Borstverkleining

Discussie in 'De lounge' gestart door vera91, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    De moeder van mijn "beste" vriendin heeft een borstverkleining gehad,ze had ook erg grote borsten en ze was vrij klein. Bij haar werd het vergoed omdat ze rugklachten had. Ze is er ontzettend blij mee en het ziet er ook veel beter uit.

Denk dat jeje het beste kan door laten verwijzen.

2. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een verkleining gehad in 2002. Ik ben gewoon naar de huisarts gegaan en gezegd dat ik dat graag wilde. Hij begreep mijn probleem heel goed. Ik ben in Groningen geopereerd in het Martini van Swieten ziekenhuis. Ben er nog heel blij mee. Het is erg goed gelukt. Littekens zie je nauwelijks en ze zijn erg mooi. Ik heb geen borstvoeding gegeven, dus weet niet zeker of dat mogelijk is. Ligt volgens mij aan de soort operatie die je gehad hebt.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb vorig jaar het hele traject doorlopen, ben nog niet geopereerd want ben er nog niet 100% aan toe. Maar alle goedkeuringen zijn al binnen.

De basis-voorwaarden zijn:
    Cupmaat groter dan D
    BMI onder de 30 en stabiel
    Gerelateerde klachten die niet anders opgelost kunnen worden.

Als dit lijstje op jou van toepassing was, gewoon ff naar de HA toestappen en zeggen dat je verwijzing voor plastisch chirurg wilt en wellicht heeft hij nog wel tips voor welke je het beste kan kiezen.

Succes!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij louise helaas niet maar bij tygo wel.

Ik heb op mijn 17e een bvk gehad. Ik ben toen van 85F naar 80B/C gegaan

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    meiden, ga naar je huisarts!
    mijn moeder liep 3 maanden nog bij de fysio met nekklachten. Die zei: u moet gewoon een borstverkleining laten uitvoeren want die pijn komt echt door de borsten.
    dus zij naar de huisarts en die deed echt niet moeilijk. Ze is inmiddels al geopereerd. Veel kleinere borsten nu. Ze zegt dat er letterlijk een gewicht van haar schouders is gevallen.

Ze bleef na de operatie een nacht in het ziekenhuis. Ze heeft nu helaas wel een infectie opgelopen en de boel is ontstoken geraakt. Dat geeft pijn.. antibiotica gekregen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb nu zelf 85I. Vroeger had ik ook veel last van mijn schouders, nek, bovenkant van mijn rug en de lange strekspier.

Maar ik ben gaan sporten en heb me daarbij gefocust op de toestellen die mijn rug, bovenrug en schouders sterker maakten. Ook ben ik wat aan mijn conditie gaan doen. Dit heeft echt een groot verschil gemaakt!

Dingen die ook bijdroegen aan de pijn, waren stress en staan in een licht gebogen houding, zoals afwassen in de gootsteen, groente snijden op het aanrecht en strijken. Hier heb ik oplossingen voor gevonden. Ik was sowieso minder af (i.v.m. vaatwasser :D) en als ik afwas zijn dat maar een paar dingen. We hebben een nieuwe keuken met een hoger aanrecht. En strijken doe ik ook niet meer. :D Ik vouw mijn was wel op de strijkplank, maar ik doe dat in etappes. 10 kledingstukken en dan ga ik wat anders doen. En dan later verder.

Al met al heb ik nauwelijks last. Ben ik wel blij om, want ik heb een aantal redenen om geen borstverkleining te willen. O.a. dat het naar mijn idee dan proportioneel niet meer klopt (heb maat 44).

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet wel zeker dat je niet aan die dingen hoeft te voldoen om een bvk te krijgen. Misschien niet op de plek waar jij heen bent geweest, maar op veel andere plekken wel.
    Ik ken (via via) iemand die van D naar B is gegaan.
    Er zijn véél mensen met een BMI >30 die een bvk hebben gehad.
    Er zijn ook véél vrouwen die helemaal geen lichamelijke klachten hebben, maar zélf een maatje minder wilden.

Ik ben het overigens wel eens dat die basisvoorwaarden goed zijn. Misschien dat dit de voorwaarden zijn om het vergoed te krijgen?

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb ook een bv gehad en ik zou het zo weer doen!, enige nadeel is dat het door zwangerschao weer bijna net zo groot zijn............ en ik had na de operatie een hele mooie b cup.

wie weet als het 100% zeker is dat hier geen 2de meer bij komt, dat ik het weer laat doen, ik vond de pijn 100% mee vallen, enige waar ik tegen op zag was het verwijderen van de drains dat leek me heel pijnlijk, maar dat was het niet voelde alleen heel raar. mijn moeder heeft het een jaar na mij laten doen (die was als de dood voor operaties) en ook haar is het 100% mee gevallen.

oja het enige wat ik heb is dat ik beugel bhs niet goed verdraag,

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik ben op dit moment "onder behandeling" bij de huisarts. Ik was daar omdat ik een slijmbeursontsteking in een schouder heb. Terloops heb ik meteen opgenoemd dat ik al jaren last heb van mijn schouders/nek en last in de onderrug. Daarbij noemde ik op dat ik mij af vraag of dat door mijn voorgevel komt.
    Tot mijn verbazing ben ik doorgestuurd voor röntgenfoto's van mijn nek en rug. A.s. vrijdag krijg ik de uitslag daarvan.
    Stiekum hoop ik dat er geen afwijkingen te vinden zijn en ik een verwijzing krijg voor de verkleining.

Sinds ik kinderen heb (nu 2 en 5 jaar oud) heb ik een maatje meer dan ervoor. Nu 80E/F.

Nog 1 probleempje: mijn man vind het maar niks............

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh ja sorry, dat had ik er even bij moeten zetten. Dit zijn de criteria vanuit de verzekeringen, niet vanuit de arts..

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Off topic:
    Het is toch jouw lijf???
    On topic:
    Ik zat voor iets anders bij de huisarts en ineens vroeg ie of ik geen last had van mijn nek en schouders. :$ Op dat moment had ik er geen last van , maar heb het wel onthouden. Paar maanden later wel last gekregen en toen doorverwijzing gekregen.
    Of ik borstvoeding kan geven weet ik niet zeker, er stond niet in het operatieverslag of de tepelhof ervan af is geweest.
    Voor de operatie ben ik totaal niet zenuwachtig geweest en het was voor mijn gevoel ook zo gebeurd. In plaats van vrijdag mocht ik woensdag al uit het ziekenhuis en heb thuis lekker genoten van de verwensels van moeders (woonde toen nog thuis). Ik heb er totaal geen spijt van gehad en kan het iedereen dus ook enorm aanraden...

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb afgelopen maart een BVK gehad. van 85F naar 80C nu. Ik vind het echt een opluchting en heb nu nauwelijks meer last van nek/rug terwijl dat voorheen bijna dagelijks was. Mijn littekens zijn ook al keurig genezen en trekken steeds verder weg, dus ik ben voornamelijk erg blij met wat ik gedaan heb. Ik ben in november vorig jaar bij de HA geweest en die stuurde me toen eerst nog naar een ergotherepeut voor houdingsoefeningen, maar toen ook zij aangaf dat het door de zwaarte van de borsten niet meeviel om het vast te houden om recht te staan kreeg ik een doorverwijzing en had ik half december een intake bij de plastisch chirurg en ben ik 4 maart al geopereerd. Het herstel is me ook rueze meegevallen.
    Ik heb bewust wel gekozen om een BVK pas na mijn kinderwens voltooid te hebben uit te voeren om ook te zorgen dat het resultaat dan blijvend zou kunnen zijn en niet onder invloed van hormonen weer toe zou nemen. echter: in principe zou ik borstvoeding moeten kunnen geven omdat de tepelhoven niet los van de melkklieren zijn geweest.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Je moet naar je huisarts voor een verwijzing voor de plastisch chirurg.
    Vervolgens krijg je een intake-gesprek met de plastisch chirurg en word je op een wachtlijst gezet.

Ik heb de operatie laten doen toen ik 17 was, in maart is het alweer 9 jaar geleden. En tot op de dag van vandaag heb ik er geen seconde spijt van gehad. Ik ging van cup H naar een (kleine) C, wat een verademing was dat! De operatie is mij 100% meegevallen, de napijn viel echt enorm mee. Maar ik kreeg een ontsteking en daardoor duurde de genezing wel langer dan gemiddeld. Achteraf bleek dat ik niet tegen oplosbare hechtingen kon, maar dat wist ik toen nog niet. Ondanks dat is het mooi genezen!

Borstvoeding geven zal voor mij niet gaan, of in ieder geval zo lastig dat het de moeite niet waard is. De arts heeft geprobeerd zoveel mogelijk melkklieren te behouden, maar mijn tepelhoven zijn wel helemaal los geweest. Ik vond en vind dit geen probleem, het woog voor mij niet op tegen de klachten die ik had.

Op dit moment heb ik door de zwangerschap wel weer een grote cup, niet zo groot als voor mijn operatie, maar wel veel groter dan normaal. Ik hoop dat ze vanzelf weer wat kleiner zullen worden, maar anders denk ik dat ik het na een eventuele 2e zwangerschap wel opnieuw zou laten doen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die verdraag ik sowieso al niet en het voordeel is dat je met een B cup geen beugelbh's nodig hebt :)

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

nee maar als je zwanger wordt groeien ze, zit nu weer of E bah. maar goed

voor de gene die zei dat haar man het niks vind, bind hem een bh om, doe er stop in elke kant 1,5 kilo zand/suiker. en laat hem daar lekker mee rond sjouwen. stelletje ego`s.
    ik zei tegen mijn toemalige vriend van , je hebt straks meer dan genoeg over, 1,5 kilo past toch niet in 1 hand hahahhaa.

16. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Dankje voor jullie reacties allemaal!
    Zo naar de ha!
    Dus dan horen jullie het later van me!
    :)

Deel Deze Pagina