Antenataal afkolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jolanda30, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda30

Jolanda30 Lid

22 dec 2015
    26
    0
    0
    Lemmer
    Hoi Heidie,
    Ik ben van plan over een week te beginnen met kolven ivm slechte resultaten bij mijn 2 andere kinderen. Ik ben nu 35 weken zwanger en word sowieso met 38 weken ingeleid. Ik wil het in spuitjes in de vriezer doen, maar kan ik de spuitjes wel eerst uitkoken of is de vaatwasser voldoende? Er is fenegriek thee icm vitamine c bruis aangeraden (domperidon mag ik niet hebben ivm wisselwerking medicatie) maar welke hoeveelheid fenegriek kan ik het beste nemen? Want het is er ook in tablet vorm.. Alvast bedankt! Groetjes Jolanda

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer je start met voorkolven, dan doe je dat 1 a 2 maal daags vanaf week 36. Kolf met de hand, niet met een kolf! Te veel stimulatie zou de weëen vroegtijdig kunnen opwekken.
    Het gaat om druppels, milliliters. Spuitjes van 1, 2 en 5 ml zijn mooi. In principe heb je nodig om dag 1 en 2 te overbruggen. Immers: wanneer blijkt dat je in de weken voorafgaand aan je bevalling druppelsgewijs melk kunt kolven met de hand, dan gaan we er van uit dat je ook je kindje kunt voeden, dus dat er melk zal zijn. Je kolft meer om zeker te zijn dat wanneer je kindje de eerste paar dagen nog niet aan de borst kan door wat voor omstandigheden dan ook, je iets hebt en niet direct op productie hoeft te kolven.

Fenegriek zou ik mee wachten tot een dag of 5 na de bevalling. Laat je lichaam het werk doen wat het hoort te doen!
    Bruis van vit. C heb ik niet eerder gehoord dat dit de melkproductie bevordert. Overigens mag je fenegriek niet gebruiken bij - symptomen van - (zwangerschaps) diabetes!

Succes!

Deel Deze Pagina