borstverkleining

Discussie in 'De lounge' gestart door luuus, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jmr

Jmr Niet meer actief

De Bergman kliniek is trouwens wel een van de betere klinieken
    op dat gebied geloof ik.....zou het toch wel ff navragen bij je huisarts!

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb voor 5 jaar terug een borstverkleining gehad en ik zou het zo weer doen ! bij ons is/was het een echt familie kwaaltje en wel van beide kanten de zus van me vader heeft het laten doen , de zus van me moeder heeft het laten doen en haar dochter ook dus echt een familie kwaal hahaha !
    Ik heb me laten opereren in het rijnstate ziekenhuis in arnhem en ben er vol lof over , geen pijn gehad tijdens het herstellen goede zorg enz enz .

ohja ik had een F cup en ben toen naar een C cup gegaan , na een jaar had ik een D cup ( was wat aangekomen ) en nu in me zwangerschap zijn ze weer gegroeid en kan in de bh's van voor de operatie weer aan dus weer die F cup !

succes met je beslissing !

3. luuus

luuus Niet meer actief

thn xvoor jullie reactie snog gelukkig erg positief allemaal ik ben vorige weke naar de huisarts geweest en heb ook een doorverwijzing gekregen ik heb in aug een afspraak bij de chirurg en laat hte toch in het ziekenhuis doen... ik vind het nog erg snel gaan allemaal en ben daar echt blij mee.. ik ben die pijn in me rug ook zo zat nu gewoon van mij mag het morgen al gebeuren ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren voordat de operatie dr echt komt jullie enig idee? het word wel vergoed allemaal omdat et bij mij ook allemaal medisch is..
    zijn er ook mensen die al na 1 nachtje ziekenhuis weer naar huis mochten of is dat toch meestal wel meerdere dagen?

4. mag ik even offtopci vragen wat het verschil is tussen een kliniek en een ziekenhuis?

Hier heeft mijn schoonzusje en schoonmoeder het ook laten doen. Weet er weinig van, want het was 'voor mijn tijd'. Maar ze hadden allebei pijn in rug en nek en nu dus niet meer.

Succes!

5. Hier nog iemand met borstverkleining..

Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik het heb laten doen.. Ik ging van 80FF naar een 80C.. Nu is het 80D, maar idd, ik ben geen 19 meer zoals toen ik geopereerd ben..

Ik vond het allemaal erg meevallen. 's Maandags geopereerd, en woensdagavond met het bezoek meer naar huis.. En daar verder herstellen..
    Ik mocht idd 6 weken niets tillen, en op mijn rug slapen en dag en nacht een stevige BH zonder beugels.

De littekens zijn goed hersteld, nauwelijks te zien, alleen heeft het wel een paar jaar geduurd voor het gevoel in mijn tepels er weer was. En ik kan geen borstvoeding geven. Dat werd me vertelt voordat ik geopereerd werd, dat ik daar rekening mee moest houden. Nou ja. Dat heb ik voor lief genomen.. Want de pijn die ik destijds had, was niet te doen. En met de fles worden baby's ook groot hoor..

Bij de nacontrole 6 weken later is me verteld hoeveel er uiteindelijk is weggehaald, en daar ben ik best van geschrokken. Bijna 2 kilo in totaal.. Niet normaal gewoon..

Ik ben destijds geopereerd in het SophiaZiekenhuis in Zwolle..

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mag ik vragen hoe lang jij op de wachtlijst in Zwolle hebt gestaan Ingrid?

Mij is toen verteld dat het een aantal maanden tot een jaar kon duren.

Ben toen naar het Lucas in Apeldoorn gegaan en daar kon ik met 6 weken terecht.

Gr. Danielle

7. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Fijn om even met jou foto's mee te kunnen kijken. Na hoeveel tijd is die laatste foto genomen?

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb het ook laten doen in 2004..
    In het ziekenhuis.. en ik zou het zo weer doen..
    Ik had 70G en soms 70H..
    Heb nu een 80D, mocht wel iets kleiner maar dit kon helaas niet..
    De littekens zijn gewoon huidskleur, die zie je dus bijna niet..

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hey luuus....las ff je topic mee; heb er geen ervaring ofzo mee maar vroeg me af of je al een ziekenhuis hebt gevonden....werk zelf in het zkh en volgens mij vallen de wachttijden voor OK bij ons wel heel erg mee in voorburg...!

10. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wendy, ze zijn echt prachtig geworden zeg!

* Ga eens heel hard met mezelf overleggen of dit niet iets is voor mij.* Ik heb een 85F, maar na mijn bevaling nog wel zo'n 10 kg te zwaar denk ik.

11. luuus

luuus Niet meer actief

hey nikkie ik ga het in voorburg laten doen ik heb in aug al me 1ste afspraak en heb nog geen wachttijd gehoord maar volgens me huisarts valt dit indd wel mee dus ik ben benieuwd~!

12. luuus

luuus Niet meer actief

@ saar
    in klinieken worden er meer fouten gemaakt hoorde ik en omdat ik vanwege mijn bevalling in dec op de ic een tijdje gelegen heb raadde ze mij ook een ziekenhuis aan voor het geval er iets niet goed gaat ofzoiets..

@maranka
    als je er nu al last van heb zou ik het zeker doen d epijn word alleen maar erger en je kan er na een tijd een vergroeide rug aan overhouden

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    helaas hier iemand met een niet zo een goede ervaring.
    voor de ok had ik 70f/g en na de ok nog steeds 70f. kortom
    ik heb er niets aan gehad, alleen dat mijn borsten even mooi rechtop stonden maar aangezien ze nog steeds erg zwaar waren hangen ze weer net zoals voorheen.
    er is bij mij per borst ongeveer 250gr weg gehaald wat niet veel is, de chirurg gaf achteraf als reden op dat hij vond dat er niet meer af kon.
    tja als hij dat van tevoren had gezegd.

het is wel balen , ik heb veel last gehad van de drains en er staan nu toch flinke littekens op mijn borsten, maar we willen nog graag een kindje en daarna zou ik het wel weer willen laten doen dat wel, maar dan door een andere arts uiteraard. maar goed dat duurt nog wel even.

ik heb 6 weken thuis gezeten , dat werd ook opgegeven, de ok viel mee, maar ik heb wel last gehad van de drains, maar dat is bij iedereen anders.

er is trouwens een website speciaal voor borstverkleiningen, vergrotingen en ook borstkanker ed. dat is het borstenforum.nl
    daar kan je ook verhalen van andere vrouwen lezen, ervaringen in de verschillende klinieken, en ook foto's.

veel succes!

joyce

14. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ben nu 34 en weet niet anders dan dat ik altijd last heb van mijn spieren tussen mijn schouderbladen en in mijn nek.

15. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Verkleinen of vergroten is bij mij nou niet echt nodig, maar ik zit wel aan een correctie te denken.

Voor mijn zwangerschap waren mijn meisjes mijn grote trots; pront en vrolijk. In de zwangerschap ben ik ineens van een C naar een D-cup gegaan en na de bevalling zijn ze iets treuriger geworden, mijn tepelhoven ook donkerder...ik vind ze afschuwelijk! Het liefst zou ik ze eigenhandig amputeren, zo erg is het.

Als ik intiem contact heb (jaja, we houden het netjes ;)) houd ik mijn BH aan. No way dat ik iemand het aandoe om ze te laten zien.

Zou een correctie ook (gedeeltelijk) vergoed worden? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

16. luuus

luuus Niet meer actief

een correctie word niet meer vergoed thunderangel alleen een borstverkleining en dan als het een medische reden heeft

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad... een correctie is cosmetisch en wordt dus niet vergoed, tenzij het naar aanleiding van bijvoorbeeld een borstamputatie door kanker is.

Oh en mijn collega is vrijdag onder het mes gegaan, zij heeft denk ik een maand moeten wachten (Utrecht) maar schrok dus van hoe snel ze al terecht kon.

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

welk ziekenhuis was dat Manuela?

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ehmm ik geloof het Diak maar dat weet ik niet zeker.

20. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hoi,

Ik heb ook een borstverkleining + lift gehad. Dit is nu zo'n 3 jaar geleden. Ik ben van een cup G naar cup C gegaan en ben erg tevreden. Ook na de zwangerschap zijn ze hetzelfde gebleven. De littekens zijn nog zichtbaar, al zie ik ze zelf niet meer. Ik ben erg blij met de operatie....ik ben geopereerd door Drs Baard in het elisabeth ziekenhuis in tilburg. Alle lof voor haar.

groetjes sandra

Deel Deze Pagina