Dochter drinkt te weinig. Maak me zorgen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door FutureMama81, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 2 weken oud. Ik maak me een beetje zorgen om haar. Ze drinkt misschien rond de 60cc per keer (om de 3 uur) terwijl ik begreep dat ze ongeveer 100cc moet hebben. Het probleem is dat ze gewoon niet meer wil. Ook heeft ze ineens bijna geen poepluiers meer. Gisteren had ze ineens een hele volle poepluier tot de nek aan toe. Vandaag tot nu toe weer geen poepluier. Ze heeft wel steeds plasluiers. Wat moet ik hier nu mee?? Ze krijgt borstvoeding aangevuld met flesvoeding omdat ik of te weinig voeding heb of zij drinkt niet effectief genoeg aan de borst. Ik hoop dat u me verder kan helpen want ik maak me ernogal zorgen over.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen aan het maken bent, en misschien is dat terecht.
    Wat je eerst moet weten is hoe haar groei is. Je kunt haar op het consultatiebureau laten wegen. (meestal komt er rond deze tijd ook iemand langs van het consultatiebureau)
    Als ze goed gegroeid is is er niet al te veel reden voor zorg. Wat dan over blijft is: waarom drinkt ze niet meer uit de borst. Soms is dat omdat baby's het liggen bij mama zo lekker vinden dat ze al snel gaan slapen. Als dat zo is kun je proberen wat duidelijker te zijn naar haar als het een voedingstijd is. Je kunt haar bijvoorbeeld krachtig in haar handpalm masseren als ze even niet doorzuigt.
    Baby's die bij 37 of 38 weken zwangerschap geboren zijn drinken vaak wat minder krachtig omdat ze sneller moe zijn en minder energie hebben.

Het is verstandig om een lactatiekundige in de arm te nemen die met jou samen tijdens een voeding kan kijken waar het probleem zit. Je kunt er één in jouw omgeving vinden door op de site van de NVL te kijken: www.nvlborstvoeding.nl In veel gevallen vergoeden ziektekostenverzekeraars deze zorg.

Succes
    Linda

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nog even over de poepluiers. Als ze gisteren een erg volle luier had kan de ontlasting best even wegblijven. Als de onlasting zacht is en de groei goed dan kan het best zijn dat ze een ritme van eens per dag, of eens per paar dagen gaat poepen.

Linda

Deel Deze Pagina