Even een vraag. Ik heb sinds een kleine week een plek net onder mijn staartbotje, waar de huid verdikt is (soort bultje) en dit is erg pijnlijk. Er is verder helemaal niks aan te zien, behalve dat het wat dikker is, maar het voelt net of er een soort ontsteking oid onder zit. Ik weet soms niet hoe ik draaien moet als ik op de bank zit en ook als ik op bed lig en ik draai me om dan schrik ik er wakker van. Zie het eigenlijk niet zo zitten om ermee naar de dokter te gaan (ik heb een nieuwe huisarts door verhuizing en heb de beste man nog niet eens gezien.. en om nou direct met zoiets aan te komen.....) Al met al.. is dit iets wat iemand herkent misschien? Enig idee wat het kan zijn? Alvast bedankt.
Je wilt het niet horen maar naar de ha gaan, daar is ie voor en of je nou met een zere voet of een zeer staartbotje komt zal hem een worst wezen. Die zien zoveel op 1 dag.
Hoi Dinky, Klinkt mij héél erg bekend in de oren helaas! Ik heb ook zoiets dergelijks gehad. Het begon eerst als een pijnlijke plek...was nog wel mee te leven, alleen het werd met de tijd erger. Uiteindelijk zat er een pusbult ( sorry voor de vieze taal). Hééééél pijnlijk! Ik wist van ellende niet waar ik het moest zoeken. Ik slikte paracetamol alsof het snoepjes waren...ik kon niet staan,lopen, zitten of liggen! Dit was bijna 2 jaar geleden. Ik ben uiteindelijk naar de HA gegaan en gelijk doorverwezen naar de eerste hulp! Daar hebben ze hem opengeprikt/gesneden onder plaatselijke verdoving (maar desondanks extreem pijnlijk!). De arts vertelde mijn dat het een zogenaamde 'sinus pilonidalis' was oftewel een haarnetcyste. En het leukste van alles, hij vertelde ook: Als je er eenmaal een hebt gehad is de kans op herhaling (meerdere keren) heel groot. Nu twee jaar verder heb ik het inmiddels 5 keer gehad, waarvan ik een keer ben geopereerd onder volledige narcose. Als het nu nog een keer terug komt dan moet ik naar een speciale kliniek..... Hier heb je wat meer info erover: http://www.helendemeesters.nl/artman/pu ... e_57.shtml Wat jij beschrijft in trouwens pas het beginstadium. Natuurlijk hoop ik dat je dit niet hebt, maar je omschrijving klonk mij heel bekend in de oren! Succes Ermee! Groetjes Eleni
idd, wat eleni schrijft, zo herken ik het ook . Dus ik zou zeker nu naar de huisarts gaan om te checken of dat het is, want als het groeit en groeit en het blijkt dan zo te zijn, is het alleen maar pijnlijker en de wond die moet genezen alleen maar groter. Ik wordt overigens niet blij van jouw verhaal eleni . Ik ben er net aan geopereerd. Vorige week. Het abces had ik 3 weken na m'n bevalling en wat jij beschrijft, zo heb ik het helaas ook ervaren. Bij mij hebben ze het nu het onderliggende kanaaltje weggesneden en daarna de wond gehecht. Ik hoop dat het nu niet meer terugkomt... Het wondje van het abces was voor de operatie overigens bijna dicht, na 9 weken... maar oke, zeker even laten checken bij de huisarts, hopen dat het iets onschuldigs is, want dit kun je net na de bevalling niet hebben, maar in de zwangerschap al helemaal niet!