hallo allemaal.. heb 4 jaar terug een vrij heftige borstverkleining gehad van cup H naar cup D.. ik vroeg me af weet iemand of je dan nog borstvoeding kan geven.. ze hebben de tepel verplaatst maar hem wel aan het steeltje laten zitten... alles werkt nog zeg maar en het gevoel is ook nog goed maar er zijn natuurlijk wel klieren wegehaald? of halen ze alleen maar vet weg? ik ga ook het zh nog wel even bellen maar ik vroeg me af of iemand dat weet... zie het al gebeuren dat de melkleiders dicht zitten en mijn boobs bijna exploderen... : : : xxxx jose
Hoi Jose, ik heb ook een borstverkleining gehad maar die is inmiddels al 12 jaar geleden. Bij mij is de bv niet gelukt maar bij velen lukt het wel! Als je via de zoekfunctie kijkt naar borstverkleining kom je hierover meerdere topics tegen. Ik zou je wel adviseren om een cursus te volgen en vast het nummer van een lactatiekundige klaar te leggen zodat je snel kan ingrijpen. Ook mijn topic bij het gedeelte borstvoeding is misschien wel interessant voor je, dan zie je waar het bij mij is misgegaan en als je het van tevoren weet kun je er beter op anticiperen. Ik hoop voor je dat de bv helemaal goed zal gaan!
Hier de link naar mijn topic, hopelijk vind je er nog handige tips: http://www.zwangerschapspagina.nl/about87822-0.html
Soms is het mogelijk om (gedeeltelijk) borstvoeding geven, soms zal dit niet mogelijk zijn. Ik zou zeggen neem eens voor de bevalling contact op met een laktatiekundige, zei kan je dan ook na de bevalling helpen met het verloop van je borstvoeding. Succes in ieder geval!
dank jullie wel... dus jullie denken wel dat de melk er nog uit kan zeg maar... ik ga zeker ff op het linkje kijken gr Jose
Hoi, ik heb ook een borstverkleining gehad (van H naar C) en bij mij is er bij gezegd dat het onduidelijk is of je nog borstvoeding kan geven. Bij de één lukt 't wel en bij de ander niet. Ik ga 't niet proberen, omdat ik me er niet prettig bij voel. Vraag me toch af of alles wel weer goed is aangesloten enzo en of er geen "troep" mee komt. Succes!
ik heb voor 7 jaar terug een verkleining gehad en mijn gyn vertelde dat het per persoon verschillend is of je wel of geen borstvoeding kan geven , wel is het zo dat hoe meer gevoel je nu in je tepels hebt hoe groter de kans is dat het wel lukt . ik twijfel nu nog steeds of ik bosrtvoeding wil geven ene kant weet je natuurlijk dat het het beste is aan de andere kant heb nu zon afkeer van me borsten ( zit nu weer op dezelfde maat als voor de verkleining) dan te weten dat ze met borstvoeding nog groter worden , weet niet of ik dat wel aankan heb er rare gedachtes bij . stom he ? succes met je beslissing
hoi, die van mij is inmiddels ook weer een paar jaar geleden. ik heb geen bv gegeven ook niet geprobeerd, ik kreeg van de chirurg te horen dat het hoogstwaarschijnlijk niet kon. toen heb ik voor mezelf besloten dat ik het ook niet wilde proberen, het idee van bv vind ik eerlijk gezegd niets, vandaar deze keus. maar het schijnt vaak genoeg nog wel te kunnen, soms moet je dan wel bijvoeden. maar als je het wilt proberen waarom dan niet. joyce