borstvoeden en alcoholgebruik

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door stier73, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stier73

stier73 Lid

18 dec 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Ilse of Linda,

Ik heb een vraag over het alcoholgebruik bij borstvoeding.
    alexandros is nu 15 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik wil af en toe een wijntje kunnen drinken en probeer daarna niet gelijk te voeden. Toch (pijn bij kiezen krijgen) wordt hij weleens snel wakker en wil dan de borst, voordat de 3 uur is verstreken. Kolven is geen optie meer, hij wil echt de borst (troost). Kan het kwaad als ik hem dan toch voed? Ik heb het over 1 glaasje wijn. Voel me schuldig, aan de andere kant zou ik graag nog lang blijven voeden maar zou ook graag weer een wijntje kunnen drinken.
    Verder nog een vraag; ik gebruik nog steeds voedingsbeha's. Kan ik inmiddels weer gewone beha's gaan dragen. Zou wel weer lekker zijn. ik voed alleen nog 's morgens vroeg, voor het slapen gaan en een slokje voor het middagslaapje.

Alvast bedankt,
    Esther

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Esther,

Over af en toe één wijntje zou ik me absoluut niet druk maken. Jouw kind krijgt zoveel goeds van jou mee; van dat piepkleine beetje alcohol zal hij niks krijgen. Bovendien is hij geen pasgeboren baby meer.
    Af en toe iets doen wat voor jou prettig is moet best kunnen.
    Een gewonen BH dragen kan zeker. Het gaat erom wat jezelf prettig vindt. VodeingsBH's zijn er om het je gemakkelijk te maken, een gewone BH is net zo goed.

vriendelijke groet
    Linda

Deel Deze Pagina