Hoe borstbaby/dreumes (12 maanden) aan koemelk laten wennen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Aquilegia, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn baby heeft altijd de borst gehad. Met 11 maanden ben ik gaan afbouwen en ze krijgt nu nog: 2 avondvoedingen en 1 nachtvoeding (soms meer). Overdag wil ze eigenlijk niet meer. Ik wil ook rustig aan gaan stoppen om weer zwanger te worden (via IVF).

Ik heb haar een paar keer warme halfvolle melk laten drinken. Dat wilde ze niet. Koude melk gaat er beter in, maar dat blijft bij een paar slokjes.

Ik heb nog gekolfde melk in de vriezer... zou mengen wat zijn?

Hoe hebben jullie het aangepakt:(

En waar geven jullie koemelk uit. Beker / tuitbeker / fles. :(
    Onze dochter heeft gekolfde melk uit een tommee tippee fles gedronken, maar nooit van harte. Nu drinkt ze water, thee of -op het kdv- diksap of verdunde yoghurt uit een tuitbeker of gewone beker.

Oh ja, het is niet zo´n drinker. Ze drinkt een paar slokjes water uit een tuitbeker die ik op de grond zet en dan krijgt ze nog wat binnen. Maar ze drinkt nooit een hele of een halve beker achter elkaar leeg.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Niemand? :( :(

Heb nu 75 cc moedermelk gemengd met 50 cc koemelk en daar heeft ze 50 cc van op. Vandaag 't zelfde en 30 cc opgedronken. Nog geen overweldigend succes dus.

Heb ook half warme rooibosthee/ half koude koemelk gedaan. Dat ging 1x super, een halve beker op, maar de keer daarop nam ze er maar een paar slokjes van.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T hebben we beiden al eerder in de flessen (tijdens oppassen) gemengde melk gegeven. Ook al rond 9 of 10 maanden verdunde koemelk (met water) in een tuitbeker bij het ontbijt. Daar dronken ze vaak maar een paar slokjes van, maar dat werd vanzelf meer.

M was een slechte drinker, die drinkt echt pas sinds kort gloegloegloe een glas leeg (en dat gebeurt maar zeer zelden).

Op zich is verdunde yoghurt toch ook prima? Als ze daar iets van 150 van binnenkrijgt en daarnaast 100 volle melk, dan zit ze al aan 250 ml zuivel. Met een plakje kaas zit je al redelijk netjes volgens mij hoor!

Ik zou zelf ander drinken liefst aanbieden in tuitbeker. Fles geven wij trouwens wel nog aan T, maar dat is zn slaapmiddeltje :D. Al het andere drinken krijgt hij in tuit of gewoon een bekertje.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit gezegd hebbende, M drinkt nu helemaal geen melk meer. Eet net aan kaas op haar brood. Weinig zuivel dus.

(wel veel andere bronnen van eiwit trouwens)

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor je reactie.
    Ze krijgt geen fles meer, hoor, alles uit beker of tuitbeker. Ze was altijd al een slechte flesdrinker.
    Nu drinkt ze nog 's nachts aan de borst, maar overdag niet meer. Dat komt volgens mij omdat ze overdag te weinig andere dingen drinkt en dan wordt ze 's nachts wakker met dorst. (Ook als ze goed gegeten heeft). Daar wil ik nu wel eens vanaf.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.263
    1.173
    113
    Mijn dochter weigerde gewone melk zolang ze (de veel lekkerdere :p) BV kon krijgen. Heb van alles geprobeerd, mengen etc, maar ze rook het meteen en was heel fel in haar weigering. Ben snel opgehouden mijn kostbare diepvries voorraad te mengen, want dan moest ik het altijd weggooien!

Yoghurt en kaas at ze wel, maar ook niet veel. Ongeveer een half jaar na stoppen van BV is ze opeens gewone melk gaan drinken(leeftijd 2,5 jaar). Wellicht dat herinnering aan BV vervaagd was? Maar ze is nog steeds geen grote zuiveleter. De geadviseerde 300 ml haalt ze niet dagelijks.

7. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom probeer je niet gewoon eerst de overstap van borstvoeding naar kunstvoeding en dan vervolgens normale koemelk? Misschien dat ze dan sneller went? Ik heb hier juist 1 die liever koemelk drinkt dan kunstvoeding.. vind ze maar niks!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft 14 maanden borstvoeding gehad en wilde absoluut geen koemelk drinken, ik ben het toen gaan mengen met yoghurt en roosvicee, vanaf 10 maanden, want toen wilde ze geen fles meer en ze kreeg toen die zelfgemaakte drinkyoghurt op het kdv en thuis als ik aan het werk was. Uit een gewone beker, daar dronk ze vanaf 8 maanden al goed uit (diksap). Eva vindt koemelk nog steeds niet lekker trouwens, ze drinkt een paar slokken 's ochtends met moeite.

Lisa heeft ook die zelfgemaakte drinkyoghurt gekregen, maar dan eerst alleen maar met moedermelk, vanaf 8 maanden, het half jaar daarvoor dronk ze helemaal niet en had ze een sonde, dit was dé oplossing om haar weer te laten drinken. Ben toen langzaam gaan afbouwen en met 1 jaar dronk ze die drinkyoghurt met alleen koemelk. Op een gegeven moment ben ik haar gewoon melk gaan geven en dat drinkt ze nu sinds een paar maanden best goed (ze is bijna 2). Sinds een maandje hebben we biologische melk en dat drinkt ze veel beter, ze drinkt nu elke ochtend zo'n 150ml melk.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor jullie tips.

Op het KDV drinkt ze al yoghurt gemengd met water en roosvicee. Dat gaat goed. Het is niet in me opgekomen dat ook met melk te doen. Ik zou dan yoghurt+melk+een beetje roosvicee of diksap kunnen doen en dan steeds de verhouding veranderen. Minder sap en meer melk.

We hebben altijd biologische melk, die vind ik zelf ook veel lekkerder.

Kunstvoeding, nee daar zie ik geen toegevoegde waarde in. Ze is al ouder dan 12 maanden.

Ze houdt verder wel heel erg van Griekse yoghurt, volle kwark en allerlei kaassoorten. Dus ze houdt wel van zuivel!

Deel Deze Pagina