niet te doen was. Had keus: of bv, of zelf kind verzorgen. Daarbij een extreem grootteverschil. Aan 1 kant werd 1,5 kg verwijderd, aan de andere kant ruim een pond...
    Wát een opluchting toen die dingen gereduceerd waren tot normale borsten! Ik had toen een b/c cup. Nu zijn we inmiddels 12 jaar en nog drie kinderen verder en heb nog steeds een C. W.b. mijn ervaring kun je het dus gerust proberen. Maar misschien zijn er ook met andere ervaringen. Bv geven, kan soms. Bij mij lukte het niet meer, hoewel dit wel had moeten kunnen w.b. manier van opereren. Maar ik heb altijd met véél liefde de fles gegeven, omdat ik zó blij was met mijn nieuwe borsten.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf wachten tot kind nummer 2 er is en minstens een half jaar oud is. Anders is de kans reëel dat je 2 keer onder 't mes moet.

Maar op zich ... Als het je echt irriteert, je ervoor schaamt en je er echt last van hebt ... Waarom niet dan?

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Sporten bh aanschaffen! Ik heb 90F en ik kan echt niet sporten zonder sport bh. Ik heb een hele goede en ze blijven op hun plek! Het deed namelijk pijn rennen zonder sport bh en mijn borsten vlogen mij haast om de oren ;)

En een goede bh helpt. Laat je opmeten bij een speciaal zaak. Het kost meer, maar met een goede bh heb ik geen nek en rug klachten en zit het allemaal veel netter.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een borstvergroting gedaan 10 weken na de bevalling, geen aanrader.
    Ik zou zo kort oo een bevalling niemand aanraden maar na een half jaar/jaar wel.
    Ik zou het zeker doen als ik jou was gezien je bouw en klachten!

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik heb dit jaar rond april een borstverkleining gehad, na onwijs veel twijfelen. Ik vond het zoiets geks en onnatuurlijks van tevoren, maar toen het allemaal achter de rug was, was ik zo blij. De beste beslissing ooit geweest. Wel 'jammer' dat ik een paar maanden later zwanger ben geraakt, maar goed, dat heeft niets met jouw situatie te maken. Ik heb mijn borstverkleining volledig vergoed gekregen (dit is boven een bepaalde cupmaat bij iedere verzekering zo) je betaald dus alleen je eigen risico. Ze opereren je toch niet voordat je een brief van de verzekering thuis hebt met de goedkeuring. Ik ben naar de huisarts geweest en heb toen een doorverwijzing gevraagd. Ik kon kiezen tussen het ziekenhuis of bijvoorbeeld een kliniek. (Ik heb zelf naar de kliniek gevraagd, laat je niet gek maken door verhalen over dat klinieken niet vergoed worden, dat is onzin!) Ik heb toen een afspraak bij Bergman Clinics gemaakt en ben toen daar op intake gesprek geweest. Ik was zo 'enthousiast' dat ik na een paar dagen nadenken meteen een beslissing gemaakt heb: ik ga het doen. Ik kon een maand later al terecht in Heerenveen voor de operatie (locatie in jouw buurt is er uiteraard ook). Er zijn uiteraard meerdere klinieken, je moet je maar eens inlezen. Ik kan bergman in ieder geval aanraden. Lieve verzorgers, vakkundige plastisch chirurgen die echt voor het uiterlijk van de borsten gaan, en niet alleen bezig zijn met je 'probleem' verhelpen. Mijn partner vond het van tevoren allemaal niet zo, maar hij vind achteraf mijn borsten mooier dan ervoor. En ik heb geen rugpijn meer, geen spanning meer.. Het klinkt bijna als een reclame spotje mijn verhaal, maar het heeft me zoveel goede dingen gebracht. Ik kan eindelijk weer normale bh's aan en leuke shirtjes, echt een verademing. De operatie was achteraf ook niet zo erg als dat ik me voorgesteld had. Ik kreeg veel pijnstillers en de pijn was echt goed te doen. Ik heb ook geen drains of iets dergelijks gehad. Mocht je meer willen weten, vraag maar raak! (Je kunt je ook aanmelden op het borstenforum, heel interessant.) Succes met het maken van je beslissing!

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik was erg jong toen ik een bvk kreeg( 13 jaar) omdat ik een 75H had bij mijn lengte van 1.55.
    Ik schaamde me dood en mijn rug was aan het vergroeien en daarom werd het voor mij ook vergoed.
    Toen was ik er erg blij mee maar heb er nu redelijk spijt van.
    Na de bvk had ik een c/d cup maar ondertussen zit ik al weer op een E cup.
    Helaas nog niet zwanger geweest maar bij elke kilo die ik aankom gaat het naar mijn borsten dus dat zal dan ook wel gebeuren

Maar het ergste vind ik de littekens.
    Ze halen redelijke stukken weg en ook je tepel word vaak verwijderd en opnieuw vastgemaakt.
    Die van mij zien er niet uit.....

Ik zelf heb er spijt van maar ik was dan eigenlijk ook te jong om de keuze te maken.
    Succes mer je keuze ;)

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb ook een f cup en ik ben ze ook helemaal zat.. ben 3 jaar terug als eens bij de huisarts en had de doorverwijzing al mee maar ik durfde het niet. Na mijn zwangerschap zijn mijn borsten ook groter geworden en ik heb ook niet de illusie dat ze na anderhalf jaar nog uit zichzelf gaan slinken haha.

Zit er weer steeds vaker aan te denken om het te doen en wil het dan ook bij bergman laten doen. Ik blijf nog even meelezen in dit topic..

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik heb het ook gedaan bijna een jaar geleden en ik dacht ook eerst van is het nu echt werkelijk nodig? Jaren over nagedacht! Ik herken mijzelf helemaal in jou verhaal. En je heb kans als de chirurg het opmeet je nog een cup groter heb want zoals hij zeg 90% van de vrouwen draagt een te kleine BH! Ik had 75G (dacht gewoon 75F) en nu 75D de chirurg wilde eigenlijk gaan voor wat minder (ze werken niet in cupmaten) maar de ochtend van de operatie zei ik niet TE klein he dus hij zei dan laat ik wel ietsje meer vulling zitten ;)
    Maar ik ben o zo blij dat ik het gedaan heb ook al had ik niet super veel last van nek/ schouders/rug ik merk het verschil heel erg!
    En het eerste wat de chirurg vroeg aan mij bij de eerste visite heb je nog een kinderwens?
    Dus als je die nog heb is het verstandig om te wachten want dan ben je terug bij af !

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Vergoeding was bij mij geen probleem binnen de 5 dagen had ik goedkeuring van CZ !
    De grens is onder 1.60m groter dan D vergoed BMI onder de 30
    vanaf 1.60m groter dan DD vergoed bij BMI onder de 30

En natuurlijk moet je wel ff je klachten opnoemen nek/ schouders en rug

11. misa

misa Niet meer actief

Mee eens...! :)

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier nu drie jaar geleden een bvk gehad. Mijn jongste was toen bijna drie.
    Ook ik had veel last van rug, nek en schouders. Door dagelijkse pijn kon ik bv slecht zelf stofzuigen, dweilen en zwaar huishoudelijk werk doen. Niet dat ik dat graag doe, maar ik kan het nu weer zelf (helaas geen excuus meer dus...)
    Ik ben van 80f naar 80c gegaan en wat een heerlijkheid was dat! Ik kan nu zo veel zonder pijn, maar vooral ook zoveel dine
    Gen weer ondernemen met de kinderen die daarvoor veel moeite kosten, als is het bv de avondvierdaagse meelopen met een klein rugzakje op. Voorheen zou dat pijn doen, nu niet meer!

De eerste dagen na de operatie waren zwaar m.n om gaan met de ver,eoidheid na de narcose. De eerste twee weken na de operatie kon ik niet veel doen, maar al snel kon ik in elk geval weer koken e.d inhuis.
    Als je kleine nog heel klein is en veel gedragen moet worden is het heel onhandig denk ik, maar vanaf t moment dat je kind kan lopen en je hem zo nodig op de grond liggend kan verschonen of je hem via bv opstapje zelf in /uit bed kan laten klimmen kun je veel ondervangen.
    Mijn man heeft de eerste week zorgverlof gehad om een en ander mee op te vangen en de tweede week was mijn moeder regelmatig in huis maar daarna ben ik t meeste weer zelf gaan doen.
    Mbt pijn heb ik t al snel met paracetamol afgekund maar dat is voor iedereen anders.

Al met al ben ik heel erg blij met mijn beslissing al zou ik als i, jou was wel wachten tot je kinderwens is vervuld... Maar ja wanneer is dat....
    Als de pijn te heftig is Ou ik er gewoon voor gaan. T is zo'n verschil in kwaliteit van leven, in elk geval is het dat voor mij.

Overigens werd t hier ivm medische klachten vergoed via de verzekering

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bij mij is het inmiddels alweer een hele tijd geleden.... Ik was 17 dus eigenlijk nog best jong (inmiddels 17 jaar geleden) maar heb er tot de dag van vandaag nooit spijt van gehad. Ik had constant last van mijn rug/nek, eschaa,de me ervoor, sporten was lastig en natuurlijk kleding kopen ook.

Door mijn klachten werd alles vergoed. Ik voelde me echt zoveel beter na de operatie, zat veel beter in mijn vel! Ik kon weer normale shirtjes kopen en schaamde me niet langer voor mijn borsten. BV is niet (helemaal) gelukt, jammer maar jarenlang met pijn rondlopen was ook niet echt een optie. :( Tijdens de zwangerschappen groeiden ze, maar dat is gelukkig niet zo gebleven.

Denk ook aan de praktische kant: je mag alleen een tijdje niet tillen, wat natuurlijk niet echt handig is met een kleine....

Sterkte met je beslissing!

14. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik was ook 17. Van cup G naar grote C (ben zelf ook groot)
    Nu helaas door gewichtstoename weer een cup E.

Ik heb wel borstvoeding kunnen geven (1 jaar zelfs)
    Wel paar keer borstontsteking gehad door littekenweefsel, maar ach, dat kan iedereen overkomen.

Deel Deze Pagina