Hoi allemaal, Mijn dochtertje wil nog steeds niet zelf gaan slapen. Ze schreeuwt het dan uit. Wij laten haar niet huilen dus ik voed haar nog tot slaap. Snachts als ze wakker wordt dan kan ze een aantal keer wel weer lekker in slaap vallen. En ook als ze bij mij niet in slaap kan vallen leg ik haar voor mij neer op bed, dan staart ze, rolt ze en gaat ze slapen. Maar als ik haar niet voor me leg maar in haar bedje legt dan kan ze het niet. Ik heb een kussen onder haar matras hoeslaken gelegd en sindsdien kan ik haar goed in bed leggen als ze slaapt. Sinds een paar weken terug kon ik haar zelfs dan niet in bed leggen. Ik zou graag willen dat ook mijn man haar naar bed kon brengen, dat ik ook even weg kan. Maar ben ook bang dat als ze het wel opeens kan dat ze helemaal niet meer bij mij wil drinken, ik wil graag nog doorgaan. Ik heb contact met een slaap consultante die een gratis consultatie wilt doen voor mij. Alleen houd ik totaal niet van een strict schema en dan ben ik idd bang dat ik haar toch moet laten huilen. Ik volg nu gewoon mijn dochterje, het ligt er helemaal aan hoe de dag loopt van hoelaat ze wakker wordt sochends en van haar dutjes. Wat denken jullie?
Zeg die slaapconsultante maar af, daar raak je meestal door van de regen in de drup. Er is niets mis mee om je kind in slaap te borsten, al zou je kind 3 jaar zijn! Als je kind dat prettig vindt, en jij vindt het OK, gewoon doen. Mijn ervaring is dat weggaan bij kinderen die een slaapborst willen als moeder best kan hoor. Papa's hebben hun eigen trucs om kinderen in slaap te krijgen (en als papa die nog niet heeft, dan is het hoog tijd dat hij daar aan gaat werken!) en vaak hebben ze door dat je niet in huis bent, dus valt het met het gehuil als je weg bent best mee. Dus: gewoon weggaan als je weg wilt en fles met gekolfde melk achterlaten bij papa. En papa ZELF zijn weg laten vinden met je kind.
Dankjewel Ik zat inderdaad te denken om eens weg te gaan. Mijn man hielp eerder wel omdat hij goed was om haar weg in slaap te schommelen. Maar dat helpt al een paar maanden niet meer. Hij heeft juist heel erg veel geprobeerd. Wil liever niet tot 3 jaar voeden. Hoop op anderhalf, misschien twee. Ik wil graag een antibiotica kuur doen voor mijn gezicht tussen twee kindjes in en dan kan ik niet borstvoeden.
Hier de ervaring die Dirksmama beschrijft. Alle drie de kids hadden (en de jonste nog steeds) een radar voor mijn aanwezigheid. Als ik er ben gaat de sirene aan als er geen mamam komt. Ben ik er niet dan laten ze zich door papa en een flesje rustig en slaap brengen. De jongste is nu net 1 geworden en kan nog steeds niet zonder mamam inslapen. Op de opvang en met alleen papa gaat het prima.
Mijn kind valt nog steeds iedere avond aan mijn borst in slaap! Je kan gewoon ab slikken als je bv geeft hoor.
Is het een kuur tegen acné? Volgens mij mag borstvoeding dan inderdaad niet. Maar voor mijn gevoel wil je twee dingen die lastig te combineren zijn: Je wilt je kind niet laten huilen en gebruikt de borst als manier om haar in slaap te laten vallen. Daardoor leert ze dus niet om zelf in slaap te vallen, zonder jouw borst als troost. Maar je hoopt met 1,5 of 2 jaar met borstvoeden te kunnen stoppen vanwege die kuur. Dat betekent dat je over niet al te lange tijd zou moeten gaan afbouwen, en dan moet je kleintje er toch aan wennen om het zonder borst te doen. Dus ben ik bang dat je hoe dan ook op zoek moet naar een manier om het zonder de troostborst te doen. Zou het misschien ook met knuffelen kunnen? Misschien gewoon eens proberen! Want dat zou je man dan ook kunnen doen, daar zijn geen borsten voor nodig...