borstverslaafde insomniac? :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafa, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan denk ik dat je kind die intimiteit bij het slapengaan gewoon nodig heeft. Misschien gewoon niet meer proberen, dat wakker naar bed doen. Voor sommige kinderen werkt dat gewoonweg niet, en als je je er op instelt dat je kind dat gewoon niet doet, dan wordt het allemaal een stuk gemakkelijker.
    Mijn kinderen konden de eerste twee jaar echt niet wakker naar bed hoor. Die hadden echt lichaamscontact nodig.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt altijd borst voor het slapen. Hij wordt er rustig van. Aan het einde van borst 1 gaan de oogjes dicht, dan wisselt hij en drinkt al slapend nog goed verder. Dan laat hij na tien minuten ongeveer los, zegt "slapuh" en dan leg ik hem halfslapend weg. Hij zegt dan nog wel "daag mama".

De paar keer dat mijn man hem weg heeft gelegd sliep hij onrustiger en werd vaker wakker. Heerlijk spul die borstvoeding!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bleef ze met 6 maanden al wakker en dronk ze zich eigenlijk alleen s nachts nog weer in slaap.
    Ik denk ook dat dat per kindje verschillend is.
    Hier vanaf 13 maanden denk ik niet meer in het openbaar gevoed of ergens anders dan thuis. Vanaf 14 maanden viel de middagvoeding weg doordat ik niet meer kolfde onder werktijd en na 8 werkdagen vroeg ze er thuis ook niet meer om.
    Heel af en toe een keer dat ze extra wilde drinken. Als afleiden niet lukte, gaf ik er gewoon aan toe.
    s Avonds en s nachts doe ik er niet moeilijk over, heb ik ook alleen mezelf maar mee. Meestal drinkt ze 1x en soms een onrustige nacht.

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Wat lief! :)

Maar ik denk dat het inderdaad is zoals Dirksmama zegt, sommige kindjes hebben het nodig en als je jezelf er op instelt, gaat het een stuk makkelijker.

Ons zoontje gaat ook vrijwel nooit slapen zonder borst, niet overdag en niet 's nachts. Daartegenover staat wel dat, waar ik ook ben, ik hem overal kan laten slapen. :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

Begrijp me niet verkeerd; borst geven voor het slapengaan vind ik prima hoor! Geen probleem, fijn juist. Maar nu begint ze moord en brand te schreeuwen zodra de tepel haar mond verlaat. Kijk, dat vind ik dan toch net even een brug te ver.

Vanmiddag heeft ze trouwens 2,5 uur (!) op mijn buik geslapen, waarvan een vol uur "aangehaakt". Redelijk oncomfortabel, maar ik hoop dat meer slapen overdag de negatieve spriraal van het moeilijke slapen doorbreekt *fingers crossed* :)

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Oeps! Was je wel vooraf lekker gaan zitten??

Haha, heb ik voor het laatst gedaan toen ze 5 mnd was ofzo, en erg slecht sliep. Wel mega lief en gezellig :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik maakte ze eigenlijk ook niet los als ze aan de borst in slaap vielen. Ik wachte gewoon tot ie eruit gleed, en ze zo diep in slaap waren dat ze dat niet meer merkten en niet meer hap hap deden als de tepel weg was.

8. fafa

fafa Niet meer actief

@babel: ja, heerlijk, zo'n slapend lijfje tegen je aan. Ik was wel goed voorbereid, maar na 2 uur voelde ik toch mn billen en benen niet meer ;)

@dirksmama: duurde dat bij jou ook een uur dan? Want ben ik nou echt zo'n zeurpiet dat ik het gewoon niet relaxed vind om een uur lang een slapend kind aan mn borst te hebben hangen?

Lang middagslaapje van gisteren heeft trouwens al wel wat effect gehad: nu liet ze er gemiddeld 2-2,5 uur tussen ipv 1,5 uur.

9. zogelukkig

Ik vond dat tot een half jaar erg relaxed, daarna bleef zoon niet meer zo lang plakken. Ik heb nooit losgekoppeld. Jij hebt gewoon een kindje dat het heel fijn vindt bij jou!
    Misschien kan je proberen bij de overgang naar de slaap weg te leggen. Je merkt dat aan de ademhaling en het drinken.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Op het moment blijft ze hier wel 45 minuten plakken NA het drinken van zo'n 25 a 30 minuten... Zeker als ze bij mij in bed ligt. Als ik met haar zit probeer ik voorzichtig los te koppelen door mijn tepel zachtjes met 1 vinger eruit te trekken (vacuum doorbreken). Ik merk dan snel genoeg hoe diep ze al slaapt, of hij zakt er zo uit en ze blijft lekker droomzuigen (zuigmondjes) dan was ik dus op tijd, of ik was te vroeg en ze zuigt goed vast bij de eerste aanraking van mijn vinger :D of ze gaat er weer achteraan en hapt en zoekt tot ze m weer heeft.

EDIT: voor mij is die overgang naar de slaap heel geleidelijk hoor, niet echt te merken.

11. Karoke

Karoke Niet meer actief

Als ik de tepel zelf (te vroeg) verwijder, heb ik ook een heel boos kindje hoor. Is al zo van toen hij heel klein was. Ik wacht dus ook altijd tot hij hem zelf loslaat, of hij voorzichtig verwijderbaar is. ;) Het gebeurt dat het dan een uur duurt, of zelfs langer als hij zich niet helemaal lekker voelt zoals nu.

Meestal zie ik het van te voren aankomen dat het zo lang zal gaan duren en ga ik samen met hem liggen. Aangezien ik zelf met zo'n periodes toch ook niet aan voldoende slaap kom, kan ik die rust nog goed gebruiken ook. ;)

De overgang naar slapen kan ik wel zeggen, echter is dat niet voldoende, hij moet echt diep in slaap zijn wil hij verplaatst kunnen worden. Die overgang kan ik niet zien, ik test het ook door voorzichtig mijn tepel te verwijderen. :)

12. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Ik zou bijna zeggen: "Heerlijk, al die herkenning;)".
    Mijn dochter wordt maandag 1 jaar en ik voed haar ook altijd voor het slapen gaan. Ben sinds kort gestopt (op een enkele uitzondering na) met het voeden 's nachts want ze werd ongeveer iedere anderhalf uur wakker. Als ze wakker werd, ging ik er wel naar toe en troostte haar, herhaalde ik dus iedere 10 minuten. De eerste nacht was ze uren wakker maar werd dus steeds minder. Nu wordt ze nog wel ooit wakker maar dan aai ik over haar bolletje en dan gaat ze weer slapen.

13. fafa

fafa Niet meer actief

f*ck, f*ck, f*ck (excuse my language)... DL weer lekker aan de borst in slaap laten vallen, liet dit keer al na een kwartier de tepel los (jeej). Maar toen heb ik haar na een uur voorzichtig een stukje proberen te verplaatsen omdat ze telkens met haar gezichtje in mn arm zakte (en ademen ook best belangrijk is ;)) Schiet ze wakker. Nog snel weer borst gegeven in de hoop dat ze verder zou tukken, maar helaas... dus dat wordt weer een dramanacht :(

14. zogelukkig

Mijn zoontje gaat zagen en dan drinkt hij ook niet effectief meer en laat vanzelf los of na even.

Ik heb vooral de eerste maanden uren gezeten. Vond het wel chill.:D

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb de eerste maanden ook veel in bed doorgebracht, met name met de vele clusteruurtjes. Het duurde even voordat ik er aan toe kon geven, maar daarna heb ik er wel van kunnen genieten. Man maakte lekkere sapjes voor me en kwam me eten brengen. :D

Hier valt ze trouwens niet meer aan de borst in slaap. Heeeeel soms wel. Ik voed altijd liggend op m'n zij, als ze klaar is met drinken rolt ze altijd door naar d'r buik. Dan geef ik de andere borst en rolt ze weer door, dan is ze klaar.
    's Nachts viel ze nog wel eens in slaap aan mijn borst, maar ook dat gebeurt nog zelden. En ze wordt sowieso altijd wakker als we haar weer wegleggen. Dus nachtvoedingen worden hier ook nog maar weinig gegeven.

16. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Heb je al eens geprobeerd een stuk te gaan wandelen zodat zij in slaap kan vallen? Ik deed het vaak met hem in de draagdoek zodat hij lekker loom van het gehobbel in slaap kon vallen. Ook wel eens tijdens het stofzuigen of andere huishoudelijke taken. Of dansen als je een beetje puf hebt ;)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

O ja, misschien een idee nog, van een langvoedende vriendin van mij. Zij heeft vrij snel haar kindje op een matrasje gelegd ipv in een spijlenbedje. Voor het voeden kroop zij erbij en hoefde zo nooit meer weg te leggen (alleen zichzelf ;)).

Hier is dat geen optie want het schatje ziet alle kanten van haar bedje en is ook regelmatig niet in slaap bij het wegleggen en zou dan alle hoeken van de kamer gaan bekijken en overal op en in klimmen. Hun meisje deed dat niet.

Het lijkt wat raar, en gaat best ver, maar misschien is het iets voor iemand hier.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Soms duurde het nog wel langer. Ach, echt gemakkelijk lag het niet altijd, maar ik lag dan toch al in bed, dus het maakte me niet zo heel veel meer uit.

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb daar ook wel eens aangedacht en één keer geprobeerd. Maar toen ik wegliep voelde het toch niet prettig. Was bang dat ze toch ernaast zou vallen.

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Lijkt mij ook raar hoor. Hoewel als ze een lekker slaapzakje aan heeft en de matras niet zo dik is en evt nog een deken ernaast oid.

Een andere vriendin heeft een dochter van nu zes die af en toe uit haar bed valt en het helemaal niet merkt :D Wel zielig.

Deel Deze Pagina