Goedemorgen allemaal, IK heb mijn vraag net ook aan de lactatiedeskundige gesteld, maar misschien hebben sommige van jullie al wat tips of hulp voor me... Iets meer dan een week geleden ben ik bevallen van mijn 2de zoontje Bij mijn eerste zoontje ook bv gegeven, en dit ging hartstikke goed Nu is mijn zoontje met 37 weken geboren en gaat het allemaal wat moeizaam HIj was in het begin erg slaperig, en hapte wel aan maar dron dan 2 slokjes en dat was het We hebben hem toen gevoed met gekolfde melk, en dan icm zuigen op de pink en dan rustig via een spuitje melk bijgespoten Nu leek het beter te gaan 2 dagen, ook de laatste dag dat de kraamzorg er was Nu gaat het sinds gister alleen helaas weer niet zo geod HIj is niet wakker te krijgen, drinkt maar 5 min of soms nog minder en daarna wil hij niet meer gaan drinken Luier verschonen of stimuleren met aanraking of kou helpt ook niet HIj hapt dan soms wel, maar begint niet te drinken, of 1 slokje... Omdat hij ook wat geel ziet, maak ik me best zorgen HIj is wel alert en niet afwezig, maar vraag me toch af of dit goed is, overdag komt hij ook echt nit zelf voor een voeding namelijk Zijn er nog meer trucjes die ik kan proberen om hem beter te laten drinken, en zou ik anders ev weer met het spuitje wat drinken moeten geven als hij op de pink zuigt, en zo ja hoeveel? Als dit niet de oplossing is, zal ik dan een lactatiekundige moeten benaderen? Mijn man zegt geef de bv toch uit een fles, maar dat wil ik eigenlijk niet, want naar mijn idee drinkt hij straks dan helemaal niet meer uit de borst En als ik een lactatiekunidge moet benaderen, doe ik dit dan via het cb, of moet ik dit gewoon zelf doen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Alvast heel erg bedankt! Groetjes Ster
Ik zou inderdaad even een lactatiekundige inschaklen, zoals je al aangeeft. Ik heb zelf eentje geregeld, via borstvoeding.com kun je een lactatiekundige bij jou in de buurt zoeken. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Als ik dit zo lees zou ik zeggen dat je zoontje door de wat vroege geboorte gewoon nog te zwak is om goed uit de borst te drinken. Mijn zoontje (geboren met 37+5) had dat de eerste week ook, die is pas daarna een beetje fatsoenlijk gaan drinken, zag ook een tijdje aardig geel. Ik zou hem als ik jou was dus nog wat tijd gunnen, in ieder geval nog geen flesje geven maar dan nog een paar dagen met een spuitje, zodat ie eerst wat aan kan sterken en meer kracht kan opbouwen om binnenkort wel goed aan je borst te kunnen drinken. Want als ie daar nu te moe voor is, maar een paar slokjes neemt, dan kom je in een cirkeltje natuurlijk. Hij is te zwak, drinkt daarom niet goed, en wordt dus ook niet sterker. En dan 80-100 cc geven ofzo? Dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Maar een lactatiekundige bellen en om raad vragen lijkt mij zeker een goed idee, het zou jammer zijn als de borstvoeding niet lekker gaat lopen nu terwijl met een beetje hulp het toch gemakkelijker gaat misschien, of je in ieder geval toch meer zekerheid hebt dat je de goede keuzes maakt. Ik ben benieuwd...
Had in ons clubje al wel gereageerd, maar hier ook nog maar even Ik zou borst aanbieden en bijvoeden met het fingerfeeden, (met het spuitje dus). Denk dat ie gewoon wat te weinig binnen heeft gekregen uit de borst, de afgelopen dagen, dat ie nu weer zo moeizaam wakker wordt. Dat zou met bijvoeden met fingerfeeden verholpen moeten kunnen worden. De lactatiekundige kan je verder vast vertellen of je dan eerst nog de borst aanbiedt, of eerst even enkel op krachten laat komen met fingerfeeden, daarna pas de borst aanbieden (en dan eerst daarna ook nog even bijvoeden met fingerfeeden: hebben we hier met Thirza toen gedaan). Voor de LK heb je geen verwijzing nodig, die kun je gewoon bellen