Borstontsteking en teruglopende melproduktie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Zuzanna, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuzanna

Zuzanna Nieuw lid

24 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik heb een dochtertje van bijna 3 maanden. Een paar dagen geleden heb ik borstonsteking gehad en ik ben flink ziek van geworden. Nu is het weer alles goed maar ik heb gemerkt tijdens kolven dat uit de ontstoken borst komt nu maar helft van wat ik normaal kon afkolven. Mijn dochtertje reageerde meteen daarop en komt nu regelmatig om de twee uur aan wat nu geen probleem is maar wel als ze straks in de creche is want ik moet ook over een paar dagen moet ik weer gaan werken en ik zit nu een beetje in de stress ook door de melkproduktie. Kan het ook zijn dat het toevallig de regeldagen zijn? Ook 's nachts is ze heel veel wakker terwijl ze tot nu toe tussen 22.00 en 04.00 doorsliep. Hoe kan ik zorgen dat ik weer meer melk krijgt?
    Graag hoor ik terug.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

waarschijnlijk zijn het regeldagen. Ook omdat ze zich s nachts weer meldt. DIt sis ook wat je kunt verwachten bij 3 maanden, dus ze gedraagt zich volgens het boekje :)!
    Ook kan de stress van het weer moeten werken en hoe dat dan allemaal verder moet, van invloed zijn. Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter je dochter zal zijn.
    Probeer nu na de ochtendvoeding na te kolven, zodat je een voorraadje kunt opbouwen. Als je weer aan het werk gaat is het beter om 3 keer wat korter, dan 2 keer wat langer te kolven. Hoe vaker je kolft hoe meer melk je uiteindelijk zult hebben.
    Schrik niet als je kolfproductie de eerste week (weken) niet zoveel is op het werk, het is best pittig om alles te gaan combineren. Als je je kindje ophaalt op de creche, kun je ook daar gaan zitten met haar en haar vast een voeding geven. Ook kun je haar vlak voor je vertrekt, of op de creche zelf s ochtend vroeg nog voeden, dat scheelt weer misschien.
    Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer!

Mirjam

Deel Deze Pagina